är ångest farligt för fostret?
_1006 Junibarn
  1. Anonym
    #1

    är ångest farligt för fostret?

    Är annonym eftersom detta är lite känsligt...men igår fick jag en ångestatack, hjärtklappning m.m kan det vara farligt för barnet? Någon som vet??? Tacksam för svar...
  2. 1
    är ångest farligt för fostret? Är annonym eftersom detta är lite känsligt...men igår fick jag en ångestatack, hjärtklappning m.m kan det vara farligt för barnet? Någon som vet??? Tacksam för svar...
  3. AnonymX
    #2
    Är ganska säker på att det inte är det. Extrem stress som vid en olycka kanske kan påverka men en "vanlig" ångestattack påverkar dig betydligt mer än fostret. Jag led av panikångest under min förra graviditet och under förlossningen fick jag upprepade attacker. Bäbisens värden förändrades inte överhuvudtaget av dessa. Så jag tycker inte du ska oroa dig för fostret, däremot för dig själv. Brukar du få ångestattacker och får du i så fall någon hjälp mot det? Det är inte fysiskt farligt för dig heller att ha ångest men det är naturligtvis jättejobbigt och att gå med det en längre tid är inte bra.
  4. 2
    Är ganska säker på att det inte är det. Extrem stress som vid en olycka kanske kan påverka men en "vanlig" ångestattack påverkar dig betydligt mer än fostret. Jag led av panikångest under min förra graviditet och under förlossningen fick jag upprepade attacker. Bäbisens värden förändrades inte överhuvudtaget av dessa. Så jag tycker inte du ska oroa dig för fostret, däremot för dig själv. Brukar du få ångestattacker och får du i så fall någon hjälp mot det? Det är inte fysiskt farligt för dig heller att ha ångest men det är naturligtvis jättejobbigt och att gå med det en längre tid är inte bra.
  5. mamma33
    #3

    inte farligt tror jag..

    själv är jag långtidssjukskriven och medicinerad just för ångest, var det med mina två yngsta oxå har aldrig hört att det ska vara farligt.
  6. 3
    inte farligt tror jag.. själv är jag långtidssjukskriven och medicinerad just för ångest, var det med mina två yngsta oxå har aldrig hört att det ska vara farligt.
  7. Flerbarnsmamma
    #4
    Nej, men det är inte bra för dig så i långa loppet, inte toppen för någon av er. Det här är min egen teori och du behöver absolut inte tro på det! Jag tror att hur mamman mår mentalt under graviditeten påerkar barnets humör och "självförtroende". Det är jätteviktigt att du mår bra, så sök hjälp om du inte redan gjort det1
    Kram!
  8. 4
    Nej, men det är inte bra för dig så i långa loppet, inte toppen för någon av er. Det här är min egen teori och du behöver absolut inte tro på det! Jag tror att hur mamman mår mentalt under graviditeten påerkar barnets humör och "självförtroende". Det är jätteviktigt att du mår bra, så sök hjälp om du inte redan gjort det1
    Kram!
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Hej, Hade själv ångest och fick er rejäl ångestattack vid förra graviditeten inget fel på bebis men det är absolut inte bra för dig så bra att söka hjälp och stöd.
  10. 5
    Hej, Hade själv ångest och fick er rejäl ångestattack vid förra graviditeten inget fel på bebis men det är absolut inte bra för dig så bra att söka hjälp och stöd.

Liknande trådar

  1. Vaccinet farligt till fostret?????
    By piga in forum _1006 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-28, 20:00
  2. Bradykardi hos fostret..
    By röllekan in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 19:37
  3. Omega 3 för fostret?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 21:18
  4. hjärtfel på fostret???
    By sussi83 in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 10:42
  5. Storlek på fostret?
    By Neta med Ängla bf 21/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 10:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar