Amning, hur ofta
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Amning, hur ofta

    Har läst att vid 4 månaders ålder äter bebisen inte lika ofta längre bara 4-5 ggr. Det är väl inte punktligt såklart, men är det nån som märkt nån förändring? Här har vi inte märkt nån förändring utan ammar ca 8 ggr + att hon får gröt en gång. Det kanske beror på att hon ligger efter på viktkurvan, men jag tyckte det lät så skönt att få lite längre tid melan amningarna så man slipper amma på parkeringar o dyl när man åker iväg också vore det kul att kunna åka till stallet och rida utan barn (hon gillar inte flaska så kan inte överlåta matningen heller).
  2. 1
    Amning, hur ofta Har läst att vid 4 månaders ålder äter bebisen inte lika ofta längre bara 4-5 ggr. Det är väl inte punktligt såklart, men är det nån som märkt nån förändring? Här har vi inte märkt nån förändring utan ammar ca 8 ggr + att hon får gröt en gång. Det kanske beror på att hon ligger efter på viktkurvan, men jag tyckte det lät så skönt att få lite längre tid melan amningarna så man slipper amma på parkeringar o dyl när man åker iväg också vore det kul att kunna åka till stallet och rida utan barn (hon gillar inte flaska så kan inte överlåta matningen heller).
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Vi ammar också ff mycket...jag räknar inte antal ggr men skulle nog säga att det är varannan-var tredjetimme.
    Har vi vart på Babymassage el nåt annat som tröttar ut henne så kan det gå 4 timmar men när hon då vaknar så är hon verkligen vrålhungrig!

    Så jag märker ingen skillnad än..
  4. 2
    Vi ammar också ff mycket...jag räknar inte antal ggr men skulle nog säga att det är varannan-var tredjetimme.
    Har vi vart på Babymassage el nåt annat som tröttar ut henne så kan det gå 4 timmar men när hon då vaknar så är hon verkligen vrålhungrig!

    Så jag märker ingen skillnad än..
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Grodprinsen äter oftast var tredje timme. Jag tycker att det har stabiliserat sig den senaste månaden, så att jag kan lita på att han håller sig mätt ungefär tre timmar. Förut åt han oftare. På natten villa han äta lite oftare när det närmar sig morgontimmar, men det beror nog mer på att han sover ytligt och vaknar än att han egentligen är hungrig.

    Kanske kan du skjuta till en extra portion gröt i nödfall om du ska till stallet (som någon annan kan ge alltså), om hon inte gillar flaskan?

    Jag ska förhoppningsvis börja rida igen nästa vecka om bonusens mamma kan tänka sig att byta dag. Ska bli SÅ härligt och skönt att få komma ut lite igen. Men Paddan tar ju mer än gärna flaskan så sambon kan mata.

    Kram!
  6. 3
    Grodprinsen äter oftast var tredje timme. Jag tycker att det har stabiliserat sig den senaste månaden, så att jag kan lita på att han håller sig mätt ungefär tre timmar. Förut åt han oftare. På natten villa han äta lite oftare när det närmar sig morgontimmar, men det beror nog mer på att han sover ytligt och vaknar än att han egentligen är hungrig.

    Kanske kan du skjuta till en extra portion gröt i nödfall om du ska till stallet (som någon annan kan ge alltså), om hon inte gillar flaskan?

    Jag ska förhoppningsvis börja rida igen nästa vecka om bonusens mamma kan tänka sig att byta dag. Ska bli SÅ härligt och skönt att få komma ut lite igen. Men Paddan tar ju mer än gärna flaskan så sambon kan mata.

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Här går det mellan två och fyra timmar mellan amningarna, och ungefär så har det varit hela tiden. Så för mig låter det helt normalt att amma 8ggr per dygn, även om jag kan hålla med om att det är drygt ibland!

    Om jag tänker på hur det var med min stora dotter så tror jag inte att hon började amma mer sällan när hon blev äldre heller, utan det övergick till mat ca var tredje timme när hon började äta. Däremot slutade hon med nattmålen, så det blev färre måltider per dygn på så sätt.
  8. 4
    Här går det mellan två och fyra timmar mellan amningarna, och ungefär så har det varit hela tiden. Så för mig låter det helt normalt att amma 8ggr per dygn, även om jag kan hålla med om att det är drygt ibland!

    Om jag tänker på hur det var med min stora dotter så tror jag inte att hon började amma mer sällan när hon blev äldre heller, utan det övergick till mat ca var tredje timme när hon började äta. Däremot slutade hon med nattmålen, så det blev färre måltider per dygn på så sätt.
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5

    ingen skillnad

    Har inte gjort det någon av mina. De har ammat mellan 1½ timme-3 timmes mellanrum under hela helamningsperioden.
    Linda med *Theodor* 04, Melvin 05, Melina 07 & Leo 09
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~
  10. 5
    ingen skillnad Har inte gjort det någon av mina. De har ammat mellan 1½ timme-3 timmes mellanrum under hela helamningsperioden.
  11. Anonym
    #6
    har äntligen börjat märka skillnad här. Skorpan åt med 2 timmars mellan rum nästan hela tiden till 4 månader men nu går det minst 3 oftast 4 timmar mellan gångerna. Väldigt skönt då jag faktiskt hinner iväg till stallet och rida utan att behöva stressa hem för att amma.
  12. 6
    har äntligen börjat märka skillnad här. Skorpan åt med 2 timmars mellan rum nästan hela tiden till 4 månader men nu går det minst 3 oftast 4 timmar mellan gångerna. Väldigt skönt då jag faktiskt hinner iväg till stallet och rida utan att behöva stressa hem för att amma.
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    Nä du här märks det inte av att de börjar bli färre amningstillfällen... han äter fortfarande ofta vilket är ca var 3-4timme dygnet runt.
  14. 7
    Nä du här märks det inte av att de börjar bli färre amningstillfällen... han äter fortfarande ofta vilket är ca var 3-4timme dygnet runt.

Liknande trådar

  1. Amning - hur ofta?
    By Niobe in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 17:52
  2. Ont i huvudet ofta ofta.....Varför??
    By annahpo in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 09:13
  3. Läser ofta men skriver "mindre" ofta:)
    By mammaS m F-06 & K-08 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 20:08
  4. Amma ofta - för ofta?
    By Nina02&07 in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 09:41
  5. Amning och tänder..*även på amning*
    By mamin in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 15:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar