snart dags för Huddinge
Övriga funktionshinder
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    snart dags för Huddinge

    snart dags för Huddinge Sjukhus igen för årskontroll på sonen. är nu 5 år sedan han fick sin pappas njure. Det går bra och alla prover ser bra ut, vilket så klart är skönt. Men ändå så oroar jag min inför årets besök, jag hoppas det är lång tid kvar innan han kommer behöva en ny njure igen, men vad vet man,,,,, =/

    DUMT o oroa sig i förtid, kan ju vara 20 år kvar om vi har tur =) men man är väl bara människa....

    tack o lov så ser grabben fram emot besöket, han ska ju få bo på Ronald Mcdonald hotel, o de gillar han! tack o lov tycker han om sina läkare o sköterskor med.

    fler här med njurtransplanterade små?
  2. 1
    snart dags för Huddinge snart dags för Huddinge Sjukhus igen för årskontroll på sonen. är nu 5 år sedan han fick sin pappas njure. Det går bra och alla prover ser bra ut, vilket så klart är skönt. Men ändå så oroar jag min inför årets besök, jag hoppas det är lång tid kvar innan han kommer behöva en ny njure igen, men vad vet man,,,,, =/

    DUMT o oroa sig i förtid, kan ju vara 20 år kvar om vi har tur =) men man är väl bara människa....

    tack o lov så ser grabben fram emot besöket, han ska ju få bo på Ronald Mcdonald hotel, o de gillar han! tack o lov tycker han om sina läkare o sköterskor med.

    fler här med njurtransplanterade små?
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    Hej1
    Här är en till med njurtransplanterad 11 åring , haft min njure i över 6 år nu. Var på årskontroll i slutet av sept. i Götet dock.
    Min son hatar dock att åka till sjukhuset. men det brukar bli bättre när vi väl är där. Då vi bara är i Göteborg max 3 dagar så blir det inget Ronald för oss på kontrollveckorna men vi har varit där mycket innan och straxt efter operationen då han fick en mycket svår avstötning tre veckor efter op.
  4. 2
    Hej1
    Här är en till med njurtransplanterad 11 åring , haft min njure i över 6 år nu. Var på årskontroll i slutet av sept. i Götet dock.
    Min son hatar dock att åka till sjukhuset. men det brukar bli bättre när vi väl är där. Då vi bara är i Göteborg max 3 dagar så blir det inget Ronald för oss på kontrollveckorna men vi har varit där mycket innan och straxt efter operationen då han fick en mycket svår avstötning tre veckor efter op.
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    hej! är tre dagar för oss oxå men åker från dalarna till sthlm så då får vi sova över på ronald. till sonens glädje!

    tiden inna transplantationen var väldigt fylld med sjukhus! men efteråt har min lilla klarat sig bra, inte en avstötning så det känns skönt!
    vad skönt att de lyckades rädda upp avstötningen!

    hur tar din son det i övrigt med provtagningar och mediciner? fungerar det bra för honom?
  6. 3
    hej! är tre dagar för oss oxå men åker från dalarna till sthlm så då får vi sova över på ronald. till sonens glädje!

    tiden inna transplantationen var väldigt fylld med sjukhus! men efteråt har min lilla klarat sig bra, inte en avstötning så det känns skönt!
    vad skönt att de lyckades rädda upp avstötningen!

    hur tar din son det i övrigt med provtagningar och mediciner? fungerar det bra för honom?
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    Anledningen till att vi ej bor på Ronald är att vi ej får plats för bara tre dagar. Ofta känner de att de vill ha en placering på över en vecka.
    Vi bor på fint hotell i down town Göteborg på landstinget bekostnad i stället.
    Han gillar inte att gå till lab men har inget emot att bli stucken bara han får nypa mig så jag skriker........
    Igår tog han influensaspruta på vc här i Värmland och han var betydligt tuffare och satt helt oberörd när han fick den till skillnad från de äldre. mediciner tar han som en pensionär, allt i handen och sedan in i munnen! Har aldrig varit ngr som helst bekymmer. Dock glömmer han dem gärna om man ej påminner!
  8. 4
    Anledningen till att vi ej bor på Ronald är att vi ej får plats för bara tre dagar. Ofta känner de att de vill ha en placering på över en vecka.
    Vi bor på fint hotell i down town Göteborg på landstinget bekostnad i stället.
    Han gillar inte att gå till lab men har inget emot att bli stucken bara han får nypa mig så jag skriker........
    Igår tog han influensaspruta på vc här i Värmland och han var betydligt tuffare och satt helt oberörd när han fick den till skillnad från de äldre. mediciner tar han som en pensionär, allt i handen och sedan in i munnen! Har aldrig varit ngr som helst bekymmer. Dock glömmer han dem gärna om man ej påminner!
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    oki, är ju bra de finns ett annat hotell då att bli stucken i fingret går fint för sebbe men inte att sätta infart, då får han nästan panik, han har varit svårstucken så de har fått sticka flera ggr i armveck och händer så han har väl blivit avskräckt, o en stel arm blir ju inte lättare att sticka, blivit en liten ond cirkel tyvärr... han gör som en pensionär här med =) men måste oxå påminnas, har dock börjat låta honom ta medicin ur dosetten själv så han ska lära sig...

    sebbe har inte fått vaccin än, de verkar ligga lite efter här uppe =(
    va skönt att det gick bra o ta sprutan!!!
  10. 5
    oki, är ju bra de finns ett annat hotell då att bli stucken i fingret går fint för sebbe men inte att sätta infart, då får han nästan panik, han har varit svårstucken så de har fått sticka flera ggr i armveck och händer så han har väl blivit avskräckt, o en stel arm blir ju inte lättare att sticka, blivit en liten ond cirkel tyvärr... han gör som en pensionär här med =) men måste oxå påminnas, har dock börjat låta honom ta medicin ur dosetten själv så han ska lära sig...

    sebbe har inte fått vaccin än, de verkar ligga lite efter här uppe =(
    va skönt att det gick bra o ta sprutan!!!

Liknande trådar

  1. Snart dags...
    By tovisch88 in forum Gravidsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 16:20
  2. Snart dags:(
    By anki72 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 14:47
  3. Snart är det dags
    By Gladtrött Lussebulle in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 20:00
  4. Åh, nu är det snart dags..
    By feather in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 07:17
  5. snart dags....
    By Tilda in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 09:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar