Allergisk mot katt i ena boendet
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Allergisk mot katt i ena boendet

    Jag och min man har hans barn (6, 9, 11 år) boende hos oss varannan vecka. Barnens biologiska mamma har katt som jag är allergisk mot. Vi bor nära varandra, så det händer att något barn eller min man går över även andra tider än vid veckobyten. Jag undrar om det är någon som varit i samma situation som har tips på vad vi ska tänka på eller hur man ska göra för att jag ska reagera så lite som möjligt. Det är ju i detta fallet inte barn som är allergiska, vilket forumet egentligen handlar om, men jag tänkte att ni är vana vid frågeställningen. Jag har också postat frågan på styvfamiljer.
  2. 1
    Allergisk mot katt i ena boendet Jag och min man har hans barn (6, 9, 11 år) boende hos oss varannan vecka. Barnens biologiska mamma har katt som jag är allergisk mot. Vi bor nära varandra, så det händer att något barn eller min man går över även andra tider än vid veckobyten. Jag undrar om det är någon som varit i samma situation som har tips på vad vi ska tänka på eller hur man ska göra för att jag ska reagera så lite som möjligt. Det är ju i detta fallet inte barn som är allergiska, vilket forumet egentligen handlar om, men jag tänkte att ni är vana vid frågeställningen. Jag har också postat frågan på styvfamiljer.
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Vad ni ska göra beror väl lite på hur pass kraftigt du reagerar när barnen/mannen går mellan hushållen.
    Reagerar du kraftigt får du ju iaf kräva att de byter kläder innan de kommer in till dig så att du slipper få nåt in i ditt boende. Kanske tom dusch om det är så pass kraftigt. Rena kläder som kanske bara används hos er och andra kläder som sen inte följer med från mamman kan väl var aen annan lösning.
    Överlag måste ju allt vara rent innan det kommer in till dig så man får väl ta tex tvättstugan som "sluss" där det byts om och kläderna tvättas?
  4. 2
    Vad ni ska göra beror väl lite på hur pass kraftigt du reagerar när barnen/mannen går mellan hushållen.
    Reagerar du kraftigt får du ju iaf kräva att de byter kläder innan de kommer in till dig så att du slipper få nåt in i ditt boende. Kanske tom dusch om det är så pass kraftigt. Rena kläder som kanske bara används hos er och andra kläder som sen inte följer med från mamman kan väl var aen annan lösning.
    Överlag måste ju allt vara rent innan det kommer in till dig så man får väl ta tex tvättstugan som "sluss" där det byts om och kläderna tvättas?

Liknande trådar

  1. Allergisk mot katt i ena boendet
    By boudille in forum Styvfamiljer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 20:08
  2. Det här med boendet....
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 18:49
  3. Allergisk mot hund/katt???
    By Linda & Mira 070119 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 11:53
  4. Är min son allergisk mot katt?
    By tezerze in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 12:56
  5. Boendet
    By Hedda in forum Separation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 19:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar