V 20 och känner inga rörelser
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    V 20 och känner inga rörelser

    Någon fler som är i v 19-21 som fortfarande inte känt något livstecken inifrån?? Väntar mitt första och har moderkakan i framvägg så det är väl säkert ingen fara. Samtidigt så börjar man ju undra vad den sysslar med där inne, sover den bara

    Som tur var fick jag höra hjärtljuden förra torsdagen och på ultraljudet i v 12 sprattlade den på som tusan. Behöver säkert inte oroa mig men jag vill ju så gärna känna att det är "ok" där inne.

    Nej, nu ska jag på stan med mamma och hitta några sköna jeans. För tillfället kör jag mina vanliga med gummiband men det börjar bli obekvämt!

    Ha en bra dag!
  2. 1
    V 20 och känner inga rörelser Någon fler som är i v 19-21 som fortfarande inte känt något livstecken inifrån?? Väntar mitt första och har moderkakan i framvägg så det är väl säkert ingen fara. Samtidigt så börjar man ju undra vad den sysslar med där inne, sover den bara

    Som tur var fick jag höra hjärtljuden förra torsdagen och på ultraljudet i v 12 sprattlade den på som tusan. Behöver säkert inte oroa mig men jag vill ju så gärna känna att det är "ok" där inne.

    Nej, nu ska jag på stan med mamma och hitta några sköna jeans. För tillfället kör jag mina vanliga med gummiband men det börjar bli obekvämt!

    Ha en bra dag!
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Jag har också moderkakan i framkant. Är iof bara i v 17 än, men vid förra graviditeten började jag känna sprakar ungefär nu. Men nu känner jag absolut ingenting.

    Längtar verkligen efter lite livstecken. Fast precis som du fick jag höra hjärtljud förra veckan, så antagligen är väl allt ok där inne.

    Lycka till med jeansköpet. Själv kör jag med jeansleggings för tillfället, oerhört skönt med bara resår i midjan.
  4. 2
    Jag har också moderkakan i framkant. Är iof bara i v 17 än, men vid förra graviditeten började jag känna sprakar ungefär nu. Men nu känner jag absolut ingenting.

    Längtar verkligen efter lite livstecken. Fast precis som du fick jag höra hjärtljud förra veckan, så antagligen är väl allt ok där inne.

    Lycka till med jeansköpet. Själv kör jag med jeansleggings för tillfället, oerhört skönt med bara resår i midjan.
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    Jag är också i v 20 (bf 1 mars) och jag känner inte heller några rörelser. Under senaste veckan har jag känt mig lite nojig - det var längesen vi var på kontroll. Men imorgon är det både RUL och barnmorskebesök. Nu hoppas jag bara att allt står rätt till inne i magen
  6. 3
    Jag är också i v 20 (bf 1 mars) och jag känner inte heller några rörelser. Under senaste veckan har jag känt mig lite nojig - det var längesen vi var på kontroll. Men imorgon är det både RUL och barnmorskebesök. Nu hoppas jag bara att allt står rätt till inne i magen
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    Skönt att höra att det inte bara är jag ;-) Har också bf 1/3 men Rul först nästa fredag.

    Lycka till idag, det kommer att gå jättebra!

    Kram Viivi
  8. 4
    Skönt att höra att det inte bara är jag ;-) Har också bf 1/3 men Rul först nästa fredag.

    Lycka till idag, det kommer att gå jättebra!

    Kram Viivi
  9. Medlem sedan
    Jul 2004
    #5
    Med mitt förra barn låg moderkakan i framvägg och jag kände inga rörelser förrän i v 28. Så det är bara att vänta och hoppas att det känns snart
  10. 5
    Med mitt förra barn låg moderkakan i framvägg och jag kände inga rörelser förrän i v 28. Så det är bara att vänta och hoppas att det känns snart
  11. Medlem sedan
    Jul 2009
    #6
    Tack Viivi!
    Det gick riktigt bra Allt såg helt normal ut och jag kunde pusta ut! Nu väntar jag bara på att få känna något från bebisen i magen också

    Lycka till på ditt Rul nästa vecka! Vem vet, kanske har du redan känt rörelser innan du kommer till Rul
  12. 6
    Tack Viivi!
    Det gick riktigt bra Allt såg helt normal ut och jag kunde pusta ut! Nu väntar jag bara på att få känna något från bebisen i magen också

    Lycka till på ditt Rul nästa vecka! Vem vet, kanske har du redan känt rörelser innan du kommer till Rul

Liknande trådar

  1. Känner inga sparkar/rörelser
    By Quintuz in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 20:21
  2. Känner inga rörelser än...
    By brymaria in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 12:47
  3. Känner inga rörelser än.
    By simsan78 in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 06:59
  4. känner inga rörelser?!
    By marie m prinsesorna in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 15:10
  5. känner inga rörelser
    By marie 74 v.18 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 13:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar