Frukt och fibrer
_0912 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Frukt och fibrer

    Jag jobbar hårt på att få min mage att fungera. Varje morgon äter jag minst 3 msk linfrö, häller i handen, dricker vatten, häller mer i handen och dricker vatten... Jag äter musli, plommon, vindruvor och kiwi, men det är typ lika dött ändå.

    Idag köpte jag frukt och fibrer på apoteket och tog en halv tablett nu. Jag hoppas att det väcker lite liv. Vi får väl se. BM tror jag äter 2 Hemofer, men jag äter egentligen bara 1. Vi får se om blodvärdet har sjunkit för mycket nästa gång, men järntabletterna hjälper ju föga för detta.

    Tänk att det har varit likadant alla gånger jag varit gravid. Jag bär säkert omkring på 2 kg extra bara pga det!!!!

    Hur går det för er, har någon annan samma problem?
    Mamma till Eskil född 18/12-09 samt Ellen (juli 2003) och Emil (februari 2006)
  2. 1
    Frukt och fibrer Jag jobbar hårt på att få min mage att fungera. Varje morgon äter jag minst 3 msk linfrö, häller i handen, dricker vatten, häller mer i handen och dricker vatten... Jag äter musli, plommon, vindruvor och kiwi, men det är typ lika dött ändå.

    Idag köpte jag frukt och fibrer på apoteket och tog en halv tablett nu. Jag hoppas att det väcker lite liv. Vi får väl se. BM tror jag äter 2 Hemofer, men jag äter egentligen bara 1. Vi får se om blodvärdet har sjunkit för mycket nästa gång, men järntabletterna hjälper ju föga för detta.

    Tänk att det har varit likadant alla gånger jag varit gravid. Jag bär säkert omkring på 2 kg extra bara pga det!!!!

    Hur går det för er, har någon annan samma problem?
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    Nja, till och från är det väl mer stopp än lovligt men eftersom jag gillar messmör funkar det för det mesta.
    Vid första graviditetn fick jag järntabletter (fast en annan sort än du äter, tror jag, känner inte igen namnet?) men de gjorde hellre att jag blev lös i magen.
  4. 2
    Nja, till och från är det väl mer stopp än lovligt men eftersom jag gillar messmör funkar det för det mesta.
    Vid första graviditetn fick jag järntabletter (fast en annan sort än du äter, tror jag, känner inte igen namnet?) men de gjorde hellre att jag blev lös i magen.
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    nej tack o lov slipper jag det. Men jag behöver ju inte ta järntabletter, vilket jag är väldigt tacksam för. Sen är jag laktosintollerant så hade jag behövt ta dom så hade jag bara kunnat hälla i min lite yoghurt eller nåt så hade min mage varit igång!

    nu är kanske detta inget bra råd eftersom man inte vil gå upp för mkt, men fett.. fett smörjer bra..
  6. 3
    nej tack o lov slipper jag det. Men jag behöver ju inte ta järntabletter, vilket jag är väldigt tacksam för. Sen är jag laktosintollerant så hade jag behövt ta dom så hade jag bara kunnat hälla i min lite yoghurt eller nåt så hade min mage varit igång!

    nu är kanske detta inget bra råd eftersom man inte vil gå upp för mkt, men fett.. fett smörjer bra..

Liknande trådar

  1. fibrer
    By Nettan77 in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-12, 14:55
  2. Äta fibrer?
    By Bombina in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-23, 23:04
  3. Frukt&Fibrer-tablett, ok??
    By Little in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 19:27
  4. Ang. fibrer och fullkorn
    By Anna_72 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 11:16
  5. Fibrer??
    By Petra m J&J in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 18:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar