Lågt blodtryck?
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2009
    #1

    Lågt blodtryck?

    Jag mätte mitt blodtryck precis för jag känner mig ganska trött och slö, och det stannade på 80/57... provade flera ggr och det blev ungefär samma. Är detta onormalt lågt?? Vad har ni för blodtryck? E inte normalt typ 120/80..? Pulsen låg på mellan 75 och 80...
  2. 1
    Lågt blodtryck? Jag mätte mitt blodtryck precis för jag känner mig ganska trött och slö, och det stannade på 80/57... provade flera ggr och det blev ungefär samma. Är detta onormalt lågt?? Vad har ni för blodtryck? E inte normalt typ 120/80..? Pulsen låg på mellan 75 och 80...
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2

    Det är lågt!

    Tror att det övre ska ligga över 100 för att räknas som normalt, det undre minns jag inte alls.
    Jag brukar ligga på 120-125/60-75. Nu senast hos bm låg jag på 105/68, men det var bra sa hon, så jag litar på det.
    Ibland när jag mätt hemma för att jag känt mig "konstig" så har jag legat runt 90/65. Lite för lågt.
    Kolla igen om en stund, och gärna under ett par dagar. Ligger bltr fortfarande så lågt, kontakta din bm och rådfråga.
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  4. 2
    Det är lågt! Tror att det övre ska ligga över 100 för att räknas som normalt, det undre minns jag inte alls.
    Jag brukar ligga på 120-125/60-75. Nu senast hos bm låg jag på 105/68, men det var bra sa hon, så jag litar på det.
    Ibland när jag mätt hemma för att jag känt mig "konstig" så har jag legat runt 90/65. Lite för lågt.
    Kolla igen om en stund, och gärna under ett par dagar. Ligger bltr fortfarande så lågt, kontakta din bm och rådfråga.
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Jag ligger på 110/70 o det tycker min Bm är exemplariskt så det känns ju skönt. Din BM borde dock sagt ngt om det var alldeles tokigt värde, men annars ring sjukvårdsupplysningen o hör efter riktmärken. edan tror jag äve att det beror på om man brukar ligga lågt annars eller inte oxå.
  6. 3
    Jag ligger på 110/70 o det tycker min Bm är exemplariskt så det känns ju skönt. Din BM borde dock sagt ngt om det var alldeles tokigt värde, men annars ring sjukvårdsupplysningen o hör efter riktmärken. edan tror jag äve att det beror på om man brukar ligga lågt annars eller inte oxå.
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Har också lågt blodtryck, men ligger oftast på 100/60 ungefär om jag inte minns fel. Ibland har det legat lägre någon gång högre. Bra säger BM förutom att man lätt blir svimfärdig och det svartnar för ögonen när man reser sig snabbt.
  8. 4
    Har också lågt blodtryck, men ligger oftast på 100/60 ungefär om jag inte minns fel. Ibland har det legat lägre någon gång högre. Bra säger BM förutom att man lätt blir svimfärdig och det svartnar för ögonen när man reser sig snabbt.
  9. Medlem sedan
    Aug 2008
    #5
    googlade på blodtryck idag, och "gränsen" för var man kallar lågt blodtryck tycks ligga på 90/60. Sen gör man väl inte så väldigt mycket mot lågt blodtryck. Om man inte har väldiga problem med det.
  10. 5
    googlade på blodtryck idag, och "gränsen" för var man kallar lågt blodtryck tycks ligga på 90/60. Sen gör man väl inte så väldigt mycket mot lågt blodtryck. Om man inte har väldiga problem med det.
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6
    Inte konstigt att du känner dig trött! Mitt blodtryck som gravid ligger på ca 110/60-70 alla gånger, gjorde med sonen också. Som ogravid ligger det ständigt på 120/70!
  12. 6
    Inte konstigt att du känner dig trött! Mitt blodtryck som gravid ligger på ca 110/60-70 alla gånger, gjorde med sonen också. Som ogravid ligger det ständigt på 120/70!
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Hej!

    Jag har åxå långt tryck. Har alltid haft det genom hela livet! Det är jobbigt och man blir lätt svimfärdig när man ska resa sej upp osv.
    Men ingen äkare/syrra eller dyl har någonsin "brytt" sej.
    Dom säjjer alltid: det är bättre att ha för lågt än för högt. Så jag liter på dom, men visst håller jag med omatt det e jobbigt! Men jag tycker att du ska prata med din BM om du är orolig!
    Kram/MiMA
  14. 7
    Hej!

    Jag har åxå långt tryck. Har alltid haft det genom hela livet! Det är jobbigt och man blir lätt svimfärdig när man ska resa sej upp osv.
    Men ingen äkare/syrra eller dyl har någonsin "brytt" sej.
    Dom säjjer alltid: det är bättre att ha för lågt än för högt. Så jag liter på dom, men visst håller jag med omatt det e jobbigt! Men jag tycker att du ska prata med din BM om du är orolig!
    Kram/MiMA

Liknande trådar

  1. Lågt blodtryck och lågt hb?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 15:55
  2. Lågt blodtryck= yr?
    By Rubina in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 12:25
  3. lågt blodtryck
    By tiva in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 13:23
  4. Lågt blodtryck..
    By Marica in forum _0607 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 11:29
  5. Lågt blodtryck??
    By Marica in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 11:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar