Apropå 15-åringar som dejtar 19-åringar
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Apropå 15-åringar som dejtar 19-åringar

    så har min dotter haft sin första undervisning i pas de deux idag, och ska hålla på ytterligare några dagar in på höstlovsveckan. Förutom dottern var det sju flickor till från hennes klass (hon går i åttan) samt lika många från nian som provade på att dansa med partner. Killarna är influgna från London eftersom det saknas jämnåriga dansare på skolan i Sverige, och alla de engelska killarna är i 18-19-års åldern.
    När man ser ungdomarna tillsammans så kan i alla fall inte jag låta bli att tycka att det känns som en rätt stor åldersskillnad. I DEN åldern. Däremot är det ju ingenting när man kommit upp över tjugostrecket.

    Allt är relativt.
    😜😜😜
  2. 1
    Apropå 15-åringar som dejtar 19-åringar så har min dotter haft sin första undervisning i pas de deux idag, och ska hålla på ytterligare några dagar in på höstlovsveckan. Förutom dottern var det sju flickor till från hennes klass (hon går i åttan) samt lika många från nian som provade på att dansa med partner. Killarna är influgna från London eftersom det saknas jämnåriga dansare på skolan i Sverige, och alla de engelska killarna är i 18-19-års åldern.
    När man ser ungdomarna tillsammans så kan i alla fall inte jag låta bli att tycka att det känns som en rätt stor åldersskillnad. I DEN åldern. Däremot är det ju ingenting när man kommit upp över tjugostrecket.

    Allt är relativt.
  3. kerstimärta
    #2
    Men? Vad mysigt det låter! Med speciellt influgna danspartners. Lite exklusivt.
  4. 2
    Men? Vad mysigt det låter! Med speciellt influgna danspartners. Lite exklusivt.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Visst är det så, det är stooor skillnad.
  6. 3
    Visst är det så, det är stooor skillnad.
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    JAg vet inte om jag tycker det är så stor skillnad egentligen. Det beror nog mycket på hur man är som person. När jag var 14 var jag förlovad och mer eller mindre bodde ihop med en 20-åring.... de killar jag var ihop med då var runt 18-19.
    De som var precis jämnårig kändes helt pannkaka för mig. Jag såg dem inte ens som tänkbara pojkvänner. Bara som korkade snorungar som inte fattade ett skit.
    Fast jag hade ju iofs bara min klasskompisar som referensramar då.
  8. 4
    JAg vet inte om jag tycker det är så stor skillnad egentligen. Det beror nog mycket på hur man är som person. När jag var 14 var jag förlovad och mer eller mindre bodde ihop med en 20-åring.... de killar jag var ihop med då var runt 18-19.
    De som var precis jämnårig kändes helt pannkaka för mig. Jag såg dem inte ens som tänkbara pojkvänner. Bara som korkade snorungar som inte fattade ett skit.
    Fast jag hade ju iofs bara min klasskompisar som referensramar då.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Ja, det är ju rätt lyxigt egentligen. Och killarna är jätterara allesammans. En av dem har jag lite svårt för efter att han flirtade järnet med min dotter när hon och några klassisar besökte Londonskolan i våras. Hon var nyss fyllda 13 år då...
    Men okej, de ska ju dansa, inte knulla. Så jag godkänner det hela
  10. 5
    Ja, det är ju rätt lyxigt egentligen. Och killarna är jätterara allesammans. En av dem har jag lite svårt för efter att han flirtade järnet med min dotter när hon och några klassisar besökte Londonskolan i våras. Hon var nyss fyllda 13 år då...
    Men okej, de ska ju dansa, inte knulla. Så jag godkänner det hela
  11. kerstimärta
    #6
    och som sagt.

    Som 14åring var jag ihop med en 19åring.

    Som 17åring flyttade jag ihop med en 29åring.
  12. 6
    och som sagt.

    Som 14åring var jag ihop med en 19åring.

    Som 17åring flyttade jag ihop med en 29åring.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Enormt stor.
    19-åringar är unga män.
    15-åringarna är stora barn.
  14. 7
    Enormt stor.
    19-åringar är unga män.
    15-åringarna är stora barn.
  15. kerstimärta
    #8
    ASG.

    "De ska ju dansa, inte knulla"
  16. 8
    ASG.

    "De ska ju dansa, inte knulla"
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9
    Lägg av!
    Som 14-åring? Vad sa dina föräldrar?
  18. 9
    Lägg av!
    Som 14-åring? Vad sa dina föräldrar?
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Men 14... Ska man ens tänka på sex och relationer i den åldern
    Nä, när jag var 14 var jag värsta barnrumpan
  20. 10
    Men 14... Ska man ens tänka på sex och relationer i den åldern
    Nä, när jag var 14 var jag värsta barnrumpan
  21. Medlem sedan
    Apr 2007
    #11

    Förstår inte åldershysterin

    Man kan inte generalisera, det finns de som är oerhört mogna som 15-åringar. Själv var jag tillsammans med en 7 år äldre kille när jag var i den åldern och min systerdotter var 15 när hon blev tillsammans med sin 6 år äldre kille, de är nu förlovade, har hus och barn.

    Så jag kan ärligt talat bli lite trött på det där snacket att åldersskillnaden är stor, det kanske är så ibland men måste långt ifrån vara det alla gånger.
  22. 11
    Förstår inte åldershysterin Man kan inte generalisera, det finns de som är oerhört mogna som 15-åringar. Själv var jag tillsammans med en 7 år äldre kille när jag var i den åldern och min systerdotter var 15 när hon blev tillsammans med sin 6 år äldre kille, de är nu förlovade, har hus och barn.

    Så jag kan ärligt talat bli lite trött på det där snacket att åldersskillnaden är stor, det kanske är så ibland men måste långt ifrån vara det alla gånger.
  23. kerstimärta
    #12
    De var barn av sin tid (BH-bränningarna på slutet av 60-talet).

    Iaf mamma, hon sa ok och hade långa överläggningar med mig gällande preventivmetoder.

    Styvfar sa inte så mycket. Inte heller pappa.
  24. 12
    De var barn av sin tid (BH-bränningarna på slutet av 60-talet).

    Iaf mamma, hon sa ok och hade långa överläggningar med mig gällande preventivmetoder.

    Styvfar sa inte så mycket. Inte heller pappa.
  25. Medlem sedan
    Jul 2009
    #13
    Och flera av dem bor i landet där gränserna är suddiga.....
  26. 13
    Och flera av dem bor i landet där gränserna är suddiga.....
  27. Medlem sedan
    Aug 2000
    #14
    *S*
    Kanske lika bra att de inte sa så mkt, man gör ju ändå som man vill i den åldern.
  28. 14
    *S*
    Kanske lika bra att de inte sa så mkt, man gör ju ändå som man vill i den åldern.
  29. Medlem sedan
    Jul 2009
    #15
    ja det tror jag många börjar med rätt tidigt. Hade ju för jössenamn varit könsmogen i flera år då!

    Fast nu håller jag mig till min tio år yngre man för jag stannade i utvecklingen någonstans halvvägs

    jag ville redan då ha barn.. men hade som tur var en klok pojkvän. Han fick på båten och jag gick vidare.... och fick barn innan 20. Precis som jag bestämt
  30. 15
    ja det tror jag många börjar med rätt tidigt. Hade ju för jössenamn varit könsmogen i flera år då!

    Fast nu håller jag mig till min tio år yngre man för jag stannade i utvecklingen någonstans halvvägs

    jag ville redan då ha barn.. men hade som tur var en klok pojkvän. Han fick på båten och jag gick vidare.... och fick barn innan 20. Precis som jag bestämt
  31. Medlem sedan
    Aug 2000
    #16
    Ja, kanske det.
  32. 16
    Ja, kanske det.
  33. kerstimärta
    #17
    Sex??

    Jamen hallå, allvarligt? När jag var 14 var jag helt out of control vad gällde det. Jag var som värsta hormonstinna människan.

    Fast...riktiga förhållanden har aldrig handlat om enbart sex för mig. Mera att jag verkligen tyckt om personen och det intellektuella utbyte de gett mig.
  34. 17
    Sex??

    Jamen hallå, allvarligt? När jag var 14 var jag helt out of control vad gällde det. Jag var som värsta hormonstinna människan.

    Fast...riktiga förhållanden har aldrig handlat om enbart sex för mig. Mera att jag verkligen tyckt om personen och det intellektuella utbyte de gett mig.
  35. Medlem sedan
    Jun 2007
    #18
    När jag var 19 så hade jag haft fast anställning i 2 år,köpt min första lägenhet och tyckte att de som var 14-15 var barnrumpor
    Sedan undrar jag vad en 19-20 åring ser hos en 15-åring?
  36. 18
    När jag var 19 så hade jag haft fast anställning i 2 år,köpt min första lägenhet och tyckte att de som var 14-15 var barnrumpor
    Sedan undrar jag vad en 19-20 åring ser hos en 15-åring?
  37. Medlem sedan
    Aug 2000
    #19
    Maj godd, hade du träffat mig när vi båda var i den åldern hade du nog svimmat. Och jag också Låter som att vi nog var varandras motsatser!
  38. 19
    Maj godd, hade du träffat mig när vi båda var i den åldern hade du nog svimmat. Och jag också Låter som att vi nog var varandras motsatser!
  39. kerstimärta
    #20
    Jo, tror nog min kära, underbara förstående mamma insåg det. Hon försökte nog mest göra det som var bäst utifrån situationen.

    *tackar min mor *
  40. 20
    Jo, tror nog min kära, underbara förstående mamma insåg det. Hon försökte nog mest göra det som var bäst utifrån situationen.

    *tackar min mor *
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Fyra 11-12-åringar, två 8-9-åringar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 19:57
  2. Apropå barn då. 6-åringar...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-04-05, 16:30
  3. Apropå 3-åringar.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 10:20
  4. 1½-åringar-2½ åringar, behöver tips
    By ella in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:53
  5. 4 åringar
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 07:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar