Bruna flytningar i v17... orolig!!
_1004 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Bruna flytningar i v17... orolig!!

    I två dagar har jag haft bruna flytningar, ett par tillfällen per dag och nu börjar jag bli riktigt orolig Ringde barnmorskan i morse och hon gisssade på känsliga slemhinnor så länge det inte är färskt blod som kommer. Hon menade att jag inte behöver söka läkare om det inte kommer mensliknande blödningar. Någon som varit med om detta?? Försöker vila och ta det lugnt nu men kan inte låta bli att bli orolig Är i v 16+1 idag. I v 8 fick jag se hjärtat slå på vul och då sa gyn att det bara var 5% risk för missfall, men det är klart att några ska vara de fem... (har inte haft några blödningar alls tidigare under graviditeten)
  2. 1
    Bruna flytningar i v17... orolig!! I två dagar har jag haft bruna flytningar, ett par tillfällen per dag och nu börjar jag bli riktigt orolig Ringde barnmorskan i morse och hon gisssade på känsliga slemhinnor så länge det inte är färskt blod som kommer. Hon menade att jag inte behöver söka läkare om det inte kommer mensliknande blödningar. Någon som varit med om detta?? Försöker vila och ta det lugnt nu men kan inte låta bli att bli orolig Är i v 16+1 idag. I v 8 fick jag se hjärtat slå på vul och då sa gyn att det bara var 5% risk för missfall, men det är klart att några ska vara de fem... (har inte haft några blödningar alls tidigare under graviditeten)
  3. Hjälp en trea
    #2
    Förstår din oro, men säger barnmorskan att det inte låter så farligt och att det inte kommer färskt blod så får du väl lita på henne. Ta det lugnt och försök att inte oroa dig(ja jag vet, det är ju jättesvårt!). Det är inte så mycket som kommer eller? Snart ska du väl på vanligt UL också?
    Kram
  4. 2
    Förstår din oro, men säger barnmorskan att det inte låter så farligt och att det inte kommer färskt blod så får du väl lita på henne. Ta det lugnt och försök att inte oroa dig(ja jag vet, det är ju jättesvårt!). Det är inte så mycket som kommer eller? Snart ska du väl på vanligt UL också?
    Kram
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    När jag väntade ettan fick jag en stor blödning i v. 17 och trodde att det var kört - men det gick bra ändå. Hoppas att du slutar blöda nu.
  6. 3
    När jag väntade ettan fick jag en stor blödning i v. 17 och trodde att det var kört - men det gick bra ändå. Hoppas att du slutar blöda nu.
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    Jag fick kramp i magen igår kväll, det gjorde så ont att jag låg dubbelvikt i en timme. Min sambo ringde till sjukvårdsupplysningen och de lugnade och sa att så här sent i graviditeten är det bara om man har kraftiga smärtor i samband med kraftig blödning som man kan misstänka missfall. Så jag tror inte att du heller behöver vara orolig.
  8. 4
    Jag fick kramp i magen igår kväll, det gjorde så ont att jag låg dubbelvikt i en timme. Min sambo ringde till sjukvårdsupplysningen och de lugnade och sa att så här sent i graviditeten är det bara om man har kraftiga smärtor i samband med kraftig blödning som man kan misstänka missfall. Så jag tror inte att du heller behöver vara orolig.
  9. Medlem sedan
    Aug 2009
    #5
    Tack snälla tjejer
    Jag har legat i sängen hela dagen och det har (hittills) bara kommit en brun flytning i morse så det kanske har avtagit...? Igår kom det lite vid tre tillfällen. Jag har liite liite molvärk långt ner på höger sida (typ äggstocken?) men vet inte om jag brukar ha så eller om jag bara känner efter extra just nu. Än har det inte kommit något färskt blod så jag försöker vara positiv men det är jättesvårt
    Har ultraljud om en och halv vecka så om det inte blir värre än det här så får jag ju iaf svar då.
    Känns skönt att veta att andra har haft liknande och att det gått bra iaf
    Kram
  10. 5
    Tack snälla tjejer
    Jag har legat i sängen hela dagen och det har (hittills) bara kommit en brun flytning i morse så det kanske har avtagit...? Igår kom det lite vid tre tillfällen. Jag har liite liite molvärk långt ner på höger sida (typ äggstocken?) men vet inte om jag brukar ha så eller om jag bara känner efter extra just nu. Än har det inte kommit något färskt blod så jag försöker vara positiv men det är jättesvårt
    Har ultraljud om en och halv vecka så om det inte blir värre än det här så får jag ju iaf svar då.
    Känns skönt att veta att andra har haft liknande och att det gått bra iaf
    Kram

Liknande trådar

  1. orolig - bruna flytningar
    By Anonym in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 08:28
  2. Bruna flytningar- orolig
    By EmEk in forum _0806 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 17:51
  3. Orolig Bruna Flytningar
    By annika85 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 11:16
  4. Bruna flytningar...
    By anonymt namn in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 11:23
  5. Bruna flytningar
    By barnimars in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 13:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar