Sår på mage = bristningar?
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Sår på mage = bristningar?

    Har kliat på magen i några dar. Trodde det var pga kallare ute och mammabyxor med mudd som gör att huden inte andas. Har också trott att jag har eksam på magen för det har varit några röda fläckar/prickar som kliat.

    Men i dag såg jag att det röda "eksemen" numera går från nedre delen av magen och upp till bröstet -och det är nog inte eksem, utan bristningar?!

    - Spricker huden så det blir sår när man får bristningar?! Är som små sårskorpor över hela magen nu som gör ont och kliar.

    Usch vad jag känner mig ful i dag.
    Helt täppt i näsan och blev faktiskt vägrad att köpa nässpray på apoteket (fattar fortfarande inte att de får göra så). Och så de jäkla "såren" på magen. Urk. Ska iaf på en jättemysig middag ikväll med tjejkompisar. Men just precis nu vill jag bara gråta stora tårar och tycka synd om mig (jäkla hormoner och kroppsförändringar som överrumplar mig ibland).
  2. 1
    Sår på mage = bristningar? Har kliat på magen i några dar. Trodde det var pga kallare ute och mammabyxor med mudd som gör att huden inte andas. Har också trott att jag har eksam på magen för det har varit några röda fläckar/prickar som kliat.

    Men i dag såg jag att det röda "eksemen" numera går från nedre delen av magen och upp till bröstet -och det är nog inte eksem, utan bristningar?!

    - Spricker huden så det blir sår när man får bristningar?! Är som små sårskorpor över hela magen nu som gör ont och kliar.

    Usch vad jag känner mig ful i dag.
    Helt täppt i näsan och blev faktiskt vägrad att köpa nässpray på apoteket (fattar fortfarande inte att de får göra så). Och så de jäkla "såren" på magen. Urk. Ska iaf på en jättemysig middag ikväll med tjejkompisar. Men just precis nu vill jag bara gråta stora tårar och tycka synd om mig (jäkla hormoner och kroppsförändringar som överrumplar mig ibland).
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2

    Jag har ingen aning!

    Jag har själv enormt mycket bristningar på magen efter mina 3 tidigare graviditeter men har aldrig varit med om att det blivit sår.
    Hur kommer det sig att du inte fick köpa nässpray?
    Hoppas du får en trevlig kväll i alla fall!
  4. 2
    Jag har ingen aning! Jag har själv enormt mycket bristningar på magen efter mina 3 tidigare graviditeter men har aldrig varit med om att det blivit sår.
    Hur kommer det sig att du inte fick köpa nässpray?
    Hoppas du får en trevlig kväll i alla fall!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Jag har inte heller fått sår. Mina ser mer ut som ärr.
    Jobbigt med näs täppa. Blev du vägrad för du köpt det ofta där??
  6. 3
    Jag har inte heller fått sår. Mina ser mer ut som ärr.
    Jobbigt med näs täppa. Blev du vägrad för du köpt det ofta där??
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    Ser ut som att jag rivit mig med vassa naglar så det är "sår" från rivmärken på magen. Kliar massor!

    På Apoteket sa jag att jag varit förkyld länge och behövt ta nässpray men undrade om det fanns nåt alternativ eftersom jag använt nässpray mer är tio dar. Eftersom jag var gravid fanns det enligt henne inget att ge förutom saltlösning, vilket jag så klart provat utan resultat. Så sen ville hon inte sälja vanlig nässpray till mig med risk att jag blir beroende. Önskar nästan förkylningen satt sig som hosta, för hostmedicin finns det iaf man får ta ju (förkyld 3,5 veckor nu).
  8. 4
    Ser ut som att jag rivit mig med vassa naglar så det är "sår" från rivmärken på magen. Kliar massor!

    På Apoteket sa jag att jag varit förkyld länge och behövt ta nässpray men undrade om det fanns nåt alternativ eftersom jag använt nässpray mer är tio dar. Eftersom jag var gravid fanns det enligt henne inget att ge förutom saltlösning, vilket jag så klart provat utan resultat. Så sen ville hon inte sälja vanlig nässpray till mig med risk att jag blir beroende. Önskar nästan förkylningen satt sig som hosta, för hostmedicin finns det iaf man får ta ju (förkyld 3,5 veckor nu).
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5
    hej, (smyger in från mars), men mitt första barn fick jag precis som du röda prickar som jag kliande på o vips så satt där några bristningar..dessa bristningar är mycket små och mer glansiga och inåt i huden än vad dem putar ut från huden..inte som ärr med andra ord så det finns tydligen olika former av bristningar jag har varit "förkyld" i fem veckor nu, kan absolut inte andas med näsan och har redan kört näs spray i 3 veckor (brukar lätt bli beroende) försök att köpa graviditets olja på typ life o smörj in så kanske klådan släpper (det hjälpte mej)..lycka till!!
  10. 5
    hej, (smyger in från mars), men mitt första barn fick jag precis som du röda prickar som jag kliande på o vips så satt där några bristningar..dessa bristningar är mycket små och mer glansiga och inåt i huden än vad dem putar ut från huden..inte som ärr med andra ord så det finns tydligen olika former av bristningar jag har varit "förkyld" i fem veckor nu, kan absolut inte andas med näsan och har redan kört näs spray i 3 veckor (brukar lätt bli beroende) försök att köpa graviditets olja på typ life o smörj in så kanske klådan släpper (det hjälpte mej)..lycka till!!
  11. Medlem sedan
    Jul 2009
    #6
    Å tack så mycket för svar! Ska testa oljan...

    Hoppas din förkylning ger sig inom kort!
  12. 6
    Å tack så mycket för svar! Ska testa oljan...

    Hoppas din förkylning ger sig inom kort!
  13. Medlem sedan
    Sep 2009
    #7
    Hmm jag har fått en röd prick på kinden, den är 1 cm i diameter ungefär och röd och huden flagnar när jag petar på fläcken. Den ser supertorr ut och inte så mysig.

    Kan det vara samma sak? Hade på Idomin-salva inatt på den.
  14. 7
    Hmm jag har fått en röd prick på kinden, den är 1 cm i diameter ungefär och röd och huden flagnar när jag petar på fläcken. Den ser supertorr ut och inte så mysig.

    Kan det vara samma sak? Hade på Idomin-salva inatt på den.
  15. Medlem sedan
    Jul 2009
    #8
    Hmm. Mina är många små röda prickar på magen bara... Blev det bättre av salvan? Kanske är pga torr?
  16. 8
    Hmm. Mina är många små röda prickar på magen bara... Blev det bättre av salvan? Kanske är pga torr?

Liknande trådar

  1. Bristningar
    By Gulis in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 05:54
  2. Bristningar...
    By Linnepinne in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-15, 17:21
  3. Slapp mage o bristningar :(
    By Veronica86 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 04:49
  4. Om man får bristningar
    By nornor in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 18:50
  5. Bristningar
    By JessickaK in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 19:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar