Namn!
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Namn!

    Har ni redan bestämt namn till bebin i magen? Eller är ni på förslagstadiet? Vi tror att det är en lillebror i magen (dock inte helt säkert) och vi har 4 namnförslag i nuläget som både maken och jag kan tänka oss. På flicksidan har vi 1 förslag än så länge. Storasystrarna heter Paulina och Filippa- är det någon som tycker att namn är kul så får ni gärna ge oss förslag, tänk om det poppar upp något av de namnen vi själva har tänkt?

    Det ska helst inte vara namn på top 10 listan:-)
    "There´s a special place in hell for women who don´t help each other."
    MADELEINE ALBRIGHT
  2. 1
    Namn! Har ni redan bestämt namn till bebin i magen? Eller är ni på förslagstadiet? Vi tror att det är en lillebror i magen (dock inte helt säkert) och vi har 4 namnförslag i nuläget som både maken och jag kan tänka oss. På flicksidan har vi 1 förslag än så länge. Storasystrarna heter Paulina och Filippa- är det någon som tycker att namn är kul så får ni gärna ge oss förslag, tänk om det poppar upp något av de namnen vi själva har tänkt?

    Det ska helst inte vara namn på top 10 listan:-)
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Jodå, det är en liten Harry som ligger där inne!
    Fast storasyster är orolig för "om det inte är en Harry kan han ju inte heta det"! Hon e så söt, kul att hon tänker så
    Men nu blir jag nyfiken; vilka namn har ni på listan???
  4. 2
    Jodå, det är en liten Harry som ligger där inne!
    Fast storasyster är orolig för "om det inte är en Harry kan han ju inte heta det"! Hon e så söt, kul att hon tänker så
    Men nu blir jag nyfiken; vilka namn har ni på listan???
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Åh, det är ju såå svårt!

    Vad kul att ni har fyra förslag som ni gemensamt kan tänka er! Det är ju inte dåligt.
    Själv tycker jag det är svårt, har ingen aning vem det är inne i magen. Mina namnförslag, sen tidigare, känns inaktuella sen en tid tillbka, känns som man borde komma på något helt nytt, till just den individen som ligger där inne just nu och väntar på att bli färdig för att se dagens ljus.
    Och att komma överrens... bara det gör att det låser sig. Jag och fadern har helt olika idéer om vad det borde vara för namn.., jag gillar namn som är lite ovanligare, inte han...

    Paulina, Filippa och Vendela eller Angela. Pojknamn tycker jag är mycket svårare... Men kanske Natanael!
    Lycka till iaf!
  6. 3
    Åh, det är ju såå svårt!

    Vad kul att ni har fyra förslag som ni gemensamt kan tänka er! Det är ju inte dåligt.
    Själv tycker jag det är svårt, har ingen aning vem det är inne i magen. Mina namnförslag, sen tidigare, känns inaktuella sen en tid tillbka, känns som man borde komma på något helt nytt, till just den individen som ligger där inne just nu och väntar på att bli färdig för att se dagens ljus.
    Och att komma överrens... bara det gör att det låser sig. Jag och fadern har helt olika idéer om vad det borde vara för namn.., jag gillar namn som är lite ovanligare, inte han...

    Paulina, Filippa och Vendela eller Angela. Pojknamn tycker jag är mycket svårare... Men kanske Natanael!
    Lycka till iaf!
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Jag röstar på Vendela ja me! passar klockrent till Paulina och Filippa!
  8. 4
    Jag röstar på Vendela ja me! passar klockrent till Paulina och Filippa!
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
    Njaa inte helt och hållet, vi håller mest på att försöka komma överens! Var innan rul mest inne på pojknamn eftersom jag trodde det var en lillebror, men tji fick jag Vi har väl ett par namn som vi diskuterar, några från mina och några från hans! Vi försöker dock kapa ner dem till 2-3 stycken!
  10. 5
    Njaa inte helt och hållet, vi håller mest på att försöka komma överens! Var innan rul mest inne på pojknamn eftersom jag trodde det var en lillebror, men tji fick jag Vi har väl ett par namn som vi diskuterar, några från mina och några från hans! Vi försöker dock kapa ner dem till 2-3 stycken!
  11. Medlem sedan
    Jul 2000
    #6

    Storasyster gav förslag...

    ..och vi gillade det!
    Så det kommer bli en liten Linnéa här.
  12. 6
    Storasyster gav förslag... ..och vi gillade det!
    Så det kommer bli en liten Linnéa här.
  13. Medlem sedan
    Jan 2009
    #7
    Vi har redan bestämt oss för längesen

    Om det blir en kille så får han heta Valter och om det blir en tjej får hon heta Freja.

    Tycker det skulle passa med ett långt namn till Paulina och Filippa, gärna tre- eller fyrstavigt. Här kommer några tips:

    Valdemar
    Alexander
    Jonathan
    William
    Valentin
    Elliot

    Josefin
    Matilda
    Evelina
    Olivia
    Angelina
    Cassandra
    Alexandra
    Carolina
    Mikaela
    Gabriella

    Vore kul att få veta vad ni har för förslag nu
  14. 7
    Vi har redan bestämt oss för längesen

    Om det blir en kille så får han heta Valter och om det blir en tjej får hon heta Freja.

    Tycker det skulle passa med ett långt namn till Paulina och Filippa, gärna tre- eller fyrstavigt. Här kommer några tips:

    Valdemar
    Alexander
    Jonathan
    William
    Valentin
    Elliot

    Josefin
    Matilda
    Evelina
    Olivia
    Angelina
    Cassandra
    Alexandra
    Carolina
    Mikaela
    Gabriella

    Vore kul att få veta vad ni har för förslag nu
  15. Medlem sedan
    Jul 2000
    #8

    Vi tror att vi är klara med

    tilltalsnamn. Tjejnamn är ju helt spikat (Elsa), även de andra två namnen som hon skulle få. Killnamn har det varit svårt med. Vi tror att vi bestämt oss för Egon om det blir en kille. Han ska ju ha två namn till, men vi har inte bestämt oss där ännu. Det kommer förmodligen bli något släktnamn (kan bli Axel) och så något mer namn.
    Killnamn är alldeles fruktansvärt svårt. Tjejnamn är lite lättare, men jag vill ju egentligen inte ha namn som ligger på 100-i-topp-listan. Sonens namn, Victor, fick maken bestämma eftersom jag fick bestämma Paulina på dottern .
    Vårt namnförslag Elsa ligger väl 4:a eller nåt i popularitet, men det visste jag inte förrän efter att vi bestämt det (trodde det låg något lägre). Elsa valde vi ju efter barnens gammelfarmor.
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  16. 8
    Vi tror att vi är klara med tilltalsnamn. Tjejnamn är ju helt spikat (Elsa), även de andra två namnen som hon skulle få. Killnamn har det varit svårt med. Vi tror att vi bestämt oss för Egon om det blir en kille. Han ska ju ha två namn till, men vi har inte bestämt oss där ännu. Det kommer förmodligen bli något släktnamn (kan bli Axel) och så något mer namn.
    Killnamn är alldeles fruktansvärt svårt. Tjejnamn är lite lättare, men jag vill ju egentligen inte ha namn som ligger på 100-i-topp-listan. Sonens namn, Victor, fick maken bestämma eftersom jag fick bestämma Paulina på dottern .
    Vårt namnförslag Elsa ligger väl 4:a eller nåt i popularitet, men det visste jag inte förrän efter att vi bestämt det (trodde det låg något lägre). Elsa valde vi ju efter barnens gammelfarmor.
  17. Medlem sedan
    Jan 2009
    #9
    Åhh jag ÄLSKAR Harry. Det är så superfint. Men min farfar heter det, och jag ville att barnet skulle få ett "eget" namn, men Harry ligger stadigt kvar på listan till kommande barn
  18. 9
    Åhh jag ÄLSKAR Harry. Det är så superfint. Men min farfar heter det, och jag ville att barnet skulle få ett "eget" namn, men Harry ligger stadigt kvar på listan till kommande barn
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10
    Otroligt gulligt med en liten Harry! Min första kärlek hette det:-)
    Äh, vi är lite halvhemliga med namnen... men jag skriver nog här och frågar igen när det börjar närma sig och vi ännu inte har bestämt oss:-)
  20. 10
    Otroligt gulligt med en liten Harry! Min första kärlek hette det:-)
    Äh, vi är lite halvhemliga med namnen... men jag skriver nog här och frågar igen när det börjar närma sig och vi ännu inte har bestämt oss:-)
  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11
    Samma sak hos oss! Mannen gillar Erik och Lucas och Gustav, fint men så väldigt vanligt. Hoppas att ni kommer på något namn ni båda trivs med, annars får någon av er kompromissa. När Filippa föddes ville jag att hon skulle heta Nike, men det blev ratat direkt...

    Natanael är jättefint när jag ser det skrivet, dock har jag lite problem med uttal. Vendela är tyvärr upptaget, men jag håller med om att det passar med systrarnas namn.
  22. 11
    Samma sak hos oss! Mannen gillar Erik och Lucas och Gustav, fint men så väldigt vanligt. Hoppas att ni kommer på något namn ni båda trivs med, annars får någon av er kompromissa. När Filippa föddes ville jag att hon skulle heta Nike, men det blev ratat direkt...

    Natanael är jättefint när jag ser det skrivet, dock har jag lite problem med uttal. Vendela är tyvärr upptaget, men jag håller med om att det passar med systrarnas namn.
  23. Medlem sedan
    Jan 2005
    #12
    Då har ni kommit till ungefär samma stadie som vi. Det lutar nog åt att vi får vänta och se, lära känna bebisen först i några veckor innan namnet känns självklart.
  24. 12
    Då har ni kommit till ungefär samma stadie som vi. Det lutar nog åt att vi får vänta och se, lära känna bebisen först i några veckor innan namnet känns självklart.
  25. Medlem sedan
    Jan 2005
    #13
    Vilken tur att ni gillade storasysterns förslag. Vår (minsta) storasysters förslag är följande: Gullenos, Valmart, Bilian, Kiplan och Blom. Hmmm:-)

    Linnéa är väldigt vackert och mjukt!
  26. 13
    Vilken tur att ni gillade storasysterns förslag. Vår (minsta) storasysters förslag är följande: Gullenos, Valmart, Bilian, Kiplan och Blom. Hmmm:-)

    Linnéa är väldigt vackert och mjukt!
  27. Medlem sedan
    Jan 2005
    #14
    SÄg inte så!!! Våra förslag är tvåstaviga, kan inte komma på ett enda pojknamn som är flerstavigt än så:-) William och Alexander är fint, men alldeles för banligt. Olivia tycker vi båda om! Likaså Evelina och Carolina men de rimmar med Paulina, så det blir lite kaka på kaka.

    Skönt för er att namnen ¨är bestämda. Kan det hända att bebisen inte ser ut som en Valter/Freja, eller tänker ni inte så alls?
  28. 14
    SÄg inte så!!! Våra förslag är tvåstaviga, kan inte komma på ett enda pojknamn som är flerstavigt än så:-) William och Alexander är fint, men alldeles för banligt. Olivia tycker vi båda om! Likaså Evelina och Carolina men de rimmar med Paulina, så det blir lite kaka på kaka.

    Skönt för er att namnen ¨är bestämda. Kan det hända att bebisen inte ser ut som en Valter/Freja, eller tänker ni inte så alls?
  29. Medlem sedan
    Jan 2005
    #15
    Visst är pojknamn svårt! Har alltid tyckt att flicknamn är lättare, men nu har vi iaf fått ihop 4 namn konstigt nog.

    Elsa och Axel är vackert och tidlöst, jättefina namn. Märkligt att Elsa ligger topp 4, har inte hört det namnet på ett litet barn på evigheter...

    Jag kommer faktiskt ihåg när er Victor föddes! Funderade på vad för namn ni skulle välja eftersom Paulina och Simone är hyfsat ovanliga. Och när det blev Victor så tänkte jag precis så- att den ena föräldern fick bestämma lite själv:-)
  30. 15
    Visst är pojknamn svårt! Har alltid tyckt att flicknamn är lättare, men nu har vi iaf fått ihop 4 namn konstigt nog.

    Elsa och Axel är vackert och tidlöst, jättefina namn. Märkligt att Elsa ligger topp 4, har inte hört det namnet på ett litet barn på evigheter...

    Jag kommer faktiskt ihåg när er Victor föddes! Funderade på vad för namn ni skulle välja eftersom Paulina och Simone är hyfsat ovanliga. Och när det blev Victor så tänkte jag precis så- att den ena föräldern fick bestämma lite själv:-)
  31. Medlem sedan
    Jul 2009
    #16
    Vi är rätt säkra på att det är en liten Knut som ligger och skrammlar där inne så Knut får det bli.

    Om det mot all förmodan skulle vara en flicka har vi funderat på Majken och Iris.

    Ett namn som jag tycker är mycket fint och som jag bara har hört en person ha är Elmer.
  32. 16
    Vi är rätt säkra på att det är en liten Knut som ligger och skrammlar där inne så Knut får det bli.

    Om det mot all förmodan skulle vara en flicka har vi funderat på Majken och Iris.

    Ett namn som jag tycker är mycket fint och som jag bara har hört en person ha är Elmer.
  33. Medlem sedan
    Jul 2007
    #17
    För mig är det helt klart en liten Sixten i magen, maken har inte haft några direkta egna förslag (inga seriösa i alla fall) och nu kallar han oxå magen för Sixten. Syskonen protesterar dock fortfarande, de vill ha en Isak i familjen Vi får väl se vad som ploppar ut
  34. 17
    För mig är det helt klart en liten Sixten i magen, maken har inte haft några direkta egna förslag (inga seriösa i alla fall) och nu kallar han oxå magen för Sixten. Syskonen protesterar dock fortfarande, de vill ha en Isak i familjen Vi får väl se vad som ploppar ut
  35. Medlem sedan
    Aug 2009
    #18
    Hon hade ju i alla fall originella förslag! Väldigt söta
  36. 18
    Hon hade ju i alla fall originella förslag! Väldigt söta
  37. Medlem sedan
    Feb 2009
    #19
    Det e ju vårt namn
    Det har vi haft liggandes sen lilla Doris låg i magen, men nu blir det nog allt en Dagny denna gången...
    Om inte så blir de två Harry i januari
  38. 19
    Det e ju vårt namn
    Det har vi haft liggandes sen lilla Doris låg i magen, men nu blir det nog allt en Dagny denna gången...
    Om inte så blir de två Harry i januari
  39. Medlem sedan
    Jan 2009
    #20
    Jo absolut! Det är ju lite "tuffare" namn. Passar inte dom så har vi några fler förslag på listan
  40. 20
    Jo absolut! Det är ju lite "tuffare" namn. Passar inte dom så har vi några fler förslag på listan
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Romantiska namn / sago namn?
    By Prins-mamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-07-15, 08:30
  2. Namn, en del namn är ju unisex (enkät)
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 21:59
  3. Namn åt lillebror. 5 namn kvar på listan
    By hhkj in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 10:00
  4. Syrrans andra namn som första namn?
    By ansa71 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 08:23
  5. Vad tycker ni om dessa namn?(udda namn?)
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 19:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar