Inklusiv skola - inte särskola
Skolbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    Inklusiv skola - inte särskola

    Undrar om någon därute har koll på kommuner som inte har särskola utan försöker ha en inklusiv skola?
  2. 1
    Inklusiv skola - inte särskola Undrar om någon därute har koll på kommuner som inte har särskola utan försöker ha en inklusiv skola?
  3. Också en pojkmamma
    #2
    Oj de är inte många. Men om du står i en valsituation så är din fråga väldigt berättigad. Hoppas du får bra stöd!
  4. 2
    Oj de är inte många. Men om du står i en valsituation så är din fråga väldigt berättigad. Hoppas du får bra stöd!
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Fråga på Downs Syndrom-snacket. Finns flera personer där som har bra koll på skolväsendet och undervisning av barn med utvecklingsstörning i grundskolan.
  6. 3
    Fråga på Downs Syndrom-snacket. Finns flera personer där som har bra koll på skolväsendet och undervisning av barn med utvecklingsstörning i grundskolan.
  7. Medlem sedan
    Sep 2008
    #4
    Vad tänker ni om att era normalstörda barn inte får träffa andra barn, barn som inte ser, låter eller uppträder som dem?
  8. 4
    Vad tänker ni om att era normalstörda barn inte får träffa andra barn, barn som inte ser, låter eller uppträder som dem?
  9. Anonym jag
    #5
    Jag tycker det är bra med särskola till barn som verkligen behöver det. Min brorson som nu är 17år, men i mognad yngre än min 5åring, han är förutom utvecklingsstörd även cp-skadad och har autism. Han har under åren gått i både bra särskolor och dåliga. I en dålig särskola fick de stora problem med honom, han tog stryptag på en lärare (han är 175cm och normalstark), slog klasskamrater, tog sönder en massa saker och höll på att tända eld på skolan. I en bra särskola som han nu går på, trivs han och mår bra och gör inte illa någon annan.

    Jag tycker inte heller att svårt handikappade barn ska offras för att normala barn ska få se att det finns människor som fungerar på annat sätt än de sjävla gör.
  10. 5
    Jag tycker det är bra med särskola till barn som verkligen behöver det. Min brorson som nu är 17år, men i mognad yngre än min 5åring, han är förutom utvecklingsstörd även cp-skadad och har autism. Han har under åren gått i både bra särskolor och dåliga. I en dålig särskola fick de stora problem med honom, han tog stryptag på en lärare (han är 175cm och normalstark), slog klasskamrater, tog sönder en massa saker och höll på att tända eld på skolan. I en bra särskola som han nu går på, trivs han och mår bra och gör inte illa någon annan.

    Jag tycker inte heller att svårt handikappade barn ska offras för att normala barn ska få se att det finns människor som fungerar på annat sätt än de sjävla gör.
  11. Medlem sedan
    Sep 2008
    #6
    Hur menar du offras?
  12. 6
    Hur menar du offras?

Liknande trådar

  1. Inklusiv skola - inte särskola
    By beppes_sigrid in forum Downs Syndrom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 17:19
  2. Inklusiv skola - inte särskola
    By beppes_sigrid in forum Utvecklingshämning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-27, 16:49
  3. vanlig skola eller särskola?
    By anonymt namn in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 19:14
  4. Särskola eller inte?!
    By aaaa in forum Utvecklingshämning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 12:24
  5. särskola alt. vanlig skola
    By lilla mi in forum Skolbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 13:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar