Höstblåsor
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Höstblåsor

    Stackars Amana har fått troligtvis höstblåsor, hon har blåsor i munnen, i händerna, i fötternä och rumpan.
    Först fick hon utslag i hela kroppen, pappan var hos läkaren i måndags och då fick vi diagnos virusinfektion med nässelutslag.
    Igår dök blåsorna upp, tillbaks till läkaren, då sa de bara att det var något virus som orsakar blåsor.
    Har idag själv läst på Vårdguiden och höstblåsoor stämmer överens med hennes symptom. Tycker det är konstigt att läkaren inte sa något då det verkar vara väldigt vanlig barnsjukdom.

    Nu hoppas vi bara att det går över snart!
  2. 1
    Höstblåsor Stackars Amana har fått troligtvis höstblåsor, hon har blåsor i munnen, i händerna, i fötternä och rumpan.
    Först fick hon utslag i hela kroppen, pappan var hos läkaren i måndags och då fick vi diagnos virusinfektion med nässelutslag.
    Igår dök blåsorna upp, tillbaks till läkaren, då sa de bara att det var något virus som orsakar blåsor.
    Har idag själv läst på Vårdguiden och höstblåsoor stämmer överens med hennes symptom. Tycker det är konstigt att läkaren inte sa något då det verkar vara väldigt vanlig barnsjukdom.

    Nu hoppas vi bara att det går över snart!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Ja alltså jag undrar

    Om det kanske var det som Kasper hade ändå ist för hörselgångsinflammation. Han hade dock inga synliga blåsor men läkaren som vi var till på uppföljning under fredagen var skeptisk till den första läkarens diagnos då hon tyckte att det mer verkade som han haft ont i munnen.

    iaf så under helgen så fick min sambo så ont på tungan att han inte kunde äta och prata normalt. Lät som ett fyllo när han sluddrade När jag kollade på hans tunga (han var något mer sammarbetsvillig) så hade han sår och ett fåtal blåsor.

    Det ska ju läka på en vecka ungefär och det stämde väldigt bra för Kasper (om det nu var det han hade). Får hoppas på ett snabbt tillfrisknande hos er också.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    Ja alltså jag undrar Om det kanske var det som Kasper hade ändå ist för hörselgångsinflammation. Han hade dock inga synliga blåsor men läkaren som vi var till på uppföljning under fredagen var skeptisk till den första läkarens diagnos då hon tyckte att det mer verkade som han haft ont i munnen.

    iaf så under helgen så fick min sambo så ont på tungan att han inte kunde äta och prata normalt. Lät som ett fyllo när han sluddrade När jag kollade på hans tunga (han var något mer sammarbetsvillig) så hade han sår och ett fåtal blåsor.

    Det ska ju läka på en vecka ungefär och det stämde väldigt bra för Kasper (om det nu var det han hade). Får hoppas på ett snabbt tillfrisknande hos er också.
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Min stora kille hade det 04. Gick över på 4-5 dagar, och han kunde vara på dagis under tiden. Konstigt att inte läkaren såg det bara, det är väldigt vanligt.
  6. 3
    Min stora kille hade det 04. Gick över på 4-5 dagar, och han kunde vara på dagis under tiden. Konstigt att inte läkaren såg det bara, det är väldigt vanligt.
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Alva (Nils storasyster) hade det i julas, riktigt ordentligt. Hon hade så mycket blåsor i munnen att det blödde för minsta lilla och hon vägrade tillslut både mat och dryck. Tydligen finns det några olika varianter som kommer från samma virus - coxsackievirus - som kan ge lite olika varianter med blåsor. Hon hade bara i munnen och någon på ena handen, det tog frygt en vecka innan hon var bra. Hög feber hade hon också.
    Hoppas Amanda snart mår bättre!
  8. 4
    Alva (Nils storasyster) hade det i julas, riktigt ordentligt. Hon hade så mycket blåsor i munnen att det blödde för minsta lilla och hon vägrade tillslut både mat och dryck. Tydligen finns det några olika varianter som kommer från samma virus - coxsackievirus - som kan ge lite olika varianter med blåsor. Hon hade bara i munnen och någon på ena handen, det tog frygt en vecka innan hon var bra. Hög feber hade hon också.
    Hoppas Amanda snart mår bättre!
  9. Medlem sedan
    Feb 2009
    #5
    Den har Doris haft..två ggr...trots att man bara ska kunna få den en gång..
    Men min lilla e speciell...

    Det e skitjobbigt men går ju över om ngr dar..mycket flytande föda o glass fick lillan så va hon ganska nöjd..
  10. 5
    Den har Doris haft..två ggr...trots att man bara ska kunna få den en gång..
    Men min lilla e speciell...

    Det e skitjobbigt men går ju över om ngr dar..mycket flytande föda o glass fick lillan så va hon ganska nöjd..

Liknande trådar

  1. Höstblåsor
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 08:56
  2. Höstblåsor
    By RundTina in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 20:11
  3. Höstblåsor
    By RundTina in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 08:29
  4. Höstblåsor
    By rubinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 10:09
  5. Höstblåsor?
    By johi in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 20:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar