första förkylningen för hösten
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    första förkylningen för hösten

    Det märks att det är höst. är det bara jag som tycker att kylan kom ovanligt tidigt i år??

    Noah kom iaf hem lite snorig och hostig och sen var det kört för en annan. på dagis går det magsjuka så detta är väl bättre, men ändå. så nu drog man på sig värsta förkylningen med bihåleinflammation, dessutom har jag magproblem och uvi så jag tar nog 8 tabletter inklusive vitaminerna + en hemsk sörja för magen som tydligen innehåller en massa sockerarter hua. fast det är väl bra att allt kommer på en gång så kanske man är frisk sen, optimistisk måste man ju ändå va.

    hur har era ungar klarat sig med förkylningar och sån't nu??

    jag hoppas innerligt att Noah kan vara frisk till fotograferingen om två veckor för i våras missade han ju den + en massa andra aktiviteter...

    ville bara skriva lite. önskar alla trevlig helg!!
  2. 1
    första förkylningen för hösten Det märks att det är höst. är det bara jag som tycker att kylan kom ovanligt tidigt i år??

    Noah kom iaf hem lite snorig och hostig och sen var det kört för en annan. på dagis går det magsjuka så detta är väl bättre, men ändå. så nu drog man på sig värsta förkylningen med bihåleinflammation, dessutom har jag magproblem och uvi så jag tar nog 8 tabletter inklusive vitaminerna + en hemsk sörja för magen som tydligen innehåller en massa sockerarter hua. fast det är väl bra att allt kommer på en gång så kanske man är frisk sen, optimistisk måste man ju ändå va.

    hur har era ungar klarat sig med förkylningar och sån't nu??

    jag hoppas innerligt att Noah kan vara frisk till fotograferingen om två veckor för i våras missade han ju den + en massa andra aktiviteter...

    ville bara skriva lite. önskar alla trevlig helg!!
  3. Medlem sedan
    Nov 2007
    #2
    Tycker att Viktor klarat sig undan väldigt bra mot förkylningar nu. Visst han har varit lite snorig men inget mer.
    Hade ngn febertopp i somras men annars är han frisk.
    Viktor fotograferades i tisdags och i söndags var vi hemma hos en kompis och tror du inte han ramlar och slår sig så han skrapar upp kinden får se hur bra korten blir på honom.
    Idag har det snöat här men det övergick till regn sen men jag håller med att jag tycker det är kallt ute (eller så är det för att man börjar bli gammal och frusen)
    Viktor har väntat ett tag på snö för pulkan drog han fram för 1½ vecka sen.
    Trevlig helg till dig också
  4. 2
    Tycker att Viktor klarat sig undan väldigt bra mot förkylningar nu. Visst han har varit lite snorig men inget mer.
    Hade ngn febertopp i somras men annars är han frisk.
    Viktor fotograferades i tisdags och i söndags var vi hemma hos en kompis och tror du inte han ramlar och slår sig så han skrapar upp kinden får se hur bra korten blir på honom.
    Idag har det snöat här men det övergick till regn sen men jag håller med att jag tycker det är kallt ute (eller så är det för att man börjar bli gammal och frusen)
    Viktor har väntat ett tag på snö för pulkan drog han fram för 1½ vecka sen.
    Trevlig helg till dig också
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Kylan kom snabbt!! här eldar jag direkt när jag kliver upp...annars blir man kall om fossingarna
    Hitills så har lilleman klarat sig utan förskylningar...jag däremot har varit dunderförskyld! kram
  6. 3
    Kylan kom snabbt!! här eldar jag direkt när jag kliver upp...annars blir man kall om fossingarna
    Hitills så har lilleman klarat sig utan förskylningar...jag däremot har varit dunderförskyld! kram
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    aj då stackare!! det är också min största fasa för Noah har blivit riven några gånger på dagis när de har lekt så han har inte sett så snygg ut. fast då syns det väl att de är aktiva iaf. ja du har nog rätt, tycker man känner sig mer frusen för var år som går.

    rolig han är då som redan dragit fram pulkan, hihi.
  8. 4
    aj då stackare!! det är också min största fasa för Noah har blivit riven några gånger på dagis när de har lekt så han har inte sett så snygg ut. fast då syns det väl att de är aktiva iaf. ja du har nog rätt, tycker man känner sig mer frusen för var år som går.

    rolig han är då som redan dragit fram pulkan, hihi.
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    tack o lov fördelen med att bo i lägenhet. vi bor ju ungefär på samma höjd upp i landet så det stämmer nog. jobbigt med förkylningar!! kram
  10. 5
    tack o lov fördelen med att bo i lägenhet. vi bor ju ungefär på samma höjd upp i landet så det stämmer nog. jobbigt med förkylningar!! kram

Liknande trådar

  1. Första förkylningen
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-24, 17:51
  2. Första förkylningen
    By solrosmamman in forum _0905 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-26, 21:06
  3. Första förkylningen..
    By cessan78 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 13:11
  4. Första förkylningen...
    By Jenny m 3 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 20:47
  5. Första förkylningen...
    By maria_th in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 15:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar