Vaccinera eller ej?
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Vaccinera eller ej?

    Har stora funderingar på influensavaccinet.
    Ska man vaccinera sina barn eller ej?
    Hur ska ni göra?
    Kram Maria.
    Fånga dagen!
  2. 1
    Vaccinera eller ej? Har stora funderingar på influensavaccinet.
    Ska man vaccinera sina barn eller ej?
    Hur ska ni göra?
    Kram Maria.
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Jag tror nog vi låter vaccinera barnen, om och när erbjudandet dyker upp. Jag läste någonstans att barnfamiljer skulle få "andra köplats" efter riskgrupperna. Men jag har ingen aning om när det kan tänkas bli aktullet att verkligen ta sprutan. Har någon annan hört det?
  4. 2
    Jag tror nog vi låter vaccinera barnen, om och när erbjudandet dyker upp. Jag läste någonstans att barnfamiljer skulle få "andra köplats" efter riskgrupperna. Men jag har ingen aning om när det kan tänkas bli aktullet att verkligen ta sprutan. Har någon annan hört det?
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Jag tror inte vi ska vaccinera oss.
    Jag känner mig osäker på hur mycket det här vaccinet testats och är rädd för eventuella biverkningar.
    Tycker dessutom Astrid är alldeles för liten för att få något (de har ju ändrat åldern hela tiden, började på tolv, sen var det åtta(?) sen fem väldigt länge för att sedan ändra det till tre...
    Sen känns det som att vaccinet kommer försent också.
  6. 3
    Jag tror inte vi ska vaccinera oss.
    Jag känner mig osäker på hur mycket det här vaccinet testats och är rädd för eventuella biverkningar.
    Tycker dessutom Astrid är alldeles för liten för att få något (de har ju ändrat åldern hela tiden, började på tolv, sen var det åtta(?) sen fem väldigt länge för att sedan ändra det till tre...
    Sen känns det som att vaccinet kommer försent också.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Vi kommer nog vaccinera dem som erbjuds, dvs mig o maken + Storebror o Tösen. De andra två är ju yngre, så de kommer inte erbjudas och det är okej. Dessutom har ju troligen allihop haft nöffnöff, utom maken, eftersom det konstaterades på mej i augusti...
  8. 4
    Vi kommer nog vaccinera dem som erbjuds, dvs mig o maken + Storebror o Tösen. De andra två är ju yngre, så de kommer inte erbjudas och det är okej. Dessutom har ju troligen allihop haft nöffnöff, utom maken, eftersom det konstaterades på mej i augusti...
  9. Medlem sedan
    Dec 2004
    #5
    Vi har inte bestämt oss helt men lutar nog åt att vi kommer att vaccinera oss hela familjen.
  10. 5
    Vi har inte bestämt oss helt men lutar nog åt att vi kommer att vaccinera oss hela familjen.
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Jag vet inte vad som rekommenderas. Jag tror att vi kommer att vaccinera oss allihop.
  12. 6
    Jag vet inte vad som rekommenderas. Jag tror att vi kommer att vaccinera oss allihop.

Liknande trådar

  1. vaccinera eller ej?
    By NellySnoos in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 21:15
  2. Vaccinera mot TBE, ja eller nej?
    By Piilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 22:58
  3. Vaccinera eller ej?
    By Maria med Ida & Moa in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-11-07, 18:42
  4. Att vaccinera eller inte?
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 86
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 13:21
  5. Vaccinera eller inte
    By GittanA in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 12:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar