då var man vaccinerad
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    då var man vaccinerad

    Då var första sprutan klar, hoppas verkligen att jag tagit rätt beslut.. har ont, ont iarmen men det går väl över ..förutom att jag ska göra om det igen.. Blää..
    Rävis
  2. 1
    då var man vaccinerad Då var första sprutan klar, hoppas verkligen att jag tagit rätt beslut.. har ont, ont iarmen men det går väl över ..förutom att jag ska göra om det igen.. Blää..
  3. Medlem sedan
    Sep 2007
    #2
    Jag med - gjorde det igår. Känner också att det gör ont i armen, men det kan jag leva med. Jag kan även leva med tuffare biverkningar - det ENDA jag är orolig för är att mitt lilla troll i magen ska ta skada....
  4. 2
    Jag med - gjorde det igår. Känner också att det gör ont i armen, men det kan jag leva med. Jag kan även leva med tuffare biverkningar - det ENDA jag är orolig för är att mitt lilla troll i magen ska ta skada....
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Inte jag, för dels var vaccinet slut på Mama Mia, dels har jag eventuellt en förkylning på gång, så vi beslutade att avvakta till tisdag då MamaMia förhoppningsvis fått in mer vacc.

    Att jag kommer få ont i armen är jag helt införstådd med, däremot hoppar jag ju gärna ev fler biverkningar.

    Min bm sa att det är mkt mkt mindre dos kvicksilver än i insjöfisk, o det tillåts ju gravida äta 1-2 ggr/år. Dessutom träffade min man en sjuksköterska som jobbade med just vaccinering och om jag minns rätt nu så är kvicksilvret i vaccinationen där av anledning att "konservera" vaccinet i armen så det sakta tas upp i kroppen. Det ska ju som sagt inte alls vara skadligt för fostret, men jag förstår mkt väl alla som trots detta oroar sig. Det gör jag också!
  6. 3
    Inte jag, för dels var vaccinet slut på Mama Mia, dels har jag eventuellt en förkylning på gång, så vi beslutade att avvakta till tisdag då MamaMia förhoppningsvis fått in mer vacc.

    Att jag kommer få ont i armen är jag helt införstådd med, däremot hoppar jag ju gärna ev fler biverkningar.

    Min bm sa att det är mkt mkt mindre dos kvicksilver än i insjöfisk, o det tillåts ju gravida äta 1-2 ggr/år. Dessutom träffade min man en sjuksköterska som jobbade med just vaccinering och om jag minns rätt nu så är kvicksilvret i vaccinationen där av anledning att "konservera" vaccinet i armen så det sakta tas upp i kroppen. Det ska ju som sagt inte alls vara skadligt för fostret, men jag förstår mkt väl alla som trots detta oroar sig. Det gör jag också!
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    Jag tog mitt förra veckan. Hade med ont i armen några fagar men utöver det var det ingen fara. Velade länge om jag skulle eller inte, men tillsist valde jag och ta det och jag är glad att jag gjorde det.l
  8. 4
    Jag tog mitt förra veckan. Hade med ont i armen några fagar men utöver det var det ingen fara. Velade länge om jag skulle eller inte, men tillsist valde jag och ta det och jag är glad att jag gjorde det.l
  9. Medlem sedan
    Sep 2007
    #5
    I går eftermiddag fick jag jätteont i huvudet och det bara ökade och på kvällen var jag helt däckad och kände mig sjuk! Tog två panodil och i morse kändes det bättre så jag hoppas att det inte blir fler biverkningar nu. Har ganska ont i armen fortfarande, men det får jag väl leva med några dagar....
  10. 5
    I går eftermiddag fick jag jätteont i huvudet och det bara ökade och på kvällen var jag helt däckad och kände mig sjuk! Tog två panodil och i morse kändes det bättre så jag hoppas att det inte blir fler biverkningar nu. Har ganska ont i armen fortfarande, men det får jag väl leva med några dagar....
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6

    vaccinerades idag

    Känner inget speciellt i armen eller nån annanstans än i alla fall
  12. 6
    vaccinerades idag Känner inget speciellt i armen eller nån annanstans än i alla fall

Liknande trådar

  1. Vaccinerad
    By nillan71 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 21:08
  2. vaccinerad
    By ciska in forum _1006 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 19:44
  3. Vaccinerad
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 08:21
  4. Vaccinerad!
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 19:19
  5. Vaccinerad!
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 20:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar