Franca har blivit stora syster !
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Franca har blivit stora syster !

    den 5 okt strax innan kl 04 så blev vi föräldrar igen , denna gång till en liten kille på 3.870 gr och 51 cm - givetvis världens sötaste !

    Han är ett riktigt "exempelbarn" som sover. äter , bajsar o kissar
    ( Märkligt det här men han prickar alltid in att kissa när mär man byter blöja . typiskt för killar ?? )

    Franca sov nästan ingeting som liten så nu när vi fått en riktig sjusovare är man nästan lite orolig , han vaknar till för att äta och somnar sen om igen - dock vill han inte sova själv riktig ännu så helst på mitt eller makens bröst

    Franca är stolt och glad , klänger sig gärna upp i spjälsängen och ska gosa med honom och det första hon gör när hon kommer från dagis är att springa in och leta reda på var han är

    Dagaran går fort , i morgon 11 dagar ! gammal ! och dags för väg / mät på BVC igen.

    Stor kram till er underbara mammor !!
  2. 1
    Franca har blivit stora syster ! den 5 okt strax innan kl 04 så blev vi föräldrar igen , denna gång till en liten kille på 3.870 gr och 51 cm - givetvis världens sötaste !

    Han är ett riktigt "exempelbarn" som sover. äter , bajsar o kissar
    ( Märkligt det här men han prickar alltid in att kissa när mär man byter blöja . typiskt för killar ?? )

    Franca sov nästan ingeting som liten så nu när vi fått en riktig sjusovare är man nästan lite orolig , han vaknar till för att äta och somnar sen om igen - dock vill han inte sova själv riktig ännu så helst på mitt eller makens bröst

    Franca är stolt och glad , klänger sig gärna upp i spjälsängen och ska gosa med honom och det första hon gör när hon kommer från dagis är att springa in och leta reda på var han är

    Dagaran går fort , i morgon 11 dagar ! gammal ! och dags för väg / mät på BVC igen.

    Stor kram till er underbara mammor !!
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Grattis till lillkillen har Franca oxå blivit jättestor?! Tilia växte hur mycket som helst det dygnet jag var på BB

    Killar kissar alltid utan blöja tror jag, Troj har lyckats kissa ner mig, kissat N i örat, väggen och sköterskan på BVC + väggen här hemma så vi har börjat lägga över en bit papper eller en tygtrasa när vi byter blöja.
  4. 2
    Grattis till lillkillen har Franca oxå blivit jättestor?! Tilia växte hur mycket som helst det dygnet jag var på BB

    Killar kissar alltid utan blöja tror jag, Troj har lyckats kissa ner mig, kissat N i örat, väggen och sköterskan på BVC + väggen här hemma så vi har börjat lägga över en bit papper eller en tygtrasa när vi byter blöja.
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    grattis till lillkillen
  6. 3
    grattis till lillkillen
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Åh vad härligt!! Jättegrattis från oss!

    PS Ja, det är typiskt killar att kissa när man byterblöja... Man vänjer sig :-)
  8. 4
    Åh vad härligt!! Jättegrattis från oss!

    PS Ja, det är typiskt killar att kissa när man byterblöja... Man vänjer sig :-)
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Grattis en gång till!
    Och ja, killar kissar jämt utan blöja. Man blir experrt på att hålla handen eller en liten handduk för när man byter.
  10. 5
    Grattis en gång till!
    Och ja, killar kissar jämt utan blöja. Man blir experrt på att hålla handen eller en liten handduk för när man byter.
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Franca blev "stor " på ett par timmar - fascinerad över hur stora fötter och händer hon har och att hon är en litet barn-inte en bebis längre
    Men Lillebror växer också så det kanakr , 400 !! gr på en vecka och redan 3 cm längre på 11 dagar !
  12. 6
    Franca blev "stor " på ett par timmar - fascinerad över hur stora fötter och händer hon har och att hon är en litet barn-inte en bebis längre
    Men Lillebror växer också så det kanakr , 400 !! gr på en vecka och redan 3 cm längre på 11 dagar !

Liknande trådar

  1. Linda har blivit stora syster!
    By Duved in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 09:34
  2. Stora syster
    By skumbad in forum Downs Syndrom
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 09:37
  3. Min syster har blivit farmor
    By Bian in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 21:07
  4. Nu vet stora syster!!
    By Martha m H-05 & M-07 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 21:55
  5. Nu vet stora syster!
    By Elin. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 11:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar