Någon som känner igen sig i detta?
Kropp & hälsa
  1. Anonym
    #1

    Någon som känner igen sig i detta?

    Har sedan en tid tillbaka lite ont i ljumskarna, höfterna, korsryggen och ibland i nedre delen av magen(iblad har det nästan huggit till) Det känns mest när jag står stilla för länge eller när jag kanske har vilat ett tag typ varit hemma en hel dag. Kan även känna mig lite matt och när jag vaknar vissa morgnar speciellt på helger då jag ligger kvar och drar mig att jag liksom är slut i kroppen.

    För nästan två månader sedan hade jag en obehaglig upplevelse på väg till jobbet. När tåget kom hann jag med första vagnen och fick stå, kände mig yr, matt, somn att jag skulle svimma. Vid nästa station bytte jag vagn och fick sitta men kände mig ännu svimfärdig, blev svettig och såg för ett tag suddigt. Det gick över på ett tag men kände mig lite svag etfteråt. Har ej hänt igen.

    Har sedan en tid mått dåligt och har jobbiga saker som upptar mina tankar. kan det vara en anledning till hur jag mår. Någon på jobbet nämnde blodtrycksfall, men kan man bara få det sådär borde det ej hända fler gånger.

    Någon som känner igen sig i detta?

    /M
  2. 1
    Någon som känner igen sig i detta? Har sedan en tid tillbaka lite ont i ljumskarna, höfterna, korsryggen och ibland i nedre delen av magen(iblad har det nästan huggit till) Det känns mest när jag står stilla för länge eller när jag kanske har vilat ett tag typ varit hemma en hel dag. Kan även känna mig lite matt och när jag vaknar vissa morgnar speciellt på helger då jag ligger kvar och drar mig att jag liksom är slut i kroppen.

    För nästan två månader sedan hade jag en obehaglig upplevelse på väg till jobbet. När tåget kom hann jag med första vagnen och fick stå, kände mig yr, matt, somn att jag skulle svimma. Vid nästa station bytte jag vagn och fick sitta men kände mig ännu svimfärdig, blev svettig och såg för ett tag suddigt. Det gick över på ett tag men kände mig lite svag etfteråt. Har ej hänt igen.

    Har sedan en tid mått dåligt och har jobbiga saker som upptar mina tankar. kan det vara en anledning till hur jag mår. Någon på jobbet nämnde blodtrycksfall, men kan man bara få det sådär borde det ej hända fler gånger.

    Någon som känner igen sig i detta?

    /M
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2
    Nej, känner inte igen det direkt, men det låter som det är något du ska kolla upp.
    Blodtrycket, blodsockret, järn, blodvärde, sköldkörtel o vad annat din doktor kan hitta på.
    Så traska iväg och få det gjort, det kanske är nåt som är lätt att göra nåt åt och då är det ju onödigt att dra på det och kanske må sämre.
    Låt dom bara inte lura i dig att det är stress! Man kan inte bara utan vidare bortförklara allt med det även om det också kan spela en roll.
  4. 2
    Nej, känner inte igen det direkt, men det låter som det är något du ska kolla upp.
    Blodtrycket, blodsockret, järn, blodvärde, sköldkörtel o vad annat din doktor kan hitta på.
    Så traska iväg och få det gjort, det kanske är nåt som är lätt att göra nåt åt och då är det ju onödigt att dra på det och kanske må sämre.
    Låt dom bara inte lura i dig att det är stress! Man kan inte bara utan vidare bortförklara allt med det även om det också kan spela en roll.
  5. Anonym
    #3
    Jag mådde så där när jag var gravid. Gick dock inte över förrän efter förlossningen...
  6. 3
    Jag mådde så där när jag var gravid. Gick dock inte över förrän efter förlossningen...
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Är ej gravid. Trodde det ett tag pga att jag kände det som att jag var det(har varit det dörut), även fast jag hade mens. Tog vid två tillfällen grav.test som var negativa. Så gravid är jag som sagt inte och det skulle ju om inte annat synas och kännas om man var drygt 7 månader gången
  8. 4
    Är ej gravid. Trodde det ett tag pga att jag kände det som att jag var det(har varit det dörut), även fast jag hade mens. Tog vid två tillfällen grav.test som var negativa. Så gravid är jag som sagt inte och det skulle ju om inte annat synas och kännas om man var drygt 7 månader gången
  9. Anonym
    #5
    Jag tror att du fick ett ångestanfall där på tåget, har haft precis likadant och det är hemskt. Angående magen så har jag ingen aning. Du kanske behöver stressa mindre?
  10. 5
    Jag tror att du fick ett ångestanfall där på tåget, har haft precis likadant och det är hemskt. Angående magen så har jag ingen aning. Du kanske behöver stressa mindre?
  11. Medlem sedan
    Jan 2009
    #6
    Hej!
    Jag tycker att du ska kontakta gyn och fundera över om det kan vara endometrios. Jag har det själv och känner igen symptomen, men det är kanske inte så säkert att det du känner i mage rygg hänger ihop med yrseln. Det skulle också kunna vara någon annan form av cystor än endometrios. Endometrios är inte farligt men kan göra mer eller mindre ont och just bla så som du beskriver. Lycka till! Berätta gärna sen när du kommit tillrätta med vad det är.
  12. 6
    Hej!
    Jag tycker att du ska kontakta gyn och fundera över om det kan vara endometrios. Jag har det själv och känner igen symptomen, men det är kanske inte så säkert att det du känner i mage rygg hänger ihop med yrseln. Det skulle också kunna vara någon annan form av cystor än endometrios. Endometrios är inte farligt men kan göra mer eller mindre ont och just bla så som du beskriver. Lycka till! Berätta gärna sen när du kommit tillrätta med vad det är.

Liknande trådar

  1. Känner någon igen detta?
    By ~Em~ in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 12:27
  2. Någon som känner igen detta?
    By Klaudia 3barnsmor in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 16:44
  3. Någon som känner igen detta ?
    By Isa, utan trean i mars in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 20:38
  4. Känner någon igen detta?
    By gellan in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 08:47
  5. Känner någon igen detta??
    By 6-barnsmamma in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 23:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar