Jag har valt att sätta in en tandställning "räls" som förmodligen kommer att sitta 1 år. Detta efter att min tandläkare påpekat att jag förmodligen kommer att få problem med en eller några tänder då det verkar som att det blir allt trängre mellan mina tänder och att främst en tand kommer peka mer och mer ut. Jag har dessutom alltid haft en tand som har legat bakom en annan (övre framtäderna) men tandläkare som jag haft under barn och ungdomsåren inte har gjort något åt då man ansett att jag inte haft några problem funktiosmässigt. Detta kommer att kosta ca 35-40 tusen för två käkar. Det troliga är väl inte att räka med att fk kommer att stå för något av kostanden eftersom jag är över 20 år och till "viss" del valt det själv, men det är ju för att inte få större problem än nödvändigt i framtiden och få en chans att även få det estetiskt snyggt i samma veva. Finns det någon försäkring som man inte vet om eller kan man på andra sätt söka bidrag till detta någonstans. Ni brukar ju vara kloka så jag hoppas på hjälp från er!!