Gravidförsäkring?
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Gravidförsäkring?

    Har ni tagit någon gravidförsäkring ännu? Ska ni? Och isåf vilken?

    Kram.
  2. 1
    Gravidförsäkring? Har ni tagit någon gravidförsäkring ännu? Ska ni? Och isåf vilken?

    Kram.
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2

    Jag har tagit

    Trygg Hansas gratis gravidförsäkring. Ska eventuellt "köpa" upp mig till deras betalalternativ (kostar 1050:-). Min försäkring har inte börjat gälla ännu eftersom den gäller fr o m v 26 och jag har 1 vecka kvar dit.
    Hörde reklam om att Skandia har börjat med en Vänta barn-försäkring, men jag har inte tittat på den så jag vet inte vad skillnaden är mellan de olika bolagen.
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  4. 2
    Jag har tagit Trygg Hansas gratis gravidförsäkring. Ska eventuellt "köpa" upp mig till deras betalalternativ (kostar 1050:-). Min försäkring har inte börjat gälla ännu eftersom den gäller fr o m v 26 och jag har 1 vecka kvar dit.
    Hörde reklam om att Skandia har börjat med en Vänta barn-försäkring, men jag har inte tittat på den så jag vet inte vad skillnaden är mellan de olika bolagen.
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3
    Jag har tagit en av allas gratis varianter. Funderar dock på att utöka till den som kostar då den försäkrar mot om något händer under själva förlossningen. Just nu känner jag mig nöjd med den som är gratis.
    Hur tänker du göra?
  6. 3
    Jag har tagit en av allas gratis varianter. Funderar dock på att utöka till den som kostar då den försäkrar mot om något händer under själva förlossningen. Just nu känner jag mig nöjd med den som är gratis.
    Hur tänker du göra?
  7. Medlem sedan
    Dec 2008
    #4
    En gratis har det blivit än så länge... får se sedan vad det blir...
  8. 4
    En gratis har det blivit än så länge... får se sedan vad det blir...
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Dottern har en barnförsäkring hos Trygg hansa så jag väljer nog dom (vi var faktiskt för en gångs skull lite seriösa och gjorde ganska ordentliga jämförelser när vi skulle välja åt henne och kom fram till att trygg hansa kändes bäst, fråga mig inte om argument bara, för dom kommer jag inte ihåg ).

    Jag hade min gravidförsäkring i samma bolag men jag kommer inte ihåg vilken av dom jag valde, så jag funderar på att ta den som är gratis nu (är i v.26 nu, och tydligen senil också) och "uppdatera" mig när jag närmar mig förlossning.

    Eller så tar jag den som kostar redan nu. Eller? Usch, vad velig jag känner mig. Min hjärnas beslutsfattande organ har tydligen tagit semester, detta borde ju inte vara så svårt ändå...eller?
  10. 5
    Dottern har en barnförsäkring hos Trygg hansa så jag väljer nog dom (vi var faktiskt för en gångs skull lite seriösa och gjorde ganska ordentliga jämförelser när vi skulle välja åt henne och kom fram till att trygg hansa kändes bäst, fråga mig inte om argument bara, för dom kommer jag inte ihåg ).

    Jag hade min gravidförsäkring i samma bolag men jag kommer inte ihåg vilken av dom jag valde, så jag funderar på att ta den som är gratis nu (är i v.26 nu, och tydligen senil också) och "uppdatera" mig när jag närmar mig förlossning.

    Eller så tar jag den som kostar redan nu. Eller? Usch, vad velig jag känner mig. Min hjärnas beslutsfattande organ har tydligen tagit semester, detta borde ju inte vara så svårt ändå...eller?
  11. Medlem sedan
    Sep 2009
    #6
    Jag har ingen sådan än så länge.... får se om jag får tummen ur att teckna en innan han kommer...!
  12. 6
    Jag har ingen sådan än så länge.... får se om jag får tummen ur att teckna en innan han kommer...!
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    vilken bra påminnelse! Vi har sagt att jag ska ta Länsförsäkringar-försäkring, den man betalar lite för. Men det hade jag glömt så jag tackar för att du påminde mig!
  14. 7
    vilken bra påminnelse! Vi har sagt att jag ska ta Länsförsäkringar-försäkring, den man betalar lite för. Men det hade jag glömt så jag tackar för att du påminde mig!
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8
    Jag har tecknat trygg hansas försäkring (den som kostar) och bebisen kommer även få sin barnförsäkring där sen (precis som syskonen också har).
  16. 8
    Jag har tecknat trygg hansas försäkring (den som kostar) och bebisen kommer även få sin barnförsäkring där sen (precis som syskonen också har).
  17. Medlem sedan
    Sep 2006
    #9
    jag har tagit Trygg Hansas gratis försäkring. Hade den förra graviditeten och Ebba är nu försäkrad hos dom. Jag är nöjd, så varför bryta ett vinnande kocept
  18. 9
    jag har tagit Trygg Hansas gratis försäkring. Hade den förra graviditeten och Ebba är nu försäkrad hos dom. Jag är nöjd, så varför bryta ett vinnande kocept
  19. Medlem sedan
    Jul 2005
    #10
    Ja just de ja, de här kanske man skulle ta tag i! Vi har Trygg Hansa till oss och sonen så de får bli de för Lillan med
  20. 10
    Ja just de ja, de här kanske man skulle ta tag i! Vi har Trygg Hansa till oss och sonen så de får bli de för Lillan med
  21. Medlem sedan
    Aug 2008
    #11
    Jag har tagit Trygghansas gravidförsäkring, den man betalar för. Jag jämförde många och tyckte den verkade täcka det mesta.
  22. 11
    Jag har tagit Trygghansas gravidförsäkring, den man betalar för. Jag jämförde många och tyckte den verkade täcka det mesta.
  23. Medlem sedan
    Feb 2006
    #12
    Jag har ingen, men tänkte ta trygg hansas gratis försäkring, får se om det blir en betal eller inte.
  24. 12
    Jag har ingen, men tänkte ta trygg hansas gratis försäkring, får se om det blir en betal eller inte.

Liknande trådar

  1. Gravidförsäkring?
    By neasol in forum _1210 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 17:25
  2. Ang. gravidförsäkring
    By Av-längtan-till-dig in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 18:45
  3. Gravidförsäkring
    By Annanym in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 15:17
  4. Gravidförsäkring
    By Av-längtan-till-dig in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 21:21
  5. Gravidförsäkring?
    By litenlinda in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 08:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar