Varför drabbas vissa gång på gång?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2009
    #1

    Varför drabbas vissa gång på gång?

    Det känns som om min dotter drabbas gång på gång på gång, det börjar bli för påfrestande, man känner att man inte orkar en grej till, både hon o jag känner oss nere. Jag fattar bara inte hur det går till att hon drabbas så mycket.
    Jobbigt
  2. 1
    Varför drabbas vissa gång på gång? Det känns som om min dotter drabbas gång på gång på gång, det börjar bli för påfrestande, man känner att man inte orkar en grej till, både hon o jag känner oss nere. Jag fattar bara inte hur det går till att hon drabbas så mycket.
    Jobbigt
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Varför beror på vad det är... Ibland är det ju bara en jävla otur. Ibland inte. Jag har en person i min närhet som "drabbas" av en massa, men enligt mig och andra är det inte ett "drabbande" som är oförskyllt, om man så säger...

    Tråkigt är det ändå förstås, oavsett vad...
  4. 2
    Varför beror på vad det är... Ibland är det ju bara en jävla otur. Ibland inte. Jag har en person i min närhet som "drabbas" av en massa, men enligt mig och andra är det inte ett "drabbande" som är oförskyllt, om man så säger...

    Tråkigt är det ändå förstås, oavsett vad...
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    vad drabbas hon av...

    ...sjukdom eller situationer?...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  6. 3
    vad drabbas hon av... ...sjukdom eller situationer?...
  7. Medlem sedan
    Mar 2009
    #4

    ALLT!!!

    Sjukdomar, situationer, förlust mm mm mm

    Det här är en 15-åring som har fått MYCKET livserfarenhet...
  8. 4
    ALLT!!! Sjukdomar, situationer, förlust mm mm mm

    Det här är en 15-åring som har fått MYCKET livserfarenhet...
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Det måste kännas jättetråkigt. Ibland är det som om det ena föder det andra liksom. Går en sak fel så går det fel hela tiden.
    Går diskmaskinen sönder, kan man räkna med att bilmekanikern hittar en massa extra som måste göras på bilen samt att tv:n totaldör.
  10. 5
    Det måste kännas jättetråkigt. Ibland är det som om det ena föder det andra liksom. Går en sak fel så går det fel hela tiden.
    Går diskmaskinen sönder, kan man räkna med att bilmekanikern hittar en massa extra som måste göras på bilen samt att tv:n totaldör.
  11. Salander
    #6
    Försök vända det till något positivt. Att hon drabbas för att hon klarar det. Nej men det är ju väldigt orättvist ibland bara tyvärr
  12. 6
    Försök vända det till något positivt. Att hon drabbas för att hon klarar det. Nej men det är ju väldigt orättvist ibland bara tyvärr
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Fast så är ju livet allt blir inte rättvist utdelat liksom...allt beror på hur man handskas med saker, jag har träffat en kvinna som lidit alla helvetes skärseldar...hon kämpade i 8-9 år för att bli gravid, fick 8 missfall varav några sena...fick sedan ett barn som fick hjärnblödning under förlossningen, släktingar dog...vänner svek och allt möjligt skit.
    Men inget drog ner henne utan hon såg allt det positiva istället
    Det gäller att inte fokusera på allt det dåliga.
  14. 7
    Fast så är ju livet allt blir inte rättvist utdelat liksom...allt beror på hur man handskas med saker, jag har träffat en kvinna som lidit alla helvetes skärseldar...hon kämpade i 8-9 år för att bli gravid, fick 8 missfall varav några sena...fick sedan ett barn som fick hjärnblödning under förlossningen, släktingar dog...vänner svek och allt möjligt skit.
    Men inget drog ner henne utan hon såg allt det positiva istället
    Det gäller att inte fokusera på allt det dåliga.
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    "det är inte hur det är, det är hur man tar det" tycker jag stämmer bra!
  16. 8
    "det är inte hur det är, det är hur man tar det" tycker jag stämmer bra!
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Exakt
  18. 9
    Exakt

Liknande trådar

  1. Varför deklarerar man inte på en gång?
    By ellba in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 17:59
  2. Ja varför inte ta ut allt på en gång....
    By Il_Capitana in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-23, 13:55
  3. Varför tar allt slut på en gång?Hur gör
    By lea-m in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 09:33
  4. varför allt på en enda gång?
    By Isabella o Alva in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 17:59
  5. varför allt på en gång?
    By -jenna- in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 15:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar