återkoppling till kontaktfamilj!?
Utsatta barn & familjehem
  1. Anonym
    #1

    återkoppling till kontaktfamilj!?

    Hej!

    Vårt kontaktbarn har träffat soc.sekreteraren för samtal om bla hur hon trivs hos oss. Jag undrar om jag kan vänta mig en återkoppling från soc. Jag vill ju veta hur de tänker kring våra insatser. Jag upplever att de mest bara var angelägna att vi skulle ta oss an barnet och nu löper allt bara på. Ingen hör av sig för att kolla hur det fungerar eller hur barnet mår under sina vistelser hos oss. De enda gånger de hört av sig sedan papprena skrevs på är när de velat att barnet ska ha utökad helg eller tid hos oss.

    Vad kan vi ställa för krav som kontaktfamilj?
  2. 1
    återkoppling till kontaktfamilj!? Hej!

    Vårt kontaktbarn har träffat soc.sekreteraren för samtal om bla hur hon trivs hos oss. Jag undrar om jag kan vänta mig en återkoppling från soc. Jag vill ju veta hur de tänker kring våra insatser. Jag upplever att de mest bara var angelägna att vi skulle ta oss an barnet och nu löper allt bara på. Ingen hör av sig för att kolla hur det fungerar eller hur barnet mår under sina vistelser hos oss. De enda gånger de hört av sig sedan papprena skrevs på är när de velat att barnet ska ha utökad helg eller tid hos oss.

    Vad kan vi ställa för krav som kontaktfamilj?
  3. Anonym
    #2
    Allt löper på så länge det funkar. Räkna inte med någon feedback från soc. det är som en tratt åt ett håll. DVS det du säger i förtroende har soc skyldighet att förmedla till familjen men från det andra hållet är det som en mur "tystnadsplikten". Men ni borde ha var sjätte månad gemensamma träffar med alla inblandade. Vissa komuner erbjuder utbildningar och träffar med andra kontaktfamiljer men kom ihåg vad som inte kan diskuteras.
  4. 2
    Allt löper på så länge det funkar. Räkna inte med någon feedback från soc. det är som en tratt åt ett håll. DVS det du säger i förtroende har soc skyldighet att förmedla till familjen men från det andra hållet är det som en mur "tystnadsplikten". Men ni borde ha var sjätte månad gemensamma träffar med alla inblandade. Vissa komuner erbjuder utbildningar och träffar med andra kontaktfamiljer men kom ihåg vad som inte kan diskuteras.

Liknande trådar

  1. Återkoppling hos psykologen
    By Sarapia in forum Dyslexi & dyskalkyli
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 12:52
  2. Återkoppling
    By peter56 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 10:21
  3. Återkoppling
    By anonymt namn in forum Pappasnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 08:25
  4. På tal om återkoppling!
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 18:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar