Uppdatering tjejer - hur har ni det?
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Uppdatering tjejer - hur har ni det?

    BF?

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?

    Är väskan packad?

    Vad sysslar du med idag?
  2. 1
    Uppdatering tjejer - hur har ni det? BF?

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?

    Är väskan packad?

    Vad sysslar du med idag?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Mina svar:

    BF?

    9/10, alltså sex dagar kvar.

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?

    Tredje dagen med blodblandad slempropp, herreguuud, hur mycket består den av egentligen?! Känner mol i magen och har hittills idag haft en endaste pissig rejäl värk. Hade grymma pinvärkar i förrgår, nästan inga igår men istället grym ryggvärk, idag är ryggen bättre men som sagt, lite molande mensvärk istället.
    Psykiskt: tja, jag har varit mer på topp


    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?

    Skulle gärna önska att bebis kommer under helgen, men men med min tur hittills lär jag gå och lida och pinas några veckor till. Jag smäller till med 17/10.


    Om barnvakt behövs - är det ordnat?

    Under helgerna är farmor och farfar stand by. Under veckorna är min syster m familj som bor närmast mest aktuella eftersom barnen ska till skolan och så, de kan komma över på fem minuter mitt i natten om det behövs.


    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?

    Något mellanting. Han jobbar just hela den här helgen, och de senaste dagarna har han börjat ringa hem i tid och otid bara för att kolla läget *suck*
    Han har blivit lika frustrerande besviken som jag de senaste dagarna av alla falskalarm.

    Är väskan packad?

    Ja, häromdagen. Vi tog med den i bilen till förlossningen häromdagen bara för att, och den har fått stå kvar där för vi orkade inte känslomässigt bära in den igen *S*


    Vad sysslar du med idag?
  4. 2
    Mina svar: BF?

    9/10, alltså sex dagar kvar.

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?

    Tredje dagen med blodblandad slempropp, herreguuud, hur mycket består den av egentligen?! Känner mol i magen och har hittills idag haft en endaste pissig rejäl värk. Hade grymma pinvärkar i förrgår, nästan inga igår men istället grym ryggvärk, idag är ryggen bättre men som sagt, lite molande mensvärk istället.
    Psykiskt: tja, jag har varit mer på topp


    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?

    Skulle gärna önska att bebis kommer under helgen, men men med min tur hittills lär jag gå och lida och pinas några veckor till. Jag smäller till med 17/10.


    Om barnvakt behövs - är det ordnat?

    Under helgerna är farmor och farfar stand by. Under veckorna är min syster m familj som bor närmast mest aktuella eftersom barnen ska till skolan och så, de kan komma över på fem minuter mitt i natten om det behövs.


    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?

    Något mellanting. Han jobbar just hela den här helgen, och de senaste dagarna har han börjat ringa hem i tid och otid bara för att kolla läget *suck*
    Han har blivit lika frustrerande besviken som jag de senaste dagarna av alla falskalarm.

    Är väskan packad?

    Ja, häromdagen. Vi tog med den i bilen till förlossningen häromdagen bara för att, och den har fått stå kvar där för vi orkade inte känslomässigt bära in den igen *S*


    Vad sysslar du med idag?
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Missade sista frågan:

    Vad sysslar du med idag?

    Försöker hålla isär mina barn och deras kusin som är här så lekarna inte går överstyr alldeles. Jag ska plocka lite, men i stort sett försöka softa. Det är oväder och gallerstorm på ingående här så någon promenad är inte riktigt vad jag känner för tror jag.
  6. 3
    Missade sista frågan: Vad sysslar du med idag?

    Försöker hålla isär mina barn och deras kusin som är här så lekarna inte går överstyr alldeles. Jag ska plocka lite, men i stort sett försöka softa. Det är oväder och gallerstorm på ingående här så någon promenad är inte riktigt vad jag känner för tror jag.
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4

    Mina svar

    BF?
    26/10

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    Svårt att andas, molande värk bak i ryggen och allmänt trött. Psykiskt är det väl okej, lite trött på att sonen är så gnällig, jag som har ett tålamod som en galning i vanliga fall har nu inget tålamod alls vilket gör att jag får dåligt samvete och blir ledsen, knäpp man är som gravid

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?
    Har inte en aning men jag gissar på 10 november för att inte bli för besviken om jag går över tiden.

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    Jag hoppas att mina föräldrar stannar hemma från landet ett par helger när det är dags för det är helst dit jag vill att sonen åker men annars finns flera andra som kan ta hand om honom tills dom åker hem.

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    Helt lugn, för lugn. Glömmer att ladda telefonen tex. Han vill dock vara med på allt som hämta barnvagn, packa bb-väskan, skriva förlossningsbrev osv. Han ser fram emot det med skräckblandad förtjusning gissar jag...

    Är väskan packad?
    Nej vi ska börja med det idag när sambon kommer hem från jobbet

    Vad sysslar du med idag?
    Jag har tvättstugan just nu sen ska jag och sonen åka till Coop och handla nått att äta till middag och lite lördagsgodis.
  8. 4
    Mina svar BF?
    26/10

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    Svårt att andas, molande värk bak i ryggen och allmänt trött. Psykiskt är det väl okej, lite trött på att sonen är så gnällig, jag som har ett tålamod som en galning i vanliga fall har nu inget tålamod alls vilket gör att jag får dåligt samvete och blir ledsen, knäpp man är som gravid

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?
    Har inte en aning men jag gissar på 10 november för att inte bli för besviken om jag går över tiden.

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    Jag hoppas att mina föräldrar stannar hemma från landet ett par helger när det är dags för det är helst dit jag vill att sonen åker men annars finns flera andra som kan ta hand om honom tills dom åker hem.

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    Helt lugn, för lugn. Glömmer att ladda telefonen tex. Han vill dock vara med på allt som hämta barnvagn, packa bb-väskan, skriva förlossningsbrev osv. Han ser fram emot det med skräckblandad förtjusning gissar jag...

    Är väskan packad?
    Nej vi ska börja med det idag när sambon kommer hem från jobbet

    Vad sysslar du med idag?
    Jag har tvättstugan just nu sen ska jag och sonen åka till Coop och handla nått att äta till middag och lite lördagsgodis.
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    Mina svar:

    BF?
    -11/10

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    -Vidrigt, vill bara att det ska sätta igång, har så otroligt ont överallt.

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?
    -Jag gissar 6.e två dagar efter fullmåne som dottern ;-)

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    -YES, har måånga som erbjudit sig så vi får se vem som svarar först ;-)

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    - Han är kolugn, nästan irriterande lugn...

    Är väskan packad?
    - Japp, det viktigaste är klart, sen ligger en lista överst med vad som ska packas innan vi åker ;-)

    Vad sysslar du med idag
    - sitter och glor och väntar på förlossning, jagar dottern lite med och slåss med henne för att att pappa ska minsann ta på henne byxorna.,.. suck
  10. 5
    Mina svar:

    BF?
    -11/10

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    -Vidrigt, vill bara att det ska sätta igång, har så otroligt ont överallt.

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?
    -Jag gissar 6.e två dagar efter fullmåne som dottern ;-)

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    -YES, har måånga som erbjudit sig så vi får se vem som svarar först ;-)

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    - Han är kolugn, nästan irriterande lugn...

    Är väskan packad?
    - Japp, det viktigaste är klart, sen ligger en lista överst med vad som ska packas innan vi åker ;-)

    Vad sysslar du med idag
    - sitter och glor och väntar på förlossning, jagar dottern lite med och slåss med henne för att att pappa ska minsann ta på henne byxorna.,.. suck
  11. Medlem sedan
    Feb 2009
    #6

    HannaHavregryn svarar:

    BF? 17/10. Exakt två veckor kvar idag mao.

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd? Pigg som en nötkärna. Har sovit gott och länge inatt. Inga förvärkar, inga sammandragningar. Inget tryck varken uppåt eller nedåt... dock små, små händer och fötter som sveper fram på insidan av magen.

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )? Någon gång, när som helst efter den 8:e oktober. Kanske 11-14:e? Eller 16:e? 22:a? 26:e? Mest troligt just nu är att jag går över sisådär 1-2 veckor eller så. Det känns inte som att bebisen kommer anlända på bra länge. Är jag ens gravid??

    Om barnvakt behövs - är det ordnat? Behövs inte tänkas på.

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig? Det varierar, men han börjar bli nervös, helt klart.

    Är väskan packad? Nope. Som sagt bebis lär inte komma än på länge, så här tar vi det lugnt.

    Vad sysslar du med idag? Tagit lång sovmorgon och inte hunnit uträtta så mycket mer än så.
    ♥ I oktober 2009 kom du, älskade hjärta, och förändrade oss och våra liv ♥
  12. 6
    HannaHavregryn svarar: BF? 17/10. Exakt två veckor kvar idag mao.

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd? Pigg som en nötkärna. Har sovit gott och länge inatt. Inga förvärkar, inga sammandragningar. Inget tryck varken uppåt eller nedåt... dock små, små händer och fötter som sveper fram på insidan av magen.

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )? Någon gång, när som helst efter den 8:e oktober. Kanske 11-14:e? Eller 16:e? 22:a? 26:e? Mest troligt just nu är att jag går över sisådär 1-2 veckor eller så. Det känns inte som att bebisen kommer anlända på bra länge. Är jag ens gravid??

    Om barnvakt behövs - är det ordnat? Behövs inte tänkas på.

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig? Det varierar, men han börjar bli nervös, helt klart.

    Är väskan packad? Nope. Som sagt bebis lär inte komma än på länge, så här tar vi det lugnt.

    Vad sysslar du med idag? Tagit lång sovmorgon och inte hunnit uträtta så mycket mer än så.
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7
    Susanna svarar:

    BF? 23/10

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    trött och har lite ont i huvudet, lite värk i ryggen men annars känns det hyfsat idag...

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?
    Jag hoppas på den 25, eller iaf inte förrän den 13 och vill inte ha den 23,24 eller den 28 då dessa dagar är upptagna.

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    Min underbara mamma tar hand om de två stora, vi ringer när det är dags och så möter vi upp vid BB, har ung. samma restid dit. Om det är mitt i natten får hon komma hem till oss istället, tar bara 20 min.

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    Han är ganska lugn, precis som jag. Just nu tapetserar han i vårt vardagsrum.

    Är väskan packad?
    Nej, men en lista är gjord.
    Kanske skulle sätta filmkameran på laddning...

    Vad sysslar du med idag?
    HAr varit iväg på barnmarknad och fyndat litegranna och sen handlat. Fikat när jag kom hem och snart kommer svärmor förbi.
    Regnet vräker ner på utsidan så här blir det till att vara inne och pyssla och greja idag...
    Barnen tittar på Pippi..
  14. 7
    Susanna svarar:

    BF? 23/10

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    trött och har lite ont i huvudet, lite värk i ryggen men annars känns det hyfsat idag...

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?
    Jag hoppas på den 25, eller iaf inte förrän den 13 och vill inte ha den 23,24 eller den 28 då dessa dagar är upptagna.

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    Min underbara mamma tar hand om de två stora, vi ringer när det är dags och så möter vi upp vid BB, har ung. samma restid dit. Om det är mitt i natten får hon komma hem till oss istället, tar bara 20 min.

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    Han är ganska lugn, precis som jag. Just nu tapetserar han i vårt vardagsrum.

    Är väskan packad?
    Nej, men en lista är gjord.
    Kanske skulle sätta filmkameran på laddning...

    Vad sysslar du med idag?
    HAr varit iväg på barnmarknad och fyndat litegranna och sen handlat. Fikat när jag kom hem och snart kommer svärmor förbi.
    Regnet vräker ner på utsidan så här blir det till att vara inne och pyssla och greja idag...
    Barnen tittar på Pippi..
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    BF?
    26/10

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    Känner mig sådär idag. Trött och lite ont i huvudet. Är nog för att jag kan släppa lite av allt ansvar efter en fullproppad vecka med alla barnen. Idag får mannen ta det mesta.

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?
    Det blir spontanförlossning som det ser ut nu för nu ligger bebis ruckbar. Jag har hela tiden trott på den 28/10.

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    Ja om det har ni väl läst om här inne!?

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    Han är nog både lugn och lite stressad. Han tycker att det blir jobbigare och jobbigare för varenda gång. Men det hänger nog ihop med att han vet vad som kan gå fel och så. Om han förberedersig på något särskilt sätt vet jag inte. Han har aldrig läst på i böcker eller så.

    Är väskan packad?
    Nej men jag har börjat lägga lite i högar nu.

    Vad sysslar du med idag?
    Internet, TV och barnen.
  16. 8
    BF?
    26/10

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    Känner mig sådär idag. Trött och lite ont i huvudet. Är nog för att jag kan släppa lite av allt ansvar efter en fullproppad vecka med alla barnen. Idag får mannen ta det mesta.

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?
    Det blir spontanförlossning som det ser ut nu för nu ligger bebis ruckbar. Jag har hela tiden trott på den 28/10.

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    Ja om det har ni väl läst om här inne!?

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    Han är nog både lugn och lite stressad. Han tycker att det blir jobbigare och jobbigare för varenda gång. Men det hänger nog ihop med att han vet vad som kan gå fel och så. Om han förberedersig på något särskilt sätt vet jag inte. Han har aldrig läst på i böcker eller så.

    Är väskan packad?
    Nej men jag har börjat lägga lite i högar nu.

    Vad sysslar du med idag?
    Internet, TV och barnen.
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    Man har verkligen

    ett ypperligt tålamod dessa dagar *s* Hormoner, hormoooner
  18. 9
    Man har verkligen ett ypperligt tålamod dessa dagar *s* Hormoner, hormoooner
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Har ditt barn

    också blivit mer pappigt sista tiden? Mina f d plåsterlappar har övergått till att pappa är favoriten. Inte för att jag skäller elelr så men jag tror de märker att jag inte riktigt är närvarande på samma sätt. Skönt kan jag tycka, förutom som den här helgen då när han inte är hemma...
  20. 10
    Har ditt barn också blivit mer pappigt sista tiden? Mina f d plåsterlappar har övergått till att pappa är favoriten. Inte för att jag skäller elelr så men jag tror de märker att jag inte riktigt är närvarande på samma sätt. Skönt kan jag tycka, förutom som den här helgen då när han inte är hemma...
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11

    Åh så skönt!

    Njut av att få må sådär bra ! Jag gjorde också det fram tills för drygt två veckor sen, eller kanske en vecka sen (har tappat tidsbegreppet tror jag), och som över en natt kom både ontighet och depp nåt så infernaliskt.

    Det gäller att ta en dag i taget, idag har jag en betydligt bättre dag än igår iaf
  22. 11
    Åh så skönt! Njut av att få må sådär bra ! Jag gjorde också det fram tills för drygt två veckor sen, eller kanske en vecka sen (har tappat tidsbegreppet tror jag), och som över en natt kom både ontighet och depp nåt så infernaliskt.

    Det gäller att ta en dag i taget, idag har jag en betydligt bättre dag än igår iaf
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    Vi har också

    en hel hoper datum under oktober som vi inte vill föda på, och så några datum som vi gärna hoppas på. 5:e och 17 t ex, då får Liten gärna titta ut Det gäller att pricka rätt också...
  24. 12
    Vi har också en hel hoper datum under oktober som vi inte vill föda på, och så några datum som vi gärna hoppas på. 5:e och 17 t ex, då får Liten gärna titta ut Det gäller att pricka rätt också...
  25. Medlem sedan
    Jan 2009
    #13

    mini me svarar

    BF? 10/10

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    Förutom tung i kroppen, ont i fogarna och smidig som ett kylskåp så har jag inga större känningar. Inga tecken på att bäbis är på väg. Humöret helt ok (fast sambon kanske tycker annorlunda?)

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?
    Har tendens till begynnande havandeskapsförgiftning och det lät på tant doktorn som om de inte skulle låta mig gå över många dagar. Jag hoppas på att det sätter igång naturligt senast på BF, annars blir det väl kanske kring den 12:e

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    Första barnet, så inga problem, om inte...

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    ...sambon kanske behöver lite extra tillsyn, han har visat sin nervösa sida senaste dagarn - gulligt virrig! Tidigare har han varit klippan själv!

    Är väskan packad?
    Japp, sedan ett par dagar tillbaka!

    Vad sysslar du med idag?
    Har varit på stan en sväng och nu är vi snart på väg till svägerskan för att uppvakta på födelsedagen. Jag har lovat att knipa ihop för att inte stjäla showen på hennes dag...
  26. 13
    mini me svarar BF? 10/10

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    Förutom tung i kroppen, ont i fogarna och smidig som ett kylskåp så har jag inga större känningar. Inga tecken på att bäbis är på väg. Humöret helt ok (fast sambon kanske tycker annorlunda?)

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?
    Har tendens till begynnande havandeskapsförgiftning och det lät på tant doktorn som om de inte skulle låta mig gå över många dagar. Jag hoppas på att det sätter igång naturligt senast på BF, annars blir det väl kanske kring den 12:e

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    Första barnet, så inga problem, om inte...

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    ...sambon kanske behöver lite extra tillsyn, han har visat sin nervösa sida senaste dagarn - gulligt virrig! Tidigare har han varit klippan själv!

    Är väskan packad?
    Japp, sedan ett par dagar tillbaka!

    Vad sysslar du med idag?
    Har varit på stan en sväng och nu är vi snart på väg till svägerskan för att uppvakta på födelsedagen. Jag har lovat att knipa ihop för att inte stjäla showen på hennes dag...
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14

    Min man

    väntar också sitt fjärde (mitt tredje) så han är mer insatt i allt än vad jag faktiskt har trott har jag märkt (jag menar att det var längesen sist ). Och har inte läst en rad heller.
    Nu är han mest inne på att han ska vara välrakad varje dag och ha skorta på sig till jobbet om det skulle dra igång, så han kan snosa bebis med lena kinder samt sitta med den på bröstet när den anlänt *s* Och han funderar på om han faktiskt vill vara den första som tar emot bebisen när den kommer ut; hittills har han hållit sig vid mitt huvud och inte riktigt velat ta steget att kika hur det ser ut därnere vid förlossningarna
  28. 14
    Min man väntar också sitt fjärde (mitt tredje) så han är mer insatt i allt än vad jag faktiskt har trott har jag märkt (jag menar att det var längesen sist ). Och har inte läst en rad heller.
    Nu är han mest inne på att han ska vara välrakad varje dag och ha skorta på sig till jobbet om det skulle dra igång, så han kan snosa bebis med lena kinder samt sitta med den på bröstet när den anlänt *s* Och han funderar på om han faktiskt vill vara den första som tar emot bebisen när den kommer ut; hittills har han hållit sig vid mitt huvud och inte riktigt velat ta steget att kika hur det ser ut därnere vid förlossningarna
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15

    Hur

    menar du tendens till havandeskapsförgiftning; strular bltr och sånt för dig? Jobbigt. Och den där frånvaro av smidighet underlättar ju inte direkt för humöret...
    Hoppas det drar igång snart för oss båda, det skiljer ju bara någon dag ju
  30. 15
    Hur menar du tendens till havandeskapsförgiftning; strular bltr och sånt för dig? Jobbigt. Och den där frånvaro av smidighet underlättar ju inte direkt för humöret...
    Hoppas det drar igång snart för oss båda, det skiljer ju bara någon dag ju
  31. Medlem sedan
    Jan 2009
    #16

    Ja

    blodtrycket är högt och ibland också äggvita i urinen samt lite känningar i njurarna. Kollas nu varannan, var tredje dag så att det inte ska skena iväg. I övrigt ingen åtgärd förutom beordrad vila då det är så nära BF.
    Hoppas det är dags för oss båda snart!
  32. 16
    Ja blodtrycket är högt och ibland också äggvita i urinen samt lite känningar i njurarna. Kollas nu varannan, var tredje dag så att det inte ska skena iväg. I övrigt ingen åtgärd förutom beordrad vila då det är så nära BF.
    Hoppas det är dags för oss båda snart!
  33. Medlem sedan
    Feb 2006
    #17
    BF. 31/10

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    Är på otroligt dåligt humör i dag. Inte kul alls!

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?

    Snittdatum 26/10 (tack och lov)

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    Japp dottern åker till mormor sen tar farmor över några nätter.

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    Inte så mycket just nu. Fast häromdan när jag ringde så kunde han inte svara i telefon och sen 10 minuter kom ambulansen från brandstationen (den kommer om det är storlarm därifrån) och då blev han lite kallsvettig.

    Är väskan packad?
    Nej inte än långt kvar!
    Vad sysslar du med idag?
    Har varit på simskola med dottern, sen ska jag vila laga middag och göra äpplepaj, försöka övertala farmor att ta dottern i natt också
  34. 17
    BF. 31/10

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    Är på otroligt dåligt humör i dag. Inte kul alls!

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?

    Snittdatum 26/10 (tack och lov)

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    Japp dottern åker till mormor sen tar farmor över några nätter.

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    Inte så mycket just nu. Fast häromdan när jag ringde så kunde han inte svara i telefon och sen 10 minuter kom ambulansen från brandstationen (den kommer om det är storlarm därifrån) och då blev han lite kallsvettig.

    Är väskan packad?
    Nej inte än långt kvar!
    Vad sysslar du med idag?
    Har varit på simskola med dottern, sen ska jag vila laga middag och göra äpplepaj, försöka övertala farmor att ta dottern i natt också
  35. Medlem sedan
    Apr 2009
    #18

    emmaf svarar:

    BF?
    7/10

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    Vaknade på helt fel sida idag, allt känns bara bajs. Och ont i huvudet och i framfogen, samt i höfterna för att sängen är för hård. Men inga känningar alls, så någon bebis blir det inte.

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?
    Ingen aning! Jag hoppas på imorgon, då är pojkvännen ledig. Ikväll ska han jobba, så då passar det inte!

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    Jag har inte barnen förrän nästa helg, men om bebis kommer då får vi lösa det då. Antingen svärmor eller syrran har jag tänkt mig, men de är inte förvarnade.

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    Han är lugn. Lika lugn som jag tror jag, fast han aldrig gjort detta förut. Förbereder sig gör han väl inte, förutom att han har en vit månad så att han ska kunna köra mig till sjukan när det sätter igång.

    Är väskan packad?
    Nej. Jag funderar på att göra det idag. Men jag ska inte ha med mig så mycket, så det tar kanske fem minuter.

    Vad sysslar du med idag?
    Ännu har jag inga planer alls. Jag gick nyss upp. Skulle egentligen vilja baka, men vi har inga ägg, och hela kylen är fullproppad med lammdelar, så jag tror inte det blir något av det.
  36. 18
    emmaf svarar: BF?
    7/10

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    Vaknade på helt fel sida idag, allt känns bara bajs. Och ont i huvudet och i framfogen, samt i höfterna för att sängen är för hård. Men inga känningar alls, så någon bebis blir det inte.

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?
    Ingen aning! Jag hoppas på imorgon, då är pojkvännen ledig. Ikväll ska han jobba, så då passar det inte!

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    Jag har inte barnen förrän nästa helg, men om bebis kommer då får vi lösa det då. Antingen svärmor eller syrran har jag tänkt mig, men de är inte förvarnade.

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    Han är lugn. Lika lugn som jag tror jag, fast han aldrig gjort detta förut. Förbereder sig gör han väl inte, förutom att han har en vit månad så att han ska kunna köra mig till sjukan när det sätter igång.

    Är väskan packad?
    Nej. Jag funderar på att göra det idag. Men jag ska inte ha med mig så mycket, så det tar kanske fem minuter.

    Vad sysslar du med idag?
    Ännu har jag inga planer alls. Jag gick nyss upp. Skulle egentligen vilja baka, men vi har inga ägg, och hela kylen är fullproppad med lammdelar, så jag tror inte det blir något av det.
  37. Medlem sedan
    Nov 2004
    #19
    BF?
    18 okt

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    Oooont i ryggen men vid rätt gott mod! Längtar efter kanelbullarna och ballerinakexen vi ska ha till fika ...

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?
    Jag gissar på ca en vecka innan bf!

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    Japp, mormor rycker in!

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    Han är lugn, tror inte riktigt att tänker på att det faktiskt är dags när som helst! Det han förbereder är väl mest så att det ska funka på jobbet när han ska vara borta två veckor.

    Är väskan packad?
    Så gott som!

    Vad sysslar du med idag?
    Har storhandlat och fixat med spjälsängen och möblerat om i sovrummet = jätteont i ryggen! Snart kommer sambons familj och då blir det fika!
  38. 19
    BF?
    18 okt

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    Oooont i ryggen men vid rätt gott mod! Längtar efter kanelbullarna och ballerinakexen vi ska ha till fika ...

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?
    Jag gissar på ca en vecka innan bf!

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    Japp, mormor rycker in!

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    Han är lugn, tror inte riktigt att tänker på att det faktiskt är dags när som helst! Det han förbereder är väl mest så att det ska funka på jobbet när han ska vara borta två veckor.

    Är väskan packad?
    Så gott som!

    Vad sysslar du med idag?
    Har storhandlat och fixat med spjälsängen och möblerat om i sovrummet = jätteont i ryggen! Snart kommer sambons familj och då blir det fika!
  39. Medlem sedan
    Feb 2000
    #20
    **Emilia** svarar

    BF?
    ** 24/10

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    ** Foglossning from hell, onda sammandragningar, uttråkad.

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?
    ** Har gissat på 10/10

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    ** Ja

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    ** Han är lugn nu, men han får lite panik när jag får smärtsamma förvärkar. Antagligen blir han heltossig när det är dags

    Är väskan packad?
    ** Nej, men håller på tvättar kläder för att packa ner i den, så kanske innan helgen är slut

    Vad sysslar du med idag?
    ** Vi har varit och köpt en ny digitalkamera och lördagsgodis till barnen. Nu är det bara tråkigt, skitväder. Ska spela fia med knuff med Amadeus nu och Fille är ute med sambon och krattar löv
  40. 20
    **Emilia** svarar

    BF?
    ** 24/10

    Dagens fysiska och psykiska tillstånd?
    ** Foglossning from hell, onda sammandragningar, uttråkad.

    Vet du när du ska sättas igång/snittas, eller när gissar du att din bebis kommer (så får vi se om det stämmer sen )?
    ** Har gissat på 10/10

    Om barnvakt behövs - är det ordnat?
    ** Ja

    Hur spattig eller kolugn är barnafadern; hur förbereder han sig?
    ** Han är lugn nu, men han får lite panik när jag får smärtsamma förvärkar. Antagligen blir han heltossig när det är dags

    Är väskan packad?
    ** Nej, men håller på tvättar kläder för att packa ner i den, så kanske innan helgen är slut

    Vad sysslar du med idag?
    ** Vi har varit och köpt en ny digitalkamera och lördagsgodis till barnen. Nu är det bara tråkigt, skitväder. Ska spela fia med knuff med Amadeus nu och Fille är ute med sambon och krattar löv
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hej tjejer, uppdatering
    By nornor in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 16:06
  2. hej tjejer *uppdatering*
    By lillatina in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 06:30
  3. Uppdatering
    By Ballerina in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 15:01
  4. Hej tjejer! Uppdatering!
    By Beckis m 2 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 12:19
  5. Hejsan tjejer + lite uppdatering
    By mamma_mina in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 14:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar