Den eviga följetongen: vikten!
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Den eviga följetongen: vikten!

    Tossiga Paddan har gått upp 260 g på en vecka. Helt plötsligt. 160 g mer än han gick upp på hela förra månaden! Jag får nog vackert erkänna mig besegrad av semper... Haha. Funkar rätt bra att ge tillägg tre ggr/dag så vi får väl fortsätta med det. Skönt att han tjockat på sig lite iaf!
  2. 1
    Den eviga följetongen: vikten! Tossiga Paddan har gått upp 260 g på en vecka. Helt plötsligt. 160 g mer än han gick upp på hela förra månaden! Jag får nog vackert erkänna mig besegrad av semper... Haha. Funkar rätt bra att ge tillägg tre ggr/dag så vi får väl fortsätta med det. Skönt att han tjockat på sig lite iaf!
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Härligt jobbat, Paddan!
    260g det är en del det!
    Kram!
  4. 2
    Härligt jobbat, Paddan!
    260g det är en del det!
    Kram!
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Skönt att vikten ökat så bra. Förstår om det känns trist att han ökar så mycket mer av ersättningen än av din mjölk. Om det kan vara nån tröst så känner jag flera som varit med om detsamma när de bytt till ersättning, så det är nog inte helt ovanligt.
    Jag ska extraväga Amanda på måndag och är också lite orolig, men hon har ätit lite bättre nu efter flera veckors förkylningar. Det värsta är nattätandet varannan timme på natten. Äter din padda också så ofta på nätterna fortfarande eller har han slutat med det nu? Hoppas du får lite bättre nattsömn.
  6. 3
    Skönt att vikten ökat så bra. Förstår om det känns trist att han ökar så mycket mer av ersättningen än av din mjölk. Om det kan vara nån tröst så känner jag flera som varit med om detsamma när de bytt till ersättning, så det är nog inte helt ovanligt.
    Jag ska extraväga Amanda på måndag och är också lite orolig, men hon har ätit lite bättre nu efter flera veckors förkylningar. Det värsta är nattätandet varannan timme på natten. Äter din padda också så ofta på nätterna fortfarande eller har han slutat med det nu? Hoppas du får lite bättre nattsömn.
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    Ja, det känns skönt. Det syns till och med! Och några mängder tilläggg får han egentligen inte heller. 100 ml två gånger och 150 ml till natten. På kvällen ammar vi inte innan, för Paddan har lärt sig att det kommer flaska och vägrar helt sonika ta bröstet.

    Kram!!
  8. 4
    Ja, det känns skönt. Det syns till och med! Och några mängder tilläggg får han egentligen inte heller. 100 ml två gånger och 150 ml till natten. På kvällen ammar vi inte innan, för Paddan har lärt sig att det kommer flaska och vägrar helt sonika ta bröstet.

    Kram!!
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Jo, det är såklart skönt att han går upp i vikt. Det viktigaste för mig är ju att han mår bra.

    Nätterna ser ut ungefär som följer:
    Han somnar ca 20.30-21.00.
    Äter första gången någon gång mellan 01.00 och 02.00, men då har han vaknat några ggr innan dess och fått nappen eller fått hjälp att vända sig på sida igen om han rullat över på rygg.
    Sen äter han ca 04.00, 05.30, 06.30 och ibland igen vid 07.15 om jag bara inte orkar gå upp.

    Men det är vad jag betecknar som en bra natt.

    Hoppas Amanda har gått upp lite när ni väger på måndag och att nätterna vänder för dig snart.

    Kram!!
  10. 5
    Jo, det är såklart skönt att han går upp i vikt. Det viktigaste för mig är ju att han mår bra.

    Nätterna ser ut ungefär som följer:
    Han somnar ca 20.30-21.00.
    Äter första gången någon gång mellan 01.00 och 02.00, men då har han vaknat några ggr innan dess och fått nappen eller fått hjälp att vända sig på sida igen om han rullat över på rygg.
    Sen äter han ca 04.00, 05.30, 06.30 och ibland igen vid 07.15 om jag bara inte orkar gå upp.

    Men det är vad jag betecknar som en bra natt.

    Hoppas Amanda har gått upp lite när ni väger på måndag och att nätterna vänder för dig snart.

    Kram!!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Visst äter Paddan Semper 1?
    Jag har en sån förp här hemma, Olga verkar inte gilla den eller hennes mage verkar inte gilla den för hon kräks ALLTID av den, tar med den till paddan på onsdag!

    Kram
  12. 6
    Visst äter Paddan Semper 1?
    Jag har en sån förp här hemma, Olga verkar inte gilla den eller hennes mage verkar inte gilla den för hon kräks ALLTID av den, tar med den till paddan på onsdag!

    Kram
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7
    J kräks åxå av den.. o det LUKTAR!
    Bissen med William 16/6 2006 o Jonathan 21/6 2009

    Stora barnen -93 & -95 + bonus -93

    http://bajenfrost.blogspot.com/
  14. 7
    J kräks åxå av den.. o det LUKTAR!
  15. Medlem sedan
    Oct 2000
    #8
    Jag säger som sistens.. TA DET LUGNT! Strunta i vågen o se till HUR han mår (ge tillägg OM du känner dig trygg då, jag är helt säker på att han mår bra ändå)

    Mååånga pepp-kramar!!!

    ps.. skönt att han har gått upp som han skulle såklart, fast jag var aldrig orolig )
    Bissen med William 16/6 2006 o Jonathan 21/6 2009

    Stora barnen -93 & -95 + bonus -93

    http://bajenfrost.blogspot.com/
  16. 8
    Jag säger som sistens.. TA DET LUGNT! Strunta i vågen o se till HUR han mår (ge tillägg OM du känner dig trygg då, jag är helt säker på att han mår bra ändå)

    Mååånga pepp-kramar!!!

    ps.. skönt att han har gått upp som han skulle såklart, fast jag var aldrig orolig )
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Ja det luktar jätteäckligt. Så luktar inte NAN-ersättningen!
    Så jag har köpt den igen och den kräks hon inte av jag skiter i att den kostar 2kr mer vad är det i jämförelse med all tvätt det blir efter Semper-kräket. Jag var snål och köpte semper eftersom den var liiite billigare men nu går jag tillbaka till NAN.

    Kram
  18. 9
    Ja det luktar jätteäckligt. Så luktar inte NAN-ersättningen!
    Så jag har köpt den igen och den kräks hon inte av jag skiter i att den kostar 2kr mer vad är det i jämförelse med all tvätt det blir efter Semper-kräket. Jag var snål och köpte semper eftersom den var liiite billigare men nu går jag tillbaka till NAN.

    Kram
  19. Medlem sedan
    Oct 2008
    #10
    Hmm... vi började med att köpa hem semper för att det var babysemp de hade på bb. Och så gillar jag inte nestlé (NAN) av princip efter den där bröstmjölksersättningsskandale n. Visst luktar kräket äckligt, men han kräks inte så ofta så det funkar för oss.
    Kram!!
  20. 10
    Hmm... vi började med att köpa hem semper för att det var babysemp de hade på bb. Och så gillar jag inte nestlé (NAN) av princip efter den där bröstmjölksersättningsskandale n. Visst luktar kräket äckligt, men han kräks inte så ofta så det funkar för oss.
    Kram!!
  21. Medlem sedan
    Feb 2007
    #11
    Jag har oxå get mig in på semper när dottern gick från att gå upp 130 g / v. till att gå upp det samma på 4 veckor så bvc sa gröt men jag kör ersättning ett tag innan fast föda tack!
  22. 11
    Jag har oxå get mig in på semper när dottern gick från att gå upp 130 g / v. till att gå upp det samma på 4 veckor så bvc sa gröt men jag kör ersättning ett tag innan fast föda tack!

Liknande trådar

  1. Den eviga följetongen- bälteskudde
    By MsBecks in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-12, 15:47
  2. den eviga el-gumma följetongen
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 16:21
  3. den eviga el-gumme följetongen
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 11:04
  4. UVI~följetongen
    By engel in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 13:27
  5. Följetongen
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 17:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar