flexifuel osv förklara det för mig
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    flexifuel osv förklara det för mig

    Kollat på lite olika bilar och det finns ju många med sk flexifuel och allt vad det nu heter. Det finns ju bensin och etanol även har jag sett bensin och gas. Nu till frågan vad är skillnaden på en sån bil tankar man bara i de olika grejerna hur som helst eller ska man köra tomt innan man tankar det andra. Känner mig lite dum vad det gäller sånt. Snälla nån förklara skillnaden på en sån bil och en vanlig bensin/diesel. Jag förstår ju så pass att dom ska vara bättre för miljön, men för mig som bilist vad är skillnaden mot för en vanlig bil så att säga.
  2. 1
    flexifuel osv förklara det för mig Kollat på lite olika bilar och det finns ju många med sk flexifuel och allt vad det nu heter. Det finns ju bensin och etanol även har jag sett bensin och gas. Nu till frågan vad är skillnaden på en sån bil tankar man bara i de olika grejerna hur som helst eller ska man köra tomt innan man tankar det andra. Känner mig lite dum vad det gäller sånt. Snälla nån förklara skillnaden på en sån bil och en vanlig bensin/diesel. Jag förstår ju så pass att dom ska vara bättre för miljön, men för mig som bilist vad är skillnaden mot för en vanlig bil så att säga.
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Flexifuel etanol/bensin kan man blanda hur som helst - motorn känner av blandningen.

    Bifuel (som det heter på volvospråk) Ecofuel (Volkswagen) har separat gas- och bensintank. På volvo kan man byta mellan bränslena med en knapp, medan Vw kräver att man kör slut på gasen innan bensinen börjar användas.

    Gas är värt att titta på. Billigt att köra med, det mest koldioxidsnåla man kan köra och en mängd andra miljöfördelar.
  4. 2
    Flexifuel etanol/bensin kan man blanda hur som helst - motorn känner av blandningen.

    Bifuel (som det heter på volvospråk) Ecofuel (Volkswagen) har separat gas- och bensintank. På volvo kan man byta mellan bränslena med en knapp, medan Vw kräver att man kör slut på gasen innan bensinen börjar användas.

    Gas är värt att titta på. Billigt att köra med, det mest koldioxidsnåla man kan köra och en mängd andra miljöfördelar.

Liknande trådar

  1. Kan ni förklara en sak för mig?
    By -Tess- in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 19:44
  2. Ni som har flexifuel bilar
    By Svammelmamma in forum Bilsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 07:47
  3. Ford S-MAX flexifuel???
    By 3hjartan in forum Bilsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 09:17
  4. hur förklara?
    By addelina in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 22:15
  5. Förklara för mig nu då
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 16:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar