buttermilk
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    buttermilk

    Har varit i USA och trodde att jag köpt mjölkfritt bordsmargarin - det hette "I cant believe its not butter". I början stod det olika vegetabiliska oljor så jag tog lite för givet att hela alltet var vegetabiliskt. Men upptäckte sen att det innehöll " sweet cream buttermilk". Vad är det? Min mjölkallergiska dotter verkade inte reagera på det.
  2. 1
    buttermilk Har varit i USA och trodde att jag köpt mjölkfritt bordsmargarin - det hette "I cant believe its not butter". I början stod det olika vegetabiliska oljor så jag tog lite för givet att hela alltet var vegetabiliskt. Men upptäckte sen att det innehöll " sweet cream buttermilk". Vad är det? Min mjölkallergiska dotter verkade inte reagera på det.
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Det är kärnmjölk, dvs den vätska som blir kvar när man kärnar grädde till smör.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4rnmj%C3%B6lk

    Ibland används även ordet "buttermilk" för filmjölksliknande produkter i USA.
  4. 2
    Det är kärnmjölk, dvs den vätska som blir kvar när man kärnar grädde till smör.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4rnmj%C3%B6lk

    Ibland används även ordet "buttermilk" för filmjölksliknande produkter i USA.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Aha, tack för svaret! Konstigt att dottern inte verkade reagera på det. Men hon kan ju ha besvärats utan att jag märkte det. Hon är bara 2 år. Blir så trött på sådana missvisande namn!
  6. 3
    Aha, tack för svaret! Konstigt att dottern inte verkade reagera på det. Men hon kan ju ha besvärats utan att jag märkte det. Hon är bara 2 år. Blir så trött på sådana missvisande namn!

Liknande trådar

  1. Buttermilk?? kan inte
    By Anna-UK in forum Mat & dryck
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 22:11
  2. buttermilk, vad det nu
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 16:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar