Egentligen (vaccinering) egentligen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Egentligen (vaccinering) egentligen

    nu när vi far land och rike runt så undrar jag hur starkt skydd ger det den svenska befolkningen om vi endast i Sverige har massvaccinering? Om jag förstått rätt vaccineras vi i Sverige mot svininfluensan för att den är en pandemi och att man dvs vi saknar antikroppar mot denna form av influensa... Jag är erbjuden vaccin mot "vanliga" influensan i morgon och om tre veckor kommer jag få vaccin om jag vill mot den ovanliga influensan..Var fram tills nyss säker på att vaccinera mig mot svininfluensan men det känns lite nu som varför?
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Egentligen (vaccinering) egentligen nu när vi far land och rike runt så undrar jag hur starkt skydd ger det den svenska befolkningen om vi endast i Sverige har massvaccinering? Om jag förstått rätt vaccineras vi i Sverige mot svininfluensan för att den är en pandemi och att man dvs vi saknar antikroppar mot denna form av influensa... Jag är erbjuden vaccin mot "vanliga" influensan i morgon och om tre veckor kommer jag få vaccin om jag vill mot den ovanliga influensan..Var fram tills nyss säker på att vaccinera mig mot svininfluensan men det känns lite nu som varför?
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    Bra att folk börjar tänka till!
  4. 2
    Bra att folk börjar tänka till!
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Frankrike funderar ju på att tvångsvaccinera
  6. 3
    Frankrike funderar ju på att tvångsvaccinera
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    Belgien. Föräldrar vägrade vaccinera sitt barn o föräldrarna hamnade i fängelse. Vem ska hamna i fängelse om barnet får vaccinskador?
  8. 4
    Belgien. Föräldrar vägrade vaccinera sitt barn o föräldrarna hamnade i fängelse. Vem ska hamna i fängelse om barnet får vaccinskador?
  9. Medlem sedan
    Aug 2009
    #5
    Ingen ? För man är ju medveten om biverkningarna här i sverige och vi väljer själva om ....
  10. 5
    Ingen ? För man är ju medveten om biverkningarna här i sverige och vi väljer själva om ....
  11. monka
    #6
    Var får du allt ifrån??
  12. 6
    Var får du allt ifrån??
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    Jag vaccineras nästa vecka, tillhör riskgrupp 1 pga att jag är anhörigvårdare, jag känner att jag gör rätt som vaccinerar mig och hela familjen. Varför har du blivit osäker nu? jag tror många är osäkra nu för det är en ny företeelse för oss alla, men att fler kommer att vaccinera sig efterhand.
  14. 7
    Jag vaccineras nästa vecka, tillhör riskgrupp 1 pga att jag är anhörigvårdare, jag känner att jag gör rätt som vaccinerar mig och hela familjen. Varför har du blivit osäker nu? jag tror många är osäkra nu för det är en ny företeelse för oss alla, men att fler kommer att vaccinera sig efterhand.
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8
    varför ska man få vaccinskador? svenskar vaccineras varje dag emot sjukdomar och inte särskilt ofta hör man talas om _misstänkta_ vaccinskador.
  16. 8
    varför ska man få vaccinskador? svenskar vaccineras varje dag emot sjukdomar och inte särskilt ofta hör man talas om _misstänkta_ vaccinskador.
  17. Medlem sedan
    Aug 2009
    #9
    Dömer INGEN för deras val. Men fick lång haka då grannen ringde på vår dörr idag och nästintill krävde att vi skulle vaccinera oss pga hennes dotter som var immunförsvagad. Annars skulle hon se sig som tvungen att fly tills alls var över.
  18. 9
    Dömer INGEN för deras val. Men fick lång haka då grannen ringde på vår dörr idag och nästintill krävde att vi skulle vaccinera oss pga hennes dotter som var immunförsvagad. Annars skulle hon se sig som tvungen att fly tills alls var över.
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10
    Stackars föräldrar, desperata pga sitt barn, nej dömer gör jag inte, men däremot hoppas jag alla läser på ordentligt, inte på de sidor som surfaren läser på dock. Men jag är ju en av dem som tycker man ska vaccineras även av solidaritet. Kan tillägga att sonen är inte i nån riskgrupp, så jag var lite förvånad när jag fick veta idag att jag är det, men alla anhörigvårdare är ju anställda av kommunen och då blir alla erbjudna vaccinet som riskgrupp ettare.
  20. 10
    Stackars föräldrar, desperata pga sitt barn, nej dömer gör jag inte, men däremot hoppas jag alla läser på ordentligt, inte på de sidor som surfaren läser på dock. Men jag är ju en av dem som tycker man ska vaccineras även av solidaritet. Kan tillägga att sonen är inte i nån riskgrupp, så jag var lite förvånad när jag fick veta idag att jag är det, men alla anhörigvårdare är ju anställda av kommunen och då blir alla erbjudna vaccinet som riskgrupp ettare.
  21. Medlem sedan
    Aug 2009
    #11
    Ja de har sagt åt den pers ass att de ska visas kvitton på alla vaccinationer i familjen. Men jag har svårt att sätta mig in i det hela. Men det känns .. då man knackar dörr hos grannarna. Har bott här dryga 2 år och sett flickan 5-6 ggr kanske.
  22. 11
    Ja de har sagt åt den pers ass att de ska visas kvitton på alla vaccinationer i familjen. Men jag har svårt att sätta mig in i det hela. Men det känns .. då man knackar dörr hos grannarna. Har bott här dryga 2 år och sett flickan 5-6 ggr kanske.
  23. Medlem sedan
    Sep 2005
    #12
    Ja jag vet inte vad jag ska säga om det, förstår att föräldrarna är jätteoroliga, men man kan ju inte påtvinga andra vaccin. Stackars flicka.
  24. 12
    Ja jag vet inte vad jag ska säga om det, förstår att föräldrarna är jätteoroliga, men man kan ju inte påtvinga andra vaccin. Stackars flicka.
  25. Medlem sedan
    Jul 2009
    #13
    Skulle jag ha såna grannar, skulle jag sätta mig på tvären och inte vaccinerat min familj! Ska grannarna vaccinera sig?
  26. 13
    Skulle jag ha såna grannar, skulle jag sätta mig på tvären och inte vaccinerat min familj! Ska grannarna vaccinera sig?
  27. Medlem sedan
    Sep 2005
    #14
    Skulle du sätta dig på tvären bara för att?
  28. 14
    Skulle du sätta dig på tvären bara för att?
  29. Medlem sedan
    Feb 2005
    #15
    För att de var oroliga för sin dotter? Är det läge att bli obstinat då tycker du?
    Att bara basera sitt vaccinationsbeslut på trots känns inte särskilt klokt, tycker jag.
    Jag tycker det var ett udda grepp av grannarna, men förstår att det nog grundar sig i rädsla för vad som kan hända deras barn. Stackars föräldrar.
  30. 15
    För att de var oroliga för sin dotter? Är det läge att bli obstinat då tycker du?
    Att bara basera sitt vaccinationsbeslut på trots känns inte särskilt klokt, tycker jag.
    Jag tycker det var ett udda grepp av grannarna, men förstår att det nog grundar sig i rädsla för vad som kan hända deras barn. Stackars föräldrar.
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Jag börjar bli osäker då vaccinet innehåller konserveringsmedel och jag är allergisk mot flera olika konserveringsmedel som finns i läkemedel.
  32. 16
    Jag börjar bli osäker då vaccinet innehåller konserveringsmedel och jag är allergisk mot flera olika konserveringsmedel som finns i läkemedel.
  33. Medlem sedan
    Sep 2005
    #17
    Ok, jo vissa kommer ju inte kunna vaccineras, därför viktigt att vi som kan gör det.
  34. 17
    Ok, jo vissa kommer ju inte kunna vaccineras, därför viktigt att vi som kan gör det.
  35. Medlem sedan
    Aug 2009
    #18
    Har inte frågat grannarna och sätta mig på tvären för att deras dotter har kraftigt nedsatt immunsvar ? Ja du verkar kunan vara en "sympatisk" granne. Hon kan ju inte tvinga men önska.
  36. 18
    Har inte frågat grannarna och sätta mig på tvären för att deras dotter har kraftigt nedsatt immunsvar ? Ja du verkar kunan vara en "sympatisk" granne. Hon kan ju inte tvinga men önska.
  37. Medlem sedan
    Oct 2006
    #19
    Jag vaccineras nästa vecka, Om infon jag fick idag stämmer. Trodde inte ens det levererats än. Hos oss har de också börjat registrera (som i räkna) sjukdagarna fr.o.m. okt (vi har sett en ökning, en blir inte frisk, sänkan vägrar sjunka sen tre veckor tillbaka).

    SÅ skyddar det ingen annan (riskgrupperna) så skyddar det iaf samhällsekonomin ju färre som blir sjuka.
  38. 19
    Jag vaccineras nästa vecka, Om infon jag fick idag stämmer. Trodde inte ens det levererats än. Hos oss har de också börjat registrera (som i räkna) sjukdagarna fr.o.m. okt (vi har sett en ökning, en blir inte frisk, sänkan vägrar sjunka sen tre veckor tillbaka).

    SÅ skyddar det ingen annan (riskgrupperna) så skyddar det iaf samhällsekonomin ju färre som blir sjuka.

Liknande trådar

  1. Ja hur ser man ut egentligen..
    By jumy in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 11:14
  2. Hur mkt ska man egentligen...
    By Linni in forum Styvfamiljer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 17:40
  3. Är den så bra - egentligen?
    By kakum in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 20:27
  4. Egentligen så...
    By maria m. anna f. v. 23+2 in forum Bebissnack
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 15:12
  5. Hur gör man egentligen?
    By Veronica m Saga&Tyra in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 09:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar