Erfarenheter av Epoq?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Erfarenheter av Epoq?

    Hej..

    Finns det någon/några här som satt in Epoq kök?
    Var på Ikea igår och hittade inte "mitt" kök där.
    Så nästa köksutställning blir Epoq som der väldigt tilltalande ut på nätet.
    Jag undrar om ni som köpt är nöjda?
    Är kvaliten ok?
    Vad slutade kostnaden på?
    Är det något man behövver tänka på?

    Jätte tacksam för svar.
    Nussa
  2. 1
    Erfarenheter av Epoq? Hej..

    Finns det någon/några här som satt in Epoq kök?
    Var på Ikea igår och hittade inte "mitt" kök där.
    Så nästa köksutställning blir Epoq som der väldigt tilltalande ut på nätet.
    Jag undrar om ni som köpt är nöjda?
    Är kvaliten ok?
    Vad slutade kostnaden på?
    Är det något man behövver tänka på?

    Jätte tacksam för svar.
    Nussa
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2
    Finns det någon/några här som satt in Epoq kök?
    Ja, vi har ett Epoq-kök sedan ett drygt år tillbaka. Shaker Ek.

    Var på Ikea igår och hittade inte "mitt" kök där.
    "Mitt kök" fanns förvisso på IKEA, men jag tyckte att finishen var snyggare på Epoq-luckan.

    Så nästa köksutställning blir Epoq som ser väldigt tilltalande ut på nätet.
    Det är bra att titta och klämma/känna.

    Jag undrar om ni som köpt är nöjda?
    Både och. Jag är missnöjd med att de har Mepla-beslag i stället för Blum. De hade Blum i utställningen och att de hade bytt framgick inte förrän vi fått leveransen. Jag gillar Blum bättre.

    Luckorna och handtagen är jag supernöjd med. Stommarna tycker jag är sämre än IKEAs och då inte avseende hållfastheten, för den känns som ungefär samma, däremot tyckte jag att melaminet ("det vita") var av klart sämre kvalitet än IKEAs, och jobbigare att skruva ihop. Det är inget som märks när man är färdig, men det genererade en hel del svordomar.

    Är kvaliten ok?
    Se ovan.

    Vad slutade kostnaden på?
    Jag tror att vårt kök gick på 45 000 och då ingår stommar, luckor, handtag, socklar, ljusrampslist och krönlist. Motsvarande på IKEA skulle ha kostat ett par tusenlappar mindre.

    Är det något man behöver tänka på?
    Det finns hur mycket som helst att tänka på när man ska göra ett kök. En duktig köksritare skulle inte jag underskatta för att tänka igenom alla lösningar. Detta tycker jag varken IKEA eller Epoq erbjuder. Jag kan ångra lite att vi inte lät Electrolux Sentens rita och räkna på vårt kök, för så här i efterhand är jag inte så säker på att det skulle ha blivit så mycket dyrare, men vissa lösningar kanske skulle ha blivit lite bättre. Jag har haft kontakt med en säljare där för andra saker och hade gärna sett henne skissa på vårt kök. (Tipsar om Electrolux-butiken i Barkarby för allmän inspiration om du bor i Stockholm)

    Som helhet är jag jättenöjd med vårt kök och det vi haft mest strul med är stenfirman som vi beställde stenskivan av.

    Lycka till med köksbygget.
  4. 2
    Finns det någon/några här som satt in Epoq kök?
    Ja, vi har ett Epoq-kök sedan ett drygt år tillbaka. Shaker Ek.

    Var på Ikea igår och hittade inte "mitt" kök där.
    "Mitt kök" fanns förvisso på IKEA, men jag tyckte att finishen var snyggare på Epoq-luckan.

    Så nästa köksutställning blir Epoq som ser väldigt tilltalande ut på nätet.
    Det är bra att titta och klämma/känna.

    Jag undrar om ni som köpt är nöjda?
    Både och. Jag är missnöjd med att de har Mepla-beslag i stället för Blum. De hade Blum i utställningen och att de hade bytt framgick inte förrän vi fått leveransen. Jag gillar Blum bättre.

    Luckorna och handtagen är jag supernöjd med. Stommarna tycker jag är sämre än IKEAs och då inte avseende hållfastheten, för den känns som ungefär samma, däremot tyckte jag att melaminet ("det vita") var av klart sämre kvalitet än IKEAs, och jobbigare att skruva ihop. Det är inget som märks när man är färdig, men det genererade en hel del svordomar.

    Är kvaliten ok?
    Se ovan.

    Vad slutade kostnaden på?
    Jag tror att vårt kök gick på 45 000 och då ingår stommar, luckor, handtag, socklar, ljusrampslist och krönlist. Motsvarande på IKEA skulle ha kostat ett par tusenlappar mindre.

    Är det något man behöver tänka på?
    Det finns hur mycket som helst att tänka på när man ska göra ett kök. En duktig köksritare skulle inte jag underskatta för att tänka igenom alla lösningar. Detta tycker jag varken IKEA eller Epoq erbjuder. Jag kan ångra lite att vi inte lät Electrolux Sentens rita och räkna på vårt kök, för så här i efterhand är jag inte så säker på att det skulle ha blivit så mycket dyrare, men vissa lösningar kanske skulle ha blivit lite bättre. Jag har haft kontakt med en säljare där för andra saker och hade gärna sett henne skissa på vårt kök. (Tipsar om Electrolux-butiken i Barkarby för allmän inspiration om du bor i Stockholm)

    Som helhet är jag jättenöjd med vårt kök och det vi haft mest strul med är stenfirman som vi beställde stenskivan av.

    Lycka till med köksbygget.

Liknande trådar

  1. Epoq kök?
    By Anci in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 21:07
  2. Kök: epoq Edge vit/ek?
    By Corinne m. 4 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 09:55
  3. IKEA + Epoq?
    By Nea. in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 17:59
  4. Erfarenheter av Epoq
    By sussie72 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 17:53
  5. Anci (ang. Epoq kök)
    By Marre in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 14:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar