Enkätdags 20 halvsnabba frågor
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Enkätdags 20 halvsnabba frågor

    Snodd enkät från feb-gruppen med vissa tillägg!

    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    3. Hur mår du?
    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    5. Vad ser du gärna på TV?
    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    7. Hur gammal är du?
    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    12. Var i landet bor du?
    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    *Mamma till 3 födda -07, -10 & -13. Väntar nr. 4 i okt -15*
  2. 1
    Enkätdags 20 halvsnabba frågor Snodd enkät från feb-gruppen med vissa tillägg!

    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    3. Hur mår du?
    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    5. Vad ser du gärna på TV?
    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    7. Hur gammal är du?
    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    12. Var i landet bor du?
    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    Sätter igång med att svara själv. Ser fram emot att läsa era svar sen!!!

    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    *Graviditetsvecka 20 (19+3)

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    *Japp, började känna svaga fosterrörelser kring grav.v. 14. Men de första tydliga buffarna i v. 15+5 (grav.v 16)

    3. Hur mår du?
    * Jag mår underbart och njuter av graviditeten under de flesta timmarna på dygnet. Men jag mår fortfarande illa varje morgon och kräker några g/v fortfarande. Går på Legrigan comp mot illamående och Niferex mot järnbrist.

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    *Är tjänstledig från min tjänst som undersköterska och pluggar på Lärarutbildningen till fsk-lärare och fritidspedagog. Är färdig i jan-2010.

    5. Vad ser du gärna på TV?
    *Förlossningskliniken, Dobidoo, Trädgårds- och heminredningsprogram. Följer inga såpor just nu.

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    *Har BF 7 Mars och gissar på att bebis tittar ut den 13:e.

    7. Hur gammal är du?
    *25 år

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    * Barn nr 2. Har en dotter född -07

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    *Nej...väntar tills h*n tittar ut

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    *Vi har just nu Emmaljungas City Cerox 360 Sport Carbon -07. Funderar på att ev. köpa en Nitro City (Emmaljunga). Det blir en med svängbara framhjul, justerbart handtag, hyfsad varukorg och generöst innermått (längd) i allafall. Har inte kollat runt så mycket än, men är jätte nöjd med den vi har.

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    *Akta Graco Logico S med på påklickbar basenhet. Tyckte den var suverän till lillan!

    12. Var i landet bor du?
    *I vackra sydvästra Skåne

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    *Ja, hon är helt underbar på alla sätt. Hade henne när vi väntade vårt 1:a barn också.

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    * Ja, det lutar åt det.

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    *Går promenader med vovven varje dag. Tränar stämbanden varje tisdag när jag sjunger. Skulle vilja börja på vattengympa. Gick corepasset på F&S innan.

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    *Nej, ingenting, men ska nog börja så smått snart.

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    *Varje dag i princip.

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    *Citron...annars inget speciellt just nu.

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    * Vi har väl en 10 namnförslag till flicka och 5-6 namnförslag till pojke. Får funderar lite till och återkomma.

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    *Hoppas på en vaginal förlossning. Tyckte att min förra förlossning gick så himla bra och jag önskar att jag kan få uppleva det igen.
  4. 2
    Sätter igång med att svara själv. Ser fram emot att läsa era svar sen!!!

    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    *Graviditetsvecka 20 (19+3)

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    *Japp, började känna svaga fosterrörelser kring grav.v. 14. Men de första tydliga buffarna i v. 15+5 (grav.v 16)

    3. Hur mår du?
    * Jag mår underbart och njuter av graviditeten under de flesta timmarna på dygnet. Men jag mår fortfarande illa varje morgon och kräker några g/v fortfarande. Går på Legrigan comp mot illamående och Niferex mot järnbrist.

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    *Är tjänstledig från min tjänst som undersköterska och pluggar på Lärarutbildningen till fsk-lärare och fritidspedagog. Är färdig i jan-2010.

    5. Vad ser du gärna på TV?
    *Förlossningskliniken, Dobidoo, Trädgårds- och heminredningsprogram. Följer inga såpor just nu.

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    *Har BF 7 Mars och gissar på att bebis tittar ut den 13:e.

    7. Hur gammal är du?
    *25 år

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    * Barn nr 2. Har en dotter född -07

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    *Nej...väntar tills h*n tittar ut

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    *Vi har just nu Emmaljungas City Cerox 360 Sport Carbon -07. Funderar på att ev. köpa en Nitro City (Emmaljunga). Det blir en med svängbara framhjul, justerbart handtag, hyfsad varukorg och generöst innermått (längd) i allafall. Har inte kollat runt så mycket än, men är jätte nöjd med den vi har.

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    *Akta Graco Logico S med på påklickbar basenhet. Tyckte den var suverän till lillan!

    12. Var i landet bor du?
    *I vackra sydvästra Skåne

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    *Ja, hon är helt underbar på alla sätt. Hade henne när vi väntade vårt 1:a barn också.

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    * Ja, det lutar åt det.

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    *Går promenader med vovven varje dag. Tränar stämbanden varje tisdag när jag sjunger. Skulle vilja börja på vattengympa. Gick corepasset på F&S innan.

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    *Nej, ingenting, men ska nog börja så smått snart.

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    *Varje dag i princip.

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    *Citron...annars inget speciellt just nu.

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    * Vi har väl en 10 namnförslag till flicka och 5-6 namnförslag till pojke. Får funderar lite till och återkomma.

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    *Hoppas på en vaginal förlossning. Tyckte att min förra förlossning gick så himla bra och jag önskar att jag kan få uppleva det igen.
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3
    Oj, vad många frågor! Jag sätter glatt igång att svara. =)

    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    20 + 3.

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    Ja, jag har haft förmånen att känna rörelser riktigt länge, kanske från vecka 10-11 (men inte varje dag i början, förstås). Nu känner jag varje dag.

    3. Hur mår du?
    Sådär. Fysiskt helt okej (illamående och ont i ryggen, men det är som jag trodde och eftersom jag var förberedd tycker jag att jag kan hantera det ganska bra). Mentalt är det lite sämre.

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Jobbar som journalist.

    5. Vad ser du gärna på TV?
    Halvdåliga serier, som House. Nyheter (är nyhetsknarkare =) ), frågeprogram.

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    Har bf 1/3, skulle tro att bebis kommer i mitten av februari. 12 februari, kanske.

    7. Hur gammal är du?
    Runt 40. =)

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    Fjärde.

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    Nix.

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    Vi har en gammal, gammal Emmaljunga liggvagn som de andra barnen har haft. Jag tror att vi kör med den precis i början. Sedan blir det nog en ny vagn, men inte bestämt vilken. Vi har en MacLaren Techno XT också, världens bästa paraplyvagn.

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    Vi köpte ett nytt när vi väntade Lyra, som väntar på att bli använt. Tror att det blev en Brio till slut.

    12. Var i landet bor du?
    Stockholmstrakten.

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    Superbra.

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Har ännu inte bestämt definitivt.

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Nix, är en latmask just nu.

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    Nej, inget handlat. Vi har ju det mesta sedan tidigare eftersom det är fjärde barnet. Jag köpte en del nya kläder när jag väntade Lyra, som den här bebisen förhoppningsvis kan ha.

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    Ett par gånger i veckan, ibland varje dag.

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    Nej, inget direkt sug. Men jag vill gärna ha "fräsch" mat (typ sallader och sånt) eller mat som smakar mycket, som är hett kryddad.

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    Har inga konkreta förslag ännu.

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Jag hoppas på vaginal, men tror att det blir snitt. Jag önskar att jag kan hitta den mentala styrkan att våga föda vaginalt, men jag tror att det kommer att bli svårt. Efter två snitt (ett akut och ett planerat) och en vaginal förlossning har jag i alla fall bra beslutsunderag, tycker jag. =) Och rent fysiskt tycker jag att den vaginala förlossningen var överlägsen.
    lyrasmamma.wordpress.com
  6. 3
    Oj, vad många frågor! Jag sätter glatt igång att svara. =)

    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    20 + 3.

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    Ja, jag har haft förmånen att känna rörelser riktigt länge, kanske från vecka 10-11 (men inte varje dag i början, förstås). Nu känner jag varje dag.

    3. Hur mår du?
    Sådär. Fysiskt helt okej (illamående och ont i ryggen, men det är som jag trodde och eftersom jag var förberedd tycker jag att jag kan hantera det ganska bra). Mentalt är det lite sämre.

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Jobbar som journalist.

    5. Vad ser du gärna på TV?
    Halvdåliga serier, som House. Nyheter (är nyhetsknarkare =) ), frågeprogram.

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    Har bf 1/3, skulle tro att bebis kommer i mitten av februari. 12 februari, kanske.

    7. Hur gammal är du?
    Runt 40. =)

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    Fjärde.

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    Nix.

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    Vi har en gammal, gammal Emmaljunga liggvagn som de andra barnen har haft. Jag tror att vi kör med den precis i början. Sedan blir det nog en ny vagn, men inte bestämt vilken. Vi har en MacLaren Techno XT också, världens bästa paraplyvagn.

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    Vi köpte ett nytt när vi väntade Lyra, som väntar på att bli använt. Tror att det blev en Brio till slut.

    12. Var i landet bor du?
    Stockholmstrakten.

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    Superbra.

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Har ännu inte bestämt definitivt.

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Nix, är en latmask just nu.

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    Nej, inget handlat. Vi har ju det mesta sedan tidigare eftersom det är fjärde barnet. Jag köpte en del nya kläder när jag väntade Lyra, som den här bebisen förhoppningsvis kan ha.

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    Ett par gånger i veckan, ibland varje dag.

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    Nej, inget direkt sug. Men jag vill gärna ha "fräsch" mat (typ sallader och sånt) eller mat som smakar mycket, som är hett kryddad.

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    Har inga konkreta förslag ännu.

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Jag hoppas på vaginal, men tror att det blir snitt. Jag önskar att jag kan hitta den mentala styrkan att våga föda vaginalt, men jag tror att det kommer att bli svårt. Efter två snitt (ett akut och ett planerat) och en vaginal förlossning har jag i alla fall bra beslutsunderag, tycker jag. =) Och rent fysiskt tycker jag att den vaginala förlossningen var överlägsen.
  7. Medlem sedan
    Oct 2009
    #4
    Hej!
    Börjar jobba sent idag så att istället för att städa och vika tvätt sitter jag här vid datorn.

    1. Hm...vecka 18 kanske...?

    2. V 14.

    3. Kanon både fysiskt och psykiskt. Går i lyckorus. Är "förälskad". Kan dock emellanåt bli onaturligt irriterad på saker som städning, ej undanplockad disk och liknande. Gick i chock-tillstånd första trimestern, känslomässigt upp-och-ner. Kände inget för barnet jag väntade.

    4. Jag är lärare men jobbar sen ett år tillbaka som förskollärare.

    5. Tja vad är det som går just nu? Bonde söker Fru, Idol. Det är inget jag måste se men, men. Jag bara älskade Barnmorskorna när den serien gick!

    6. Enligt senaste ul har jag BF den 14:e mars, men ul innan fostervattensprovet visade 9:e mars. Antar att man får lita mest på det senaste.

    7. 38.

    8. Jag väntar barn nr 4. Jag har Emmy 12, Lova 9 och Elvin 6.

    9. Nix.Har inte tagit reda på förut och gör det inte nu heller.

    10. Ingen aning, den gamla gjorde vi oss av med för länge sen, eller blev det lådbil av den? Det blir i alla fall något begagnat eftersom det bara är ett barn som ska ha den. Frågan är närmast vilken bil vi ska skaffa för att få plats med hela familjen.

    11. Står på vinden, tror den heter Rock-a-tot.

    12. Jag bor i Karlstad.

    13. Har bara varit där 2 ggr, men verkar ok. Skulle ringa efter ul men när jag fick tid att ringa först idag hade de dragit in telefontiden pga att de börjat vaccinera. Känner mig lite off och bortglömd. Den infon hade inte nått mig.

    14. Vet inte, troligtvis inte. Men det är hög risk att jag får influensan då jag jobbar som vikarie och kan var på fyra olika ställen på en vecka. Kanske är jag dum? Tveksam om jag ska låta vaccinera barnen. Vill ju inte att bebisen ska bli smittad. Ska ni som har barn vaccinera dem för bebisens skull?

    15. Jag cyklar oftast till mina arbetsplatser runt om i stan varje dag, brukar bli ca 25-30 min enkel tur och sen tar jag en promenad när jag har rast på ca 30 min också. Har lite dåligt samvete för att jag inte tränar "på riktigt". Får hitta på nå't annat sen när det blir halt.

    16. Nix, ska inventera vinden såsmåningom och se om n'åt finns kvar. Sen blir det second hand. Har så gott som bara second hand till hela familjen. Är miljöfreak nämligen.

    17. Upptäckte stället förra veckan, har kollat varje dag sen dess.

    18. Nix.

    19. Hemliga funderingar än så länge. Det ska var något som passar ihop med de övriga barnens; två stavelser, inga hårda konsonanter, inte för vanligt. Det är lättare att hitta fina flicknamn än pojknamn tycker jag

    20. Vaginal, som de tre andra. Ser fram emot att få vara med om förlossning en gång till i mitt liv. Jag älskar att föda barn!
  8. 4
    Hej!
    Börjar jobba sent idag så att istället för att städa och vika tvätt sitter jag här vid datorn.

    1. Hm...vecka 18 kanske...?

    2. V 14.

    3. Kanon både fysiskt och psykiskt. Går i lyckorus. Är "förälskad". Kan dock emellanåt bli onaturligt irriterad på saker som städning, ej undanplockad disk och liknande. Gick i chock-tillstånd första trimestern, känslomässigt upp-och-ner. Kände inget för barnet jag väntade.

    4. Jag är lärare men jobbar sen ett år tillbaka som förskollärare.

    5. Tja vad är det som går just nu? Bonde söker Fru, Idol. Det är inget jag måste se men, men. Jag bara älskade Barnmorskorna när den serien gick!

    6. Enligt senaste ul har jag BF den 14:e mars, men ul innan fostervattensprovet visade 9:e mars. Antar att man får lita mest på det senaste.

    7. 38.

    8. Jag väntar barn nr 4. Jag har Emmy 12, Lova 9 och Elvin 6.

    9. Nix.Har inte tagit reda på förut och gör det inte nu heller.

    10. Ingen aning, den gamla gjorde vi oss av med för länge sen, eller blev det lådbil av den? Det blir i alla fall något begagnat eftersom det bara är ett barn som ska ha den. Frågan är närmast vilken bil vi ska skaffa för att få plats med hela familjen.

    11. Står på vinden, tror den heter Rock-a-tot.

    12. Jag bor i Karlstad.

    13. Har bara varit där 2 ggr, men verkar ok. Skulle ringa efter ul men när jag fick tid att ringa först idag hade de dragit in telefontiden pga att de börjat vaccinera. Känner mig lite off och bortglömd. Den infon hade inte nått mig.

    14. Vet inte, troligtvis inte. Men det är hög risk att jag får influensan då jag jobbar som vikarie och kan var på fyra olika ställen på en vecka. Kanske är jag dum? Tveksam om jag ska låta vaccinera barnen. Vill ju inte att bebisen ska bli smittad. Ska ni som har barn vaccinera dem för bebisens skull?

    15. Jag cyklar oftast till mina arbetsplatser runt om i stan varje dag, brukar bli ca 25-30 min enkel tur och sen tar jag en promenad när jag har rast på ca 30 min också. Har lite dåligt samvete för att jag inte tränar "på riktigt". Får hitta på nå't annat sen när det blir halt.

    16. Nix, ska inventera vinden såsmåningom och se om n'åt finns kvar. Sen blir det second hand. Har så gott som bara second hand till hela familjen. Är miljöfreak nämligen.

    17. Upptäckte stället förra veckan, har kollat varje dag sen dess.

    18. Nix.

    19. Hemliga funderingar än så länge. Det ska var något som passar ihop med de övriga barnens; två stavelser, inga hårda konsonanter, inte för vanligt. Det är lättare att hitta fina flicknamn än pojknamn tycker jag

    20. Vaginal, som de tre andra. Ser fram emot att få vara med om förlossning en gång till i mitt liv. Jag älskar att föda barn!
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Här kommer lite svar från mej, alltid kul med lite enkäter!


    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)? 18+1

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När? Lite fladder förra veckan

    3. Hur mår du? Kanon!

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös? Jobbar civilt inom polisen 100 %

    5. Vad ser du gärna på TV? Desperate houswife

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer? 17 mars, gissar att jag går över nån dag

    7. Hur gammal är du? Nyss fyllda 33

    8. Vilket barn i ordningen väntar du? Andra barnet

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen? Ja

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen? Kombi med hårdlift, antagligen något känt märke

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil? Ingen aning....

    12. Var i landet bor du? Malmö

    13. Trivs du bra med den BM du går hos? Super! Har samma som jag hade med stora killen.

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Nej, Inget vaccin för oss

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad? Nej, men promenerar en hel del

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad? Nej, inte än

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp? Varje dag

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv? Nej, men älska mat i alla former, i vanliga fall också..

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta??? Har inte kommit så långt än

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför? Vaginal, gillar inte att bli skuren i ......
  10. 5
    Här kommer lite svar från mej, alltid kul med lite enkäter!


    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)? 18+1

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När? Lite fladder förra veckan

    3. Hur mår du? Kanon!

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös? Jobbar civilt inom polisen 100 %

    5. Vad ser du gärna på TV? Desperate houswife

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer? 17 mars, gissar att jag går över nån dag

    7. Hur gammal är du? Nyss fyllda 33

    8. Vilket barn i ordningen väntar du? Andra barnet

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen? Ja

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen? Kombi med hårdlift, antagligen något känt märke

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil? Ingen aning....

    12. Var i landet bor du? Malmö

    13. Trivs du bra med den BM du går hos? Super! Har samma som jag hade med stora killen.

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Nej, Inget vaccin för oss

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad? Nej, men promenerar en hel del

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad? Nej, inte än

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp? Varje dag

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv? Nej, men älska mat i alla former, i vanliga fall också..

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta??? Har inte kommit så långt än

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför? Vaginal, gillar inte att bli skuren i ......
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Bra initiativ!
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    19+0

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    Började känna i v 16, men de är fortfarande mest som svagt fladder och ibland några små buffar. Men det ändrar sig nog snabbt nu de närmsta veckorna!

    3. Hur mår du?
    Bra nu! Vände i v 14 ungefär.

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Inom sjukvården.

    5. Vad ser du gärna på TV?
    Ser nästan ingen just nu. Annars gärna Scrubs!

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    10 mars, gissar på att bebisen kommer d 17 mars. Inte innan bf i alla fall.

    7. Hur gammal är du?
    30 år

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    Tredje

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    Nej, vi hade inte tänkt att fråga på RUL, men bm sa att det inte hade gått att se i alla fall, för benen låg i kors och navelsträngen emellan.

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    En brun Brio duo. Köpte den häromdagen då de sålde ut 09-orna på Babyproffsen. Riktigt kap! Har en Brio Nova sedan innan med hårdlift, använd till båda killarna och som fortfarande är fin egentligen. Men nu kommer ju bebisen på vintern och jag vill ha en riktig liggvagn. När jag nu sprang på denna till ett så bra pris, så tyckte jag ändå att det kunde vara rimligt, intalar i alla fall mig själv det!

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    Man får låna gratis på Babyproffsen när man köpt vagnen, glömde fråga vad det var för sort.

    12. Var i landet bor du?
    Strax söder om Vänern

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    Jadå

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Japp, nästa vecka förhoppningsvis.

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Tyvärr inte, skulle vilja simma, gå och gärna gå på yoga eller vattengympa men schemat är späckat just nu. Borde ju verkligen prioriteras egentligen, men jag tänker alltid snart!

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    Vagnen! Inget annat. Ska köpa en trikåsjal också tänkte jag. Och något litet plagg just till den här bebisen. Annars så har vi verkligen kläder så det räcker och blir över till små killar. Visar det sedan vara en tjej så kan jag ju få shoppa!

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    Oftast varje dag.

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    Mer fräsch mat den här gången än de andra graviditeterna, syrliga saker.

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    Svårt! Varierar från dag till dag, får återkomma...

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Vaginal förlossning. Hade en toppenförlossning förra gången och vill gärna uppleva det igen. Sedan så verkar det ju krångligt efteråt med snitt när man inte får lyfta på några veckor, men det går ju det med om det skulle behövas.
  12. 6
    Bra initiativ!
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    19+0

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    Började känna i v 16, men de är fortfarande mest som svagt fladder och ibland några små buffar. Men det ändrar sig nog snabbt nu de närmsta veckorna!

    3. Hur mår du?
    Bra nu! Vände i v 14 ungefär.

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Inom sjukvården.

    5. Vad ser du gärna på TV?
    Ser nästan ingen just nu. Annars gärna Scrubs!

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    10 mars, gissar på att bebisen kommer d 17 mars. Inte innan bf i alla fall.

    7. Hur gammal är du?
    30 år

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    Tredje

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    Nej, vi hade inte tänkt att fråga på RUL, men bm sa att det inte hade gått att se i alla fall, för benen låg i kors och navelsträngen emellan.

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    En brun Brio duo. Köpte den häromdagen då de sålde ut 09-orna på Babyproffsen. Riktigt kap! Har en Brio Nova sedan innan med hårdlift, använd till båda killarna och som fortfarande är fin egentligen. Men nu kommer ju bebisen på vintern och jag vill ha en riktig liggvagn. När jag nu sprang på denna till ett så bra pris, så tyckte jag ändå att det kunde vara rimligt, intalar i alla fall mig själv det!

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    Man får låna gratis på Babyproffsen när man köpt vagnen, glömde fråga vad det var för sort.

    12. Var i landet bor du?
    Strax söder om Vänern

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    Jadå

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Japp, nästa vecka förhoppningsvis.

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Tyvärr inte, skulle vilja simma, gå och gärna gå på yoga eller vattengympa men schemat är späckat just nu. Borde ju verkligen prioriteras egentligen, men jag tänker alltid snart!

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    Vagnen! Inget annat. Ska köpa en trikåsjal också tänkte jag. Och något litet plagg just till den här bebisen. Annars så har vi verkligen kläder så det räcker och blir över till små killar. Visar det sedan vara en tjej så kan jag ju få shoppa!

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    Oftast varje dag.

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    Mer fräsch mat den här gången än de andra graviditeterna, syrliga saker.

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    Svårt! Varierar från dag till dag, får återkomma...

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Vaginal förlossning. Hade en toppenförlossning förra gången och vill gärna uppleva det igen. Sedan så verkar det ju krångligt efteråt med snitt när man inte får lyfta på några veckor, men det går ju det med om det skulle behövas.
  13. Medlem sedan
    Jul 2009
    #7
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    17+6

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    Kände första tydliga "viftningarna" i helgen - lagom till min födelsedag i måndags, den absolut bästa presenten!

    3. Hur mår du?
    Hur bra som helst, men hungrig lite för ofta

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Arbetar som ekonom och speditör

    5. Vad ser du gärna på TV?
    På tok för mycket...Ugly Betty, Gray's Anatomy, Criminal Minds, Gossip Girl, Friday Night Lights, Privileged, One tree hill

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna
    kommer?
    Har inte fått BF från BM än - ska på RUL nästa torsdag - men 18/3 har jag för mig det står här. Gissar på att lillskrutt kommer några dagar innan.

    7. Hur gammal är du?
    28

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    Första

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    Nä vi ska försöka hålla oss från att ta reda på det

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    Har inte tittat runt än, ska ev upp till Brio i Osby i helgen. En kombivagn är det tänkt i alla fall - några tips?

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    Vet ej, men har läst om Gracos med sån där platta man klickar på sitsen och den verkar ju smart. Tips emottages även här =)

    12. Var i landet bor du?
    Malmö

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    Ja hon var snäll och trevlig, dessutom jätteduktig på att ta blodprov (jag har sprutskräck)

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Nej, såvida ingen ny info dyker upp

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Funktionell träning, styrketräning, crosstrainer och annan motionsträning

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    Inte än, men min mor har tydligen köpt lakan till barnsängen jag hade när jag var liten

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    Mer eller mindre varje dag

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    Äpple och ibland kexchoklad

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    Har en del namn som vi funderar över fram och tillbaka, får väl se om vi kan bestämma oss

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Vaginal
  14. 7
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    17+6

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    Kände första tydliga "viftningarna" i helgen - lagom till min födelsedag i måndags, den absolut bästa presenten!

    3. Hur mår du?
    Hur bra som helst, men hungrig lite för ofta

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Arbetar som ekonom och speditör

    5. Vad ser du gärna på TV?
    På tok för mycket...Ugly Betty, Gray's Anatomy, Criminal Minds, Gossip Girl, Friday Night Lights, Privileged, One tree hill

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna
    kommer?
    Har inte fått BF från BM än - ska på RUL nästa torsdag - men 18/3 har jag för mig det står här. Gissar på att lillskrutt kommer några dagar innan.

    7. Hur gammal är du?
    28

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    Första

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    Nä vi ska försöka hålla oss från att ta reda på det

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    Har inte tittat runt än, ska ev upp till Brio i Osby i helgen. En kombivagn är det tänkt i alla fall - några tips?

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    Vet ej, men har läst om Gracos med sån där platta man klickar på sitsen och den verkar ju smart. Tips emottages även här =)

    12. Var i landet bor du?
    Malmö

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    Ja hon var snäll och trevlig, dessutom jätteduktig på att ta blodprov (jag har sprutskräck)

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Nej, såvida ingen ny info dyker upp

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Funktionell träning, styrketräning, crosstrainer och annan motionsträning

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    Inte än, men min mor har tydligen köpt lakan till barnsängen jag hade när jag var liten

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    Mer eller mindre varje dag

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    Äpple och ibland kexchoklad

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    Har en del namn som vi funderar över fram och tillbaka, får väl se om vi kan bestämma oss

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Vaginal
  15. Medlem sedan
    Jul 2009
    #8
    Mina svar


    1. Jag är i v17+1
    2. Jag kan inte säga säkert att jag känt fosterrörelser.
    3. Jag dras med förkylningar som avlöser varandra.... mår lite sådär ärligt talat.
    4. Jag är sjukskriven
    5. Jag tittar gärna på div. serier. (greys, dexter, psych, mentalist mfl.)
    6. BF är 23 mars. Men jag gissar på början av april, kanske 5. Har en terori om det där
    7. Jag är 33
    8. Mitt andra barn
    9. Nej, har inte varit på RUL el liknande än.
    10. Vet inte.
    11. Vet inte.
    12. Jag bor i Stockholm
    13. Jodå jag trivs ganska bra m min BM
    14. Jag ska vaccinera mig, men måste vara fri från förkylning före.
    15. Nej
    16. Nej
    17. Varje dag, flera gånger per dag.
    18. Särskilt sugen, nja det varierar. Frukt ibland, ibland salta saker och ibland sura saker. Inte känt något särskilt sug efter feta saker.
    19. Vi har några förslag.
    20. Vaginal förlossning, det var inga problem sist så jag räknar med att föda så denna gång också.
  16. 8
    Mina svar


    1. Jag är i v17+1
    2. Jag kan inte säga säkert att jag känt fosterrörelser.
    3. Jag dras med förkylningar som avlöser varandra.... mår lite sådär ärligt talat.
    4. Jag är sjukskriven
    5. Jag tittar gärna på div. serier. (greys, dexter, psych, mentalist mfl.)
    6. BF är 23 mars. Men jag gissar på början av april, kanske 5. Har en terori om det där
    7. Jag är 33
    8. Mitt andra barn
    9. Nej, har inte varit på RUL el liknande än.
    10. Vet inte.
    11. Vet inte.
    12. Jag bor i Stockholm
    13. Jodå jag trivs ganska bra m min BM
    14. Jag ska vaccinera mig, men måste vara fri från förkylning före.
    15. Nej
    16. Nej
    17. Varje dag, flera gånger per dag.
    18. Särskilt sugen, nja det varierar. Frukt ibland, ibland salta saker och ibland sura saker. Inte känt något särskilt sug efter feta saker.
    19. Vi har några förslag.
    20. Vaginal förlossning, det var inga problem sist så jag räknar med att föda så denna gång också.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Jessica svarar

    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    - 18+4

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    - Nej, inte än. Moderkaka i framvägg verkar va orsaken

    3. Hur mår du?
    - Mår bra, bara lite lätt illamående då och då, ungefär som åksjuka.

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    - Barnmorska på BB

    5. Vad ser du gärna på TV?
    - Inredningsprogram typ äntligen hemma, underhållningsprogram typ Idol

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    - 13 mars är BF. Bebisen kommer minst en vecka innan eftersom det blir planerat snitt.

    7. Hur gammal är du?
    - 32

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    - 3:e

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    - Nej, men just nu tror jag på en kille

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    - Har siktat in mig lite på en Brio sing, men inte bestämt mig.

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    - Ska köpa nytt, har ett som nu är för gammalt. Vet ej vilket märke vi ska ha.

    12. Var i landet bor du?
    - Stockholmsförort

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    - Hon verkar helt ok

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    - Ja, nästa vecka

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    - Nej, skulle vilja börja simma men vi får se hur det blir med det. Promenader då och då.

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    - Nej, inte än

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    - Ja, minst en gång om dan

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    - Har haft sug efter apelsinjuice, numera har jag sug efter proviva nyponsoppa.

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    - Har några tjejnamn och något färre killnamn

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    - Blir ett planerat snitt. Är snittad 2 gånger tidigare av olika anledningar. Efter två snitt rekomenderas man inte föda vaginalt.
  18. 9
    Jessica svarar 1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    - 18+4

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    - Nej, inte än. Moderkaka i framvägg verkar va orsaken

    3. Hur mår du?
    - Mår bra, bara lite lätt illamående då och då, ungefär som åksjuka.

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    - Barnmorska på BB

    5. Vad ser du gärna på TV?
    - Inredningsprogram typ äntligen hemma, underhållningsprogram typ Idol

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    - 13 mars är BF. Bebisen kommer minst en vecka innan eftersom det blir planerat snitt.

    7. Hur gammal är du?
    - 32

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    - 3:e

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    - Nej, men just nu tror jag på en kille

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    - Har siktat in mig lite på en Brio sing, men inte bestämt mig.

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    - Ska köpa nytt, har ett som nu är för gammalt. Vet ej vilket märke vi ska ha.

    12. Var i landet bor du?
    - Stockholmsförort

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    - Hon verkar helt ok

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    - Ja, nästa vecka

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    - Nej, skulle vilja börja simma men vi får se hur det blir med det. Promenader då och då.

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    - Nej, inte än

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    - Ja, minst en gång om dan

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    - Har haft sug efter apelsinjuice, numera har jag sug efter proviva nyponsoppa.

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    - Har några tjejnamn och något färre killnamn

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    - Blir ett planerat snitt. Är snittad 2 gånger tidigare av olika anledningar. Efter två snitt rekomenderas man inte föda vaginalt.
  19. Medlem sedan
    Oct 2003
    #10
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)? V17+1

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När? Japp har känt lite fladder sedan v 12-13 och nu är det små buffar.

    3. Hur mår du?Bra, men är fruktansvärt trött fortfarande

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Jobbar i resebranchen

    5. Vad ser du gärna på TV?Tittar inte så mycket på tv, men gillar brittiska deckare, inreningsprogra och en del nöjesprogram

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?BF 22/3 men det blir nog någon vecka tidigare då det blir planerat snitt.

    7. Hur gammal är du? 41

    8. Vilket barn i ordningen väntar du? Nr 3

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?Nej, men skulle nog vilja veta om de ser på RUL nästa vecka.Har två flickor tidigare.

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen? Funderar på Brio go, Teutonia Cosmo eller ev Buggaboo

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?Vet inte men skulle vilja ha ett sådant som man kan sätta i vagnen.

    12. Var i landet bor du? 3 mil norr om Stockholm

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?Jättebra, hon verkar väldigt gullig och bra.

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Ja, vi skall ta det hela familjen

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?Nej, men det borde jag nog....

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?Nix inte ännu

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    Nästan varje dag.

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?Nej, det kan jag inte säga, men jag är nästan alltid hungrig.

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???Vi har lite förslag, men absolut inget som känns säkert. Flicknamn ev Elvira och pojknamn ev Isak.

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Här blir det snitt, efter två tidigare snitt.
  20. 10
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)? V17+1

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När? Japp har känt lite fladder sedan v 12-13 och nu är det små buffar.

    3. Hur mår du?Bra, men är fruktansvärt trött fortfarande

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Jobbar i resebranchen

    5. Vad ser du gärna på TV?Tittar inte så mycket på tv, men gillar brittiska deckare, inreningsprogra och en del nöjesprogram

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?BF 22/3 men det blir nog någon vecka tidigare då det blir planerat snitt.

    7. Hur gammal är du? 41

    8. Vilket barn i ordningen väntar du? Nr 3

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?Nej, men skulle nog vilja veta om de ser på RUL nästa vecka.Har två flickor tidigare.

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen? Funderar på Brio go, Teutonia Cosmo eller ev Buggaboo

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?Vet inte men skulle vilja ha ett sådant som man kan sätta i vagnen.

    12. Var i landet bor du? 3 mil norr om Stockholm

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?Jättebra, hon verkar väldigt gullig och bra.

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Ja, vi skall ta det hela familjen

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?Nej, men det borde jag nog....

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?Nix inte ännu

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    Nästan varje dag.

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?Nej, det kan jag inte säga, men jag är nästan alltid hungrig.

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???Vi har lite förslag, men absolut inget som känns säkert. Flicknamn ev Elvira och pojknamn ev Isak.

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Här blir det snitt, efter två tidigare snitt.
  21. Medlem sedan
    Jul 2009
    #11
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    v. 20+3

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    Jag tror jag kände något i v. 17+6, därefter har jag inte känt något... tills idag! Tror iallafall att det var lilla bebisen jag kände

    3. Hur mår du?
    Jag mår bra! Inga problem alls (peppar, peppar)

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Jobbar som första linjens chef på ett statligt verk

    5. Vad ser du gärna på TV?
    Grey's anatomy, Private practice, Gossip girl, Brother's & sisters...

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    BF 1 mars. Men jag gissar på antingen 27 feb (mammas födelsedag) eller 5 mars (bara en knäpp känsla)

    7. Hur gammal är du?
    32

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    Första

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    Nej

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    Har inte varit och tittat ännu, men gillar Teutonia Fun som min syster har.

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    Ingen aning, den marknaden är helt okänd för mig än så länge...

    12. Var i landet bor du?
    Linköping

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    Sådär... har bara träffat henne 2 ggr.

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Ja

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Vattengympa + promenader

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    Nej

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    Nästan varje dag.

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    Nej inte just nu. I början var det enda jag ville äta snabbmakaroner med ketchup

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    Vi tänker så det knakar, men har ännu inga starka kandidater. Vi har många krav på namnet, vi vill att de ska funka på tre språk (både jag och sambon är tvåspråkiga och har svenskan gemensamt) och funka bra med våra två efternamn...

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Vaginal antar jag, även jag inte har tänkt så mycket på just det ämnet
  22. 11
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    v. 20+3

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    Jag tror jag kände något i v. 17+6, därefter har jag inte känt något... tills idag! Tror iallafall att det var lilla bebisen jag kände

    3. Hur mår du?
    Jag mår bra! Inga problem alls (peppar, peppar)

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Jobbar som första linjens chef på ett statligt verk

    5. Vad ser du gärna på TV?
    Grey's anatomy, Private practice, Gossip girl, Brother's & sisters...

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    BF 1 mars. Men jag gissar på antingen 27 feb (mammas födelsedag) eller 5 mars (bara en knäpp känsla)

    7. Hur gammal är du?
    32

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    Första

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    Nej

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    Har inte varit och tittat ännu, men gillar Teutonia Fun som min syster har.

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    Ingen aning, den marknaden är helt okänd för mig än så länge...

    12. Var i landet bor du?
    Linköping

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    Sådär... har bara träffat henne 2 ggr.

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Ja

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Vattengympa + promenader

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    Nej

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    Nästan varje dag.

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    Nej inte just nu. I början var det enda jag ville äta snabbmakaroner med ketchup

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    Vi tänker så det knakar, men har ännu inga starka kandidater. Vi har många krav på namnet, vi vill att de ska funka på tre språk (både jag och sambon är tvåspråkiga och har svenskan gemensamt) och funka bra med våra två efternamn...

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Vaginal antar jag, även jag inte har tänkt så mycket på just det ämnet
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12

    Frida svarar

    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    - 18+5

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    - Ja. Blev tydligt för någon vecka sedan

    3. Hur mår du?
    - Bra, men trött

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    - Hemmaförälder

    5. Vad ser du gärna på TV?
    - Film

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    - 13/3 Jag har gått 14-16 dagar över tiden varje gång så jag räknar med övertid den här gången också.

    7. Hur gammal är du?
    - 33

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    - 4e

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    - nej

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    - Phil & teds syskonvagn

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    - får vi se

    12. Var i landet bor du?
    - strax utanför sthlm

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    - jag har inte träffat henne jag ska gå hos (min pensionerades efter inskrivningen och jag har inte varit på något mer bmbesök sedan dess)

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    - japp, första dosen redan tagen

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    - inte mkt. Kommer gå en yogakurs snart. Kör lite trappmaskin då och då

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    - min sambo köpte en underbar liten sparkdräkt från pop med nyckelpigor nyligen. Vi kommer inte köpa så mycket mer - vi har drivor med bebiskläder och allt annat. Jo nytt babyskydd kommer inhandlas också.

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    - varannan dag ca

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    - tyvärr har jag blivit extremt godissugen nyligen. Men mest är jag sugen på att laga smarrig mat..

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    - Hilda ligger i topp just nu på tjejlistan, killistan är ganska tom.. Vi funderar men har kört fast.

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    - jag hoppas på vaginal förlossning
    Frida med Natanael -03, Love -05, Tyra -07 o Malte -10

    fridabloggar.blogspot.com
    www.lind.be
  24. 12
    Frida svarar 1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    - 18+5

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    - Ja. Blev tydligt för någon vecka sedan

    3. Hur mår du?
    - Bra, men trött

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    - Hemmaförälder

    5. Vad ser du gärna på TV?
    - Film

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    - 13/3 Jag har gått 14-16 dagar över tiden varje gång så jag räknar med övertid den här gången också.

    7. Hur gammal är du?
    - 33

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    - 4e

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    - nej

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    - Phil & teds syskonvagn

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    - får vi se

    12. Var i landet bor du?
    - strax utanför sthlm

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    - jag har inte träffat henne jag ska gå hos (min pensionerades efter inskrivningen och jag har inte varit på något mer bmbesök sedan dess)

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    - japp, första dosen redan tagen

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    - inte mkt. Kommer gå en yogakurs snart. Kör lite trappmaskin då och då

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    - min sambo köpte en underbar liten sparkdräkt från pop med nyckelpigor nyligen. Vi kommer inte köpa så mycket mer - vi har drivor med bebiskläder och allt annat. Jo nytt babyskydd kommer inhandlas också.

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    - varannan dag ca

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    - tyvärr har jag blivit extremt godissugen nyligen. Men mest är jag sugen på att laga smarrig mat..

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    - Hilda ligger i topp just nu på tjejlistan, killistan är ganska tom.. Vi funderar men har kört fast.

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    - jag hoppas på vaginal förlossning
  25. Medlem sedan
    Mar 2004
    #13

    Äntligen enkät:-)

    Så kul att läsa alla era svar. Här kommer mina.

    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    18+4

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    12-13 ungefär

    3. Hur mår du?
    Jag är trött!!!

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Jobbar (tyvärr) heltid just nu på ett mindre företag. Trivs jättebra men är för myckte just nu. Vill ner till mina 80% men svårt att förena med SGI:n....

    5. Vad ser du gärna på TV?
    Följer inget direkt men ibland Bonde söker fru och liknande. Går oftast och lägger mig samtigt som barnen så inte mkt tv tid:-)

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    Bf 13 mars. Bebisen kommer 1 vecka före det med knivens hjälp:-)

    7. Hur gammal är du?
    37 år

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    3

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    Nej, min man vill inte veta och vi har en av varje, men jag är bra nyfiken!

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    Har en Brio Duo sen tidigare men köper nog en Teutonia Fun också till bebisen. Vill gärna ha en med svängbara framhjul och ha Brion som sovvagn.

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    Hade sist Acta Graco med basenhet som var himla bra så något liknande.

    12. Var i landet bor du?
    3 mil söder om Göteborg.

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    Ja ok, samma alla tre gångerna.

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Vet inte men antagligen.

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Nej men har mkt dåligt samvete för det, borde verkligen. Är bara så himla trött och har svårt att få ihop vardagen som det är.

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    Nej

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    Nästan varje dag.

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    All mat smakar godare än vanligt. Är extra sugen på salt godis och klementiner.

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    Vi funderar men har inte kommit fram till något vi båda gillar. De andra gångerna har namnen varit klara när barnen kommit.

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Det blir ett planerat snitt då jag haft ett akut och ett halvakut sen tidigare.
  26. 13
    Äntligen enkät:-) Så kul att läsa alla era svar. Här kommer mina.

    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    18+4

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    12-13 ungefär

    3. Hur mår du?
    Jag är trött!!!

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Jobbar (tyvärr) heltid just nu på ett mindre företag. Trivs jättebra men är för myckte just nu. Vill ner till mina 80% men svårt att förena med SGI:n....

    5. Vad ser du gärna på TV?
    Följer inget direkt men ibland Bonde söker fru och liknande. Går oftast och lägger mig samtigt som barnen så inte mkt tv tid:-)

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    Bf 13 mars. Bebisen kommer 1 vecka före det med knivens hjälp:-)

    7. Hur gammal är du?
    37 år

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    3

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    Nej, min man vill inte veta och vi har en av varje, men jag är bra nyfiken!

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    Har en Brio Duo sen tidigare men köper nog en Teutonia Fun också till bebisen. Vill gärna ha en med svängbara framhjul och ha Brion som sovvagn.

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    Hade sist Acta Graco med basenhet som var himla bra så något liknande.

    12. Var i landet bor du?
    3 mil söder om Göteborg.

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    Ja ok, samma alla tre gångerna.

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Vet inte men antagligen.

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Nej men har mkt dåligt samvete för det, borde verkligen. Är bara så himla trött och har svårt att få ihop vardagen som det är.

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    Nej

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    Nästan varje dag.

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    All mat smakar godare än vanligt. Är extra sugen på salt godis och klementiner.

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    Vi funderar men har inte kommit fram till något vi båda gillar. De andra gångerna har namnen varit klara när barnen kommit.

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Det blir ett planerat snitt då jag haft ett akut och ett halvakut sen tidigare.
  27. Medlem sedan
    Sep 2006
    #14
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)? 17+0
    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När? - Ja, jag tror det, lite sporadiskt, började för nån vecka sen. Kanske...
    3. Hur mår du? - Bra, inget illamående.
    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös? - Är farmacevt på ett apotek.
    5. Vad ser du gärna på TV? - Serier i alla former (helst på dvd så man kan se så mycket att man storknar )
    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer? - 31 mars, gissar på att bebben kommer i april nån gång. Förra gången gick jag över 17 dagar...
    7. Hur gammal är du? - 32 år.
    8. Vilket barn i ordningen väntar du? - Nr 2
    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen? - Nej, men vi hoppas att dom är så snälla på UL och berättar om dom ser nåt, policyn säger att dom inte tittar efter det.
    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen? - Brio Sing
    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil? - Brio (kompatibel till Singen)
    12. Var i landet bor du? - Småland
    13. Trivs du bra med den BM du går hos? - Ja
    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej? - Ja
    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad? - Nej, inget särskilt.
    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad? En body. Vi har redan det mesta vi kommer behöva.
    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp? En gång om dagen kanske.
    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv? - Nej, inte den här gången. Förra gången var det clementiner och brownies, men det kanske kommer snart.
    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta??? - Inga ideér än.
    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför? - Vaginal, jag vill vara med hela vägen och slippa smärtor efteråt.
  28. 14
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)? 17+0
    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När? - Ja, jag tror det, lite sporadiskt, började för nån vecka sen. Kanske...
    3. Hur mår du? - Bra, inget illamående.
    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös? - Är farmacevt på ett apotek.
    5. Vad ser du gärna på TV? - Serier i alla former (helst på dvd så man kan se så mycket att man storknar )
    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer? - 31 mars, gissar på att bebben kommer i april nån gång. Förra gången gick jag över 17 dagar...
    7. Hur gammal är du? - 32 år.
    8. Vilket barn i ordningen väntar du? - Nr 2
    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen? - Nej, men vi hoppas att dom är så snälla på UL och berättar om dom ser nåt, policyn säger att dom inte tittar efter det.
    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen? - Brio Sing
    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil? - Brio (kompatibel till Singen)
    12. Var i landet bor du? - Småland
    13. Trivs du bra med den BM du går hos? - Ja
    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej? - Ja
    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad? - Nej, inget särskilt.
    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad? En body. Vi har redan det mesta vi kommer behöva.
    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp? En gång om dagen kanske.
    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv? - Nej, inte den här gången. Förra gången var det clementiner och brownies, men det kanske kommer snart.
    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta??? - Inga ideér än.
    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför? - Vaginal, jag vill vara med hela vägen och slippa smärtor efteråt.
  29. Medlem sedan
    Jan 2005
    #15
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    19+5
    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    ca 2-3v sen men det blir mer och tydligare ju längre man går.
    3. Hur mår du?
    Bra förutom , bäcken uppluckring och ont isvanskotan eller om det är ischas.
    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Omplaceradjust nu så nu arbetar jag inne på kontoret på UPS istället för att köra bil
    5. Vad ser du gärna på TV?
    förlossnings kliniken, blandat
    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    6 Mars har jag bf, och jag hoppas på att den kommer en vecka innan eller på BF som store syrran gjorde
    7. Hur gammal är du?
    28
    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    2:an
    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    Jag vet men inte mannen då ha ninte vill veta
    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    Min gamla tetunia mistral
    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    Blir nog acta graco
    12. Var i landet bor du?
    Stockholm
    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    Japp, förutom att jag inte ska dit förrän i mitten på november igen sen inskrivningen
    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Om min man får bestämma JA, själv vet ej tror det med vet ej
    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Nej tar bara promenader med hunden
    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    Nej inte än. Har det mesta och fick ett blöj paket av min kompis som var på mässan i Älvsjö för nån vecka sen
    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    Varje dag
    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    Nej inte längre, i början åt jag enormt mycket frukt
    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    Alexander, Emmy
    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Vaginal som förra gången
  30. 15
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    19+5
    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    ca 2-3v sen men det blir mer och tydligare ju längre man går.
    3. Hur mår du?
    Bra förutom , bäcken uppluckring och ont isvanskotan eller om det är ischas.
    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Omplaceradjust nu så nu arbetar jag inne på kontoret på UPS istället för att köra bil
    5. Vad ser du gärna på TV?
    förlossnings kliniken, blandat
    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    6 Mars har jag bf, och jag hoppas på att den kommer en vecka innan eller på BF som store syrran gjorde
    7. Hur gammal är du?
    28
    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    2:an
    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    Jag vet men inte mannen då ha ninte vill veta
    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    Min gamla tetunia mistral
    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    Blir nog acta graco
    12. Var i landet bor du?
    Stockholm
    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    Japp, förutom att jag inte ska dit förrän i mitten på november igen sen inskrivningen
    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Om min man får bestämma JA, själv vet ej tror det med vet ej
    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Nej tar bara promenader med hunden
    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    Nej inte än. Har det mesta och fick ett blöj paket av min kompis som var på mässan i Älvsjö för nån vecka sen
    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    Varje dag
    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    Nej inte längre, i början åt jag enormt mycket frukt
    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    Alexander, Emmy
    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Vaginal som förra gången
  31. Medlem sedan
    Oct 2006
    #16
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    v 18+2 ska det va enl UL.

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    Ja.. kommer inte ihåg när exakt det började.

    3. Hur mår du?
    Bra förutom lite foglossning och sammandragningar när jag stressar eller gör något tungt.

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Jobbar som sjuksköterska på gyn.

    5. Vad ser du gärna på TV?
    Följer inget programm, slötittar mest.

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    15 mars, tror att bebisen kommer 7 mars ungefär.

    7. Hur gammal är du?
    37

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    nr 4.

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    enl UL är det en tjej.

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    Har fått låna en klumpig sak av min syrra, tror det är emmaljunga.

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    Har inte tänkt så långt än.

    12. Var i landet bor du?
    Lite söder om stockholm.

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    Ja då gick hos henne senaste graviditeten också.

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Troligen.

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Tyvärr inte, hinner inte.

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    Bara ett par söta hello kitty-strumpor som jag har gömt långt in i en låda.

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    Periodvis dagligen.

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    Filmjölk och cocacola...nåt nyttigt och nåt onyttigt.

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    Vi har lite olika förslag men är långt ifrån överens, jag gillar Alma.

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Vaginal som de andra 3 gångerna känns bäst och lättast.
  32. 16
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    v 18+2 ska det va enl UL.

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    Ja.. kommer inte ihåg när exakt det började.

    3. Hur mår du?
    Bra förutom lite foglossning och sammandragningar när jag stressar eller gör något tungt.

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Jobbar som sjuksköterska på gyn.

    5. Vad ser du gärna på TV?
    Följer inget programm, slötittar mest.

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    15 mars, tror att bebisen kommer 7 mars ungefär.

    7. Hur gammal är du?
    37

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    nr 4.

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    enl UL är det en tjej.

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    Har fått låna en klumpig sak av min syrra, tror det är emmaljunga.

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    Har inte tänkt så långt än.

    12. Var i landet bor du?
    Lite söder om stockholm.

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    Ja då gick hos henne senaste graviditeten också.

    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Troligen.

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Tyvärr inte, hinner inte.

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    Bara ett par söta hello kitty-strumpor som jag har gömt långt in i en låda.

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    Periodvis dagligen.

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    Filmjölk och cocacola...nåt nyttigt och nåt onyttigt.

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    Vi har lite olika förslag men är långt ifrån överens, jag gillar Alma.

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Vaginal som de andra 3 gångerna känns bäst och lättast.
  33. Medlem sedan
    Dec 1998
    #17
    Svar från mig sent omsider.

    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)? v 20+4
    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När? Ja, det har jag gjort i ganska många veckor nu faktiskt. Underbart!
    3. Hur mår du? Joråvars, man vill ju eg inte klaga i detta härliga tillstånd. Är dock väldigt trött o känner av fogarna.
    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös? Försäkringstjänsteman
    5. Vad ser du gärna på TV? Hinner sällan med TVn men missar ogärna Greys!!
    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer? 27/2 men det blir några dagar innan pga snitt
    7. Hur gammal är du? 39
    8. Vilket barn i ordningen väntar du? Nr 3
    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen? Nix, jag drömmer att det är en flicka men tror nog på en pojke!
    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen? Vi tar den vi har här hemma Emmaljung City Cross.
    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil? Den vi har kvar sen sonen, kommer inte ihåg vilket märke det är!
    12. Var i landet bor du? Västerut från Stockholm
    13. Trivs du bra med den BM du går hos? Mkt.
    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej? Aaah vet inte!
    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad? Nix. Allt sånt gör ont.
    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad? Nej, dels har vi en massa saker kvar och sen är jag sån som inte handlar förrän när det närmar sig leverans!
    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp? Dagligen om jag är hemma!
    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv? Går i perioder. Ibland är inget gott o ibland smäller jag i mig. Det som smakar bäst är färsk frukt, o fräsch sallad.
    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta??? Funderar ja, det gör vi massor men inga direkta förslag.
    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför? Jag vet att det blir snitt eftersom det är tredje snittet.
  34. 17
    Svar från mig sent omsider.

    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)? v 20+4
    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När? Ja, det har jag gjort i ganska många veckor nu faktiskt. Underbart!
    3. Hur mår du? Joråvars, man vill ju eg inte klaga i detta härliga tillstånd. Är dock väldigt trött o känner av fogarna.
    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös? Försäkringstjänsteman
    5. Vad ser du gärna på TV? Hinner sällan med TVn men missar ogärna Greys!!
    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer? 27/2 men det blir några dagar innan pga snitt
    7. Hur gammal är du? 39
    8. Vilket barn i ordningen väntar du? Nr 3
    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen? Nix, jag drömmer att det är en flicka men tror nog på en pojke!
    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen? Vi tar den vi har här hemma Emmaljung City Cross.
    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil? Den vi har kvar sen sonen, kommer inte ihåg vilket märke det är!
    12. Var i landet bor du? Västerut från Stockholm
    13. Trivs du bra med den BM du går hos? Mkt.
    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej? Aaah vet inte!
    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad? Nix. Allt sånt gör ont.
    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad? Nej, dels har vi en massa saker kvar och sen är jag sån som inte handlar förrän när det närmar sig leverans!
    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp? Dagligen om jag är hemma!
    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv? Går i perioder. Ibland är inget gott o ibland smäller jag i mig. Det som smakar bäst är färsk frukt, o fräsch sallad.
    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta??? Funderar ja, det gör vi massor men inga direkta förslag.
    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför? Jag vet att det blir snitt eftersom det är tredje snittet.
  35. Medlem sedan
    Aug 2003
    #18
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?

    * Hmm, vet inte faktiskt. Inte ens vilken vecka.. Skrämmande.. Måste kolla det.

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    *Ja, som en fisk, för några veckor sedan. Nu mer buffar.

    3. Hur mår du?
    *ok, ont i halsen just nu.

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    *Förskollärare

    5. Vad ser du gärna på TV?
    *Komediserier, ingen hjärnjympa direkt..

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    *Bf 22 mars, gissar 8:e mars

    7. Hur gammal är du?
    *30

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    *nr 3

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    *nej, har inte varit på UL än, så just nu hoppas jag att det är en bebis bara

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    *Ingen aning

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    *Ingen aning

    12. Var i landet bor du?
    *Stockholm

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    * Vi har knappt setts så vet ej.
    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    * JA

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Yogar hemma, och tränar bäckenövningar

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    *Nada

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    *Hmm Varje/varannan dag

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    *Sura grejer

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    *Vet ej.

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    * Jag hoppas inte på något för enligt läkaren så får jag välja själv denna gång. Utan diskussioner, med två akuta snitt i bagaget. Ett i v. 32+5 och ett i v. 41+3.
  36. 18
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?

    * Hmm, vet inte faktiskt. Inte ens vilken vecka.. Skrämmande.. Måste kolla det.

    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    *Ja, som en fisk, för några veckor sedan. Nu mer buffar.

    3. Hur mår du?
    *ok, ont i halsen just nu.

    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    *Förskollärare

    5. Vad ser du gärna på TV?
    *Komediserier, ingen hjärnjympa direkt..

    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    *Bf 22 mars, gissar 8:e mars

    7. Hur gammal är du?
    *30

    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    *nr 3

    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    *nej, har inte varit på UL än, så just nu hoppas jag att det är en bebis bara

    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    *Ingen aning

    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    *Ingen aning

    12. Var i landet bor du?
    *Stockholm

    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    * Vi har knappt setts så vet ej.
    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    * JA

    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Yogar hemma, och tränar bäckenövningar

    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    *Nada

    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    *Hmm Varje/varannan dag

    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    *Sura grejer

    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    *Vet ej.

    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    * Jag hoppas inte på något för enligt läkaren så får jag välja själv denna gång. Utan diskussioner, med två akuta snitt i bagaget. Ett i v. 32+5 och ett i v. 41+3.
  37. Medlem sedan
    Jun 2009
    #19
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)? 20+4 tror jag
    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När? Ja de kom för 1,5-2 veckor sedan..
    3. Hur mår du? Trött! Men annars mår jag bra.
    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös? Jag jobbar som fritidspedagog
    5. Vad ser du gärna på TV? Gärna kriminalserier (ncis, csi, criminal minds) samt idol, house
    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer? Jag har bf 1/3 men de lär väl komma i februari
    7. Hur gammal är du? 27
    8. Vilket barn i ordningen väntar du? Det blir min tvåa och trea men maken har fyra andra barn och det blir våra första gemensamma barn
    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen? Två flickor!
    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen? Det vet vi inte än..Phil&Teds eller emmaljunga lär det väl bli..
    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil? Vet inte...
    12. Var i landet bor du? Sthlm
    13. Trivs du bra med den BM du går hos? Ja absolut!
    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej? Nej.
    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad? Nej, den enda träningen jag får är att jaga sonen
    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad? Lite kläder som jag inte kunde låta bli.
    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp? Jag läser väl varje dag/varannan dag
    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv? Inte för tillfället.
    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta??? Vi har bestämt att den ena tjejen ska heta Isabel men vi funderar fortfarande på vad syrran ska heta.
    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför? SNITT! Sonen föddes i säte och det vill jag inte vara med om igen, dessutom vill jag inte föda tvillingar vaginalt..Så förhoppningsvis får jag snitt.
  38. 19
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)? 20+4 tror jag
    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När? Ja de kom för 1,5-2 veckor sedan..
    3. Hur mår du? Trött! Men annars mår jag bra.
    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös? Jag jobbar som fritidspedagog
    5. Vad ser du gärna på TV? Gärna kriminalserier (ncis, csi, criminal minds) samt idol, house
    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer? Jag har bf 1/3 men de lär väl komma i februari
    7. Hur gammal är du? 27
    8. Vilket barn i ordningen väntar du? Det blir min tvåa och trea men maken har fyra andra barn och det blir våra första gemensamma barn
    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen? Två flickor!
    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen? Det vet vi inte än..Phil&Teds eller emmaljunga lär det väl bli..
    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil? Vet inte...
    12. Var i landet bor du? Sthlm
    13. Trivs du bra med den BM du går hos? Ja absolut!
    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej? Nej.
    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad? Nej, den enda träningen jag får är att jaga sonen
    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad? Lite kläder som jag inte kunde låta bli.
    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp? Jag läser väl varje dag/varannan dag
    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv? Inte för tillfället.
    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta??? Vi har bestämt att den ena tjejen ska heta Isabel men vi funderar fortfarande på vad syrran ska heta.
    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför? SNITT! Sonen föddes i säte och det vill jag inte vara med om igen, dessutom vill jag inte föda tvillingar vaginalt..Så förhoppningsvis får jag snitt.
  39. Medlem sedan
    Sep 2007
    #20
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    17+0
    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    Ja, lite sprattel. Tror det var förra veckan.
    3. Hur mår du?
    Såhär långt bra, lite illamående kvar.
    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Jag pluggar och arbetar på en förlossningsavd.
    5. Vad ser du gärna på TV?
    Helst inte men hamnar jag där så är det krim-filmer.
    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    Efter UL så blev det 25/3 men jag gissar på 22/3.
    7. Hur gammal är du?
    34
    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    3:e
    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    Japp
    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    Samma som till förra barnet, den står på vinden och jag kommer inte ihåg vad den heter men den är trehjulig.
    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    Landstingets bilstol.
    12. Var i landet bor du?
    Södra delen.
    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    Ja, hon är ok.
    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Efter mycket velande så blir det nog ett ja på den frågan.
    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Sparsamt, mycket på grund av tidsbrist men går varje kväll en promenad på 1,5 tim.
    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    Nej, det får vänta ett tag till; har ju en massa sedan tidigare.
    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    2-3 ggr/vecka.
    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    All frukt, särskillt äpplen.
    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    Det vet vi men behåller det ett tag till för oss själva.
    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Självklart vaginal, jag är nog bara den typen som föredrar det naturliga så länge det går.
  40. 20
    1. Hur långt är du gången idag (veckor +dagar)?
    17+0
    2. Har du börjat känna fosterrörelser? När?
    Ja, lite sprattel. Tror det var förra veckan.
    3. Hur mår du?
    Såhär långt bra, lite illamående kvar.
    4. Vad arbetar du som/pluggar du till/arbetslös?
    Jag pluggar och arbetar på en förlossningsavd.
    5. Vad ser du gärna på TV?
    Helst inte men hamnar jag där så är det krim-filmer.
    6. När har du BF och när gissar du att bebis/bebisarna kommer?
    Efter UL så blev det 25/3 men jag gissar på 22/3.
    7. Hur gammal är du?
    34
    8. Vilket barn i ordningen väntar du?
    3:e
    9. Vet ni könet på barnet/barnen i magen?
    Japp
    10. Vilken barnvagsmodell ska ni använda till barnet/barnen?
    Samma som till förra barnet, den står på vinden och jag kommer inte ihåg vad den heter men den är trehjulig.
    11. Vilket babyskydd ska ni använda om ni har bil?
    Landstingets bilstol.
    12. Var i landet bor du?
    Södra delen.
    13. Trivs du bra med den BM du går hos?
    Ja, hon är ok.
    14. Ska du ta vaccinet mot svininfluensan, ja, vet ej, nej?
    Efter mycket velande så blir det nog ett ja på den frågan.
    15. Tränar du något nu under graviditeten? Vad?
    Sparsamt, mycket på grund av tidsbrist men går varje kväll en promenad på 1,5 tim.
    16. Har du inhandlat något till bebis/bebisarna? Vad?
    Nej, det får vänta ett tag till; har ju en massa sedan tidigare.
    17. Hur ofta är du inne och läser här i vår ankomstgrupp?
    2-3 ggr/vecka.
    18. Har du sug efter något speciellt som frukt, fet mat osv?
    All frukt, särskillt äpplen.
    19. Vad funderar ni på att er bebis ska heta???
    Det vet vi men behåller det ett tag till för oss själva.
    20. Hoppas du på vagnial förlossning eller snitt? Varför?
    Självklart vaginal, jag är nog bara den typen som föredrar det naturliga så länge det går.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Enkätdags...:-) fem frågor.
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 18:19
  2. Enkätdags;)
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 11:22
  3. Enkätdags
    By betto in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-12-02, 10:46
  4. Enkätdags!
    By Tindraliten in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 16:19
  5. Enkätdags: 5 frågor
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 18:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar