3-årskontroll avklarad
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    3-årskontroll avklarad

    Vår lilla tjej har nu varit på tre-årskontroll. Hon var 93 cm och vägde 14 kg och är under medel men följer sina egna kurvor perfekt. Språktestet med bilder mm gick som en dans. Hon bubblade på för fullt, precis som vanligt. Däremot tyckte BVC-sköterskan ev att hon skelade lite. det har vi aldrig märkt, men det är ju bättre att kolla en gång för mycket. speciellt eftersom lillebror skelar mycket och ska opereras för det. Så i morgon ska hon till ortoptisten. Håll tummarna för att det inte är något.
  2. 1
    3-årskontroll avklarad Vår lilla tjej har nu varit på tre-årskontroll. Hon var 93 cm och vägde 14 kg och är under medel men följer sina egna kurvor perfekt. Språktestet med bilder mm gick som en dans. Hon bubblade på för fullt, precis som vanligt. Däremot tyckte BVC-sköterskan ev att hon skelade lite. det har vi aldrig märkt, men det är ju bättre att kolla en gång för mycket. speciellt eftersom lillebror skelar mycket och ska opereras för det. Så i morgon ska hon till ortoptisten. Håll tummarna för att det inte är något.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Nu har vi varit hos ortoptisten och hon såg ingen som helst skelning. Skönt att mammakänslan var rätt.
  4. 2
    Nu har vi varit hos ortoptisten och hon såg ingen som helst skelning. Skönt att mammakänslan var rätt.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Vad skönt! Jag skelar själv och såg jättedåligt när jag var 4 år. Fick börja med lapp och glasögon. Har aldrig varit aktuellt med någon operation. När ska storebror göra den?
  6. 3
    Vad skönt! Jag skelar själv och såg jättedåligt när jag var 4 år. Fick börja med lapp och glasögon. Har aldrig varit aktuellt med någon operation. När ska storebror göra den?
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Vad roligt att besöket gick så bra!! och vad skönt att det inte var någon skelning. Det dröjer ca en månad innan vi ska på 3 års besök men det går nog bra det med
  8. 4
    Vad roligt att besöket gick så bra!! och vad skönt att det inte var någon skelning. Det dröjer ca en månad innan vi ska på 3 års besök men det går nog bra det med
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Det är hennes lillebror som skelar. Målet är att han ska opereras innan han fyller två, troligen till våren. Hans problem är en förlamad ögonmuskel, så det hjälper inte med glasögon. Lapp har han nu, men det är bara för att inte något öga ska koppla bort och förlora synen fram till operationen. Han håller dessutom huvudet lite snett för att kompensera så han får sjukgymnastik för det.
  10. 5
    Det är hennes lillebror som skelar. Målet är att han ska opereras innan han fyller två, troligen till våren. Hans problem är en förlamad ögonmuskel, så det hjälper inte med glasögon. Lapp har han nu, men det är bara för att inte något öga ska koppla bort och förlora synen fram till operationen. Han håller dessutom huvudet lite snett för att kompensera så han får sjukgymnastik för det.
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Gick de bra hos ortoptisten???
    Hoppas ni slipper OP även på henne.
    När upptäckte ni att lillebror skelade å när kommer han opereras?
  12. 6
    Gick de bra hos ortoptisten???
    Hoppas ni slipper OP även på henne.
    När upptäckte ni att lillebror skelade å när kommer han opereras?
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Dumma jag läste trådarna under EFTER mitt svar. Så du kan ignorera...
  14. 7
    Dumma jag läste trådarna under EFTER mitt svar. Så du kan ignorera...

Liknande trådar

  1. 4-årskontroll avklarad här med
    By -isa- in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 17:14
  2. 3-årskontroll avklarad
    By Marie_AOA in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 21:17
  3. 3 årskontroll avklarad
    By skberg in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 23:49
  4. 1-årskontroll avklarad
    By Anita med Oscar o Alma in forum _0507 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 23:45
  5. 4-årskontroll avklarad...
    By K-line in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 14:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar