Milla anlände!
_0806 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Milla anlände!

    Förra tisdagen kom hon! Vår lilla Milla, helt "själv". vart ju igångsatt sist efter 16 dagar och på den 17de dagen kom virvelvinden Nelli. ;o)
    Här var det i v 39+1!! 3820gram o 51cm
    Kände mol/mensvärk på natten runt två tre sådär och ett par timmar senare var värkarna i full gång. först var de mycket täta men fjuttiga, nöp till lite. För att sen glesa ut och bli intensivare.
    Vid 07;30 kom vi in för at jag vill evet ahur öppen jag var och om jag var typ 1cm öppen skulle jag vilja ha ngt att sova på.
    Jag blir inskriven och har ordentliga värkar som jag andas mig igenom i inskrivningsrummet.
    Det är kaos, fullkomlig kaos på förlossningen, en födde på ambulansgatan, en förlöstes utanför inskrivninsrummet och alla rummen var fulla av födande kvinnor i hela stockholm.
    Där satt jag i inskrivningsrummet och andades o andades. Försatte mig i djup trans och somnade mellan värkarna.
    Mellan värkarna kom de o undersökte mig lite då o då..hade ingen koll på tiden.

    Det visade sig sedan att jag suttit i inskrivningsrummet i 4h och personalen skrev en avikkelserapport iom att jag bprde fått ett rum för länge sedan.
    Vi kom in i ett förlossningsrum kl 11 och jag slet åt mig lustgasen och andades i den en timma i sträck typ. var sköööönt väck hela tiden. ;o)
    Sen vid 12 var det dags att krysta och jag separerades från min lustgas vilket inte gick obemärkt förbi. jag svor o skällde som en mara på dem när de tog bort den. ,O)
    Sen så krystade jag en 5ggr och ut kom Milla halv ett! 12:29 rättare sagt.
    Jag hade visst haft 4st olika BM under denna kaosartade (den ute på avdelningen, jag hade ingen kaos, jag hade ju min lustgas). ;O)
    jag hade ingen koll på någon, jag var helt inne i mig själv och förlossningen. Jag ville ha det tyst o lungt.

    Efterbörden kom ut lika fint den med och jag fick ett ltet stygn som de satte..tadaa..vid urinröret. ödets ironi, ett enda litet ministygn och de skall de sätta där det svider som mest. Fast, i sanningensnamn sved det ingenting efteråt.

    jag födde i det ena av de två rummen på hela förlossningen som inte har dusch eller WC, så jag fick kissa i nån wc stol.
    jag kommer till BB och fårdet största rummet av dem alla...som är ett fd kontorsrum. Värsta öststatsbelysningen, inen tv eller mysbelysning osv eller närhet till wc eller skötbord. O herre min...jag får alltid måndagsexemplaren då det kommer till förlossning o bb.
    Men det är mer ett konstaterande, det gjorde mig inget, jag mådde så bra så jag hade inga problem med att röra mig fritt osv. Vilken skillnad från förra gången. Vilken drömförlossning detta var. o den förra var ju ingen mardröm heller. men shit vilken skillnad. Nästa dag kände jag mig närmast återställd.

    Milla är en ljuvlig liten bebis som sover, äter o bajsar o däremellan är hon lite vaken. ,O)

    Nelli är mest cool o behandlar henne med kärlek förutom när hon nyper i Millas tår. ,O)
  2. 1
    Milla anlände! Förra tisdagen kom hon! Vår lilla Milla, helt "själv". vart ju igångsatt sist efter 16 dagar och på den 17de dagen kom virvelvinden Nelli. ;o)
    Här var det i v 39+1!! 3820gram o 51cm
    Kände mol/mensvärk på natten runt två tre sådär och ett par timmar senare var värkarna i full gång. först var de mycket täta men fjuttiga, nöp till lite. För att sen glesa ut och bli intensivare.
    Vid 07;30 kom vi in för at jag vill evet ahur öppen jag var och om jag var typ 1cm öppen skulle jag vilja ha ngt att sova på.
    Jag blir inskriven och har ordentliga värkar som jag andas mig igenom i inskrivningsrummet.
    Det är kaos, fullkomlig kaos på förlossningen, en födde på ambulansgatan, en förlöstes utanför inskrivninsrummet och alla rummen var fulla av födande kvinnor i hela stockholm.
    Där satt jag i inskrivningsrummet och andades o andades. Försatte mig i djup trans och somnade mellan värkarna.
    Mellan värkarna kom de o undersökte mig lite då o då..hade ingen koll på tiden.

    Det visade sig sedan att jag suttit i inskrivningsrummet i 4h och personalen skrev en avikkelserapport iom att jag bprde fått ett rum för länge sedan.
    Vi kom in i ett förlossningsrum kl 11 och jag slet åt mig lustgasen och andades i den en timma i sträck typ. var sköööönt väck hela tiden. ;o)
    Sen vid 12 var det dags att krysta och jag separerades från min lustgas vilket inte gick obemärkt förbi. jag svor o skällde som en mara på dem när de tog bort den. ,O)
    Sen så krystade jag en 5ggr och ut kom Milla halv ett! 12:29 rättare sagt.
    Jag hade visst haft 4st olika BM under denna kaosartade (den ute på avdelningen, jag hade ingen kaos, jag hade ju min lustgas). ;O)
    jag hade ingen koll på någon, jag var helt inne i mig själv och förlossningen. Jag ville ha det tyst o lungt.

    Efterbörden kom ut lika fint den med och jag fick ett ltet stygn som de satte..tadaa..vid urinröret. ödets ironi, ett enda litet ministygn och de skall de sätta där det svider som mest. Fast, i sanningensnamn sved det ingenting efteråt.

    jag födde i det ena av de två rummen på hela förlossningen som inte har dusch eller WC, så jag fick kissa i nån wc stol.
    jag kommer till BB och fårdet största rummet av dem alla...som är ett fd kontorsrum. Värsta öststatsbelysningen, inen tv eller mysbelysning osv eller närhet till wc eller skötbord. O herre min...jag får alltid måndagsexemplaren då det kommer till förlossning o bb.
    Men det är mer ett konstaterande, det gjorde mig inget, jag mådde så bra så jag hade inga problem med att röra mig fritt osv. Vilken skillnad från förra gången. Vilken drömförlossning detta var. o den förra var ju ingen mardröm heller. men shit vilken skillnad. Nästa dag kände jag mig närmast återställd.

    Milla är en ljuvlig liten bebis som sover, äter o bajsar o däremellan är hon lite vaken. ,O)

    Nelli är mest cool o behandlar henne med kärlek förutom när hon nyper i Millas tår. ,O)
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    GRATTIS!!!!!

    Vad underbart att få njuta av ett gosigt litet pyre igen!
  4. 2
    GRATTIS!!!!!

    Vad underbart att få njuta av ett gosigt litet pyre igen!
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!
    Du har inte kunnat valt ett bättre namn.(lite partisk där)
  6. 3
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!
    Du har inte kunnat valt ett bättre namn.(lite partisk där)
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Grattis igen coolaste morsan i stan! Va kul att få höra hur hon kom till världen lilla Milla. Men jag blir alldeles kallsvettig!!... Födde du på Huddinge?
    OM vi ska ha barn igen, och OM vi bor kvar här så vill jag inte åka dit isf. HU! Jag ser det framför mig, födande kvinnor överallt och ja hua... Men det är ju ett i-landsproblem att oroa sig över sånt! Det funkar ju!
    (Men Lea kom ju i en rasande fart, så bebbe nr två skulle ju kunna födas i entrén isf...)

    Ser fram emot att träffa er små prinsessor!
    Kram!!
  8. 4
    Grattis igen coolaste morsan i stan! Va kul att få höra hur hon kom till världen lilla Milla. Men jag blir alldeles kallsvettig!!... Födde du på Huddinge?
    OM vi ska ha barn igen, och OM vi bor kvar här så vill jag inte åka dit isf. HU! Jag ser det framför mig, födande kvinnor överallt och ja hua... Men det är ju ett i-landsproblem att oroa sig över sånt! Det funkar ju!
    (Men Lea kom ju i en rasande fart, så bebbe nr två skulle ju kunna födas i entrén isf...)

    Ser fram emot att träffa er små prinsessor!
    Kram!!
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Jag tror att man inte skall föda dagen efter en fullmåne. ,O) Det var inte bara huddinge som hade kaos, hela stockholm o uppsala OCH södertälje var i ordnat kaos. Min BM ringde o berättade att tre av hennes patienter födde samma dag och några av hennes kollegors mammor födde då också. Du anar trycket på sjukhusen.
    Äh, Huddinge är cool, allt gick ju super. ;o)
    Men det var en upplevelse o höra en föda precis utanför, fast det gjorde jag sist också. Satt på toan man delar o hörde hur kvinnan i rummet breved födde o skrek "jag dööööör". Uppmuntrande. ;o)
    Födande kvinnor kom oanmälda och skapade kaos.
    Det var en upplevlse. Lite reality-TV feeling mitt i mitt egna värkarbete. ;o)
    O tack tack tack o välkomna över när alla är friska!
    Hur är det med er? nackspärr o snor o allt?

    KRAM
  10. 5
    Jag tror att man inte skall föda dagen efter en fullmåne. ,O) Det var inte bara huddinge som hade kaos, hela stockholm o uppsala OCH södertälje var i ordnat kaos. Min BM ringde o berättade att tre av hennes patienter födde samma dag och några av hennes kollegors mammor födde då också. Du anar trycket på sjukhusen.
    Äh, Huddinge är cool, allt gick ju super. ;o)
    Men det var en upplevelse o höra en föda precis utanför, fast det gjorde jag sist också. Satt på toan man delar o hörde hur kvinnan i rummet breved födde o skrek "jag dööööör". Uppmuntrande. ;o)
    Födande kvinnor kom oanmälda och skapade kaos.
    Det var en upplevlse. Lite reality-TV feeling mitt i mitt egna värkarbete. ;o)
    O tack tack tack o välkomna över när alla är friska!
    Hur är det med er? nackspärr o snor o allt?

    KRAM
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Världens största GRATTIS!!!! Vilka förutsättningar att föda barn under -och helt otroligt att du nu har en liten plutt och Nelli är storasyster. Undebart namnval förresten... vi har en sådan med vi... fast bara till smeknamn! Jag kan inte tänka mig hur det vore att han en nyföding nu... lilleman är fortfarande vår bebisplutt liksom.

    Tack för att vi fick höra hur det gick!!!

    Kram!
  12. 6
    Världens största GRATTIS!!!! Vilka förutsättningar att föda barn under -och helt otroligt att du nu har en liten plutt och Nelli är storasyster. Undebart namnval förresten... vi har en sådan med vi... fast bara till smeknamn! Jag kan inte tänka mig hur det vore att han en nyföding nu... lilleman är fortfarande vår bebisplutt liksom.

    Tack för att vi fick höra hur det gick!!!

    Kram!
  13. Medlem sedan
    Sep 2007
    #7

    Grattis till lillan!!

    Jag har ju grattat dig på fejjan men inte hört hur det gick till och PUH säger jag bara. Vilken upplevelse men ändå otroligt häftigt att du kunde gå in i dig själv och få lugn mitt i hela karusellen. Det där med "jag dööööör" hörde jag också andra skrika när jag födde sommaren 2008 men det var precis i början av min förlossning. Sen vet jag inget alls vad folk skrek eller sa för jag hade bara ögon och öron för det som hände i vårt rum.

    Grattis och bra jobbat. Det låter helt perfekt att det gick snabbt och lätt och så får vi tacka din stora tjej för att hon banade väg för den lilla. Hon som åkte kana ut

    Massa kram och lycka till med allt nu.
  14. 7
    Grattis till lillan!! Jag har ju grattat dig på fejjan men inte hört hur det gick till och PUH säger jag bara. Vilken upplevelse men ändå otroligt häftigt att du kunde gå in i dig själv och få lugn mitt i hela karusellen. Det där med "jag dööööör" hörde jag också andra skrika när jag födde sommaren 2008 men det var precis i början av min förlossning. Sen vet jag inget alls vad folk skrek eller sa för jag hade bara ögon och öron för det som hände i vårt rum.

    Grattis och bra jobbat. Det låter helt perfekt att det gick snabbt och lätt och så får vi tacka din stora tjej för att hon banade väg för den lilla. Hon som åkte kana ut

    Massa kram och lycka till med allt nu.
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8
    Åh vad härligt! Vad skönt att allt gått så pass bra. Lustgasen var min räddare i nöden sist också, (om dock något snurrig). Pussa på baby Milla!!
    Kram från Hannah och Youssef!!
  16. 8
    Åh vad härligt! Vad skönt att allt gått så pass bra. Lustgasen var min räddare i nöden sist också, (om dock något snurrig). Pussa på baby Milla!!
    Kram från Hannah och Youssef!!
  17. Medlem sedan
    Dec 2007
    #9
    Grattis!!!!! Vad skönt att allt gick bra fast du fick vänta länge i inskrivningsrummet.

    Kram till dig och dina tjejer (och din man så klart)!!
  18. 9
    Grattis!!!!! Vad skönt att allt gick bra fast du fick vänta länge i inskrivningsrummet.

    Kram till dig och dina tjejer (och din man så klart)!!

Liknande trådar

  1. Fackturan för blàtiran anlände
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 15:28
  2. Milla anlände!!
    By MissyMK in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 07:42
  3. Ett mystiskt paket anlände idag
    By Glupp in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-04, 17:09
  4. Maken anlände!
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 22:41
  5. Tanten anlände
    By LillaTina dag2 av ?? in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-27, 17:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar