2 årskoll
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    2 årskoll

    Idag har vi varit på bvc för 2-årskoll och samtal med tadhygienist.
    Allt såg bara bra ut, hon ligger mitt på genomsnittskurvan för flickor på både längd och vikt 13,2 kg och 88 cm så hon har ökat ganska exakt 10 kg (3218)och vuxit 37 cm (51cm) sen hon föddes, tur att det stannar av mer o mer i tillväxten ju äldre dom blir iaf annars vet man inte var det hade slutat
    Saknar fortfarande de 2 innersta tänderna där uppe men tänderna hon har var rena o fina iaf.

    Så, nu har jag skrutit färdigt för idag
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  2. 1
    2 årskoll Idag har vi varit på bvc för 2-årskoll och samtal med tadhygienist.
    Allt såg bara bra ut, hon ligger mitt på genomsnittskurvan för flickor på både längd och vikt 13,2 kg och 88 cm så hon har ökat ganska exakt 10 kg (3218)och vuxit 37 cm (51cm) sen hon föddes, tur att det stannar av mer o mer i tillväxten ju äldre dom blir iaf annars vet man inte var det hade slutat
    Saknar fortfarande de 2 innersta tänderna där uppe men tänderna hon har var rena o fina iaf.

    Så, nu har jag skrutit färdigt för idag
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Kul att allt såg bra ut !
  4. 2
    Kul att allt såg bra ut !
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Kul med 2 års koll. Tror inte att vi har det här tyvärr. Skönt att allt såg bra ut med både längd, vikt och tänder.

    Vi fick banning av tandläkaren igår när jag var där med Adam. Vi har släppt för mycket på tandborstningen nu när jag varit dåligoch inte orkat med helt enkelt. Det syntes direkt på tänderna så nu får vi bli jättenoga med att borsta igen. Sean ska han tillbaka och plasta sina tänder i nästa vecka. Det var tydligen för att han har så djupa gropar i kindtänderna och då ska plasten motverka att det blir hål. Och dessutom började de redan prata om tandställning på honom. Det sista var ju visserligen väntat men inte riktigt än kanske. Han går ju bara i 2 an och har inte tappat så många tänder än. Men det mötet skulle vara i december så vi får se vad som händer då.
  6. 3
    Kul med 2 års koll. Tror inte att vi har det här tyvärr. Skönt att allt såg bra ut med både längd, vikt och tänder.

    Vi fick banning av tandläkaren igår när jag var där med Adam. Vi har släppt för mycket på tandborstningen nu när jag varit dåligoch inte orkat med helt enkelt. Det syntes direkt på tänderna så nu får vi bli jättenoga med att borsta igen. Sean ska han tillbaka och plasta sina tänder i nästa vecka. Det var tydligen för att han har så djupa gropar i kindtänderna och då ska plasten motverka att det blir hål. Och dessutom började de redan prata om tandställning på honom. Det sista var ju visserligen väntat men inte riktigt än kanske. Han går ju bara i 2 an och har inte tappat så många tänder än. Men det mötet skulle vara i december så vi får se vad som händer då.

Liknande trådar

  1. 2-årskoll
    By fru ragge in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-24, 07:15
  2. 3-årskoll..
    By Marisan in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 13:49
  3. 4 årskoll
    By LillaHon in forum _03 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 07:50
  4. 5-årskoll
    By _annae_ in forum _01 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 16:41
  5. 3-årskoll?
    By anja in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 08:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar