3-årskontroll här också
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    3-årskontroll här också

    Var också på 3-årskontroll i veckan. Han är ju inte riktigt 3 år än, men de ska väl ha tid att vaccinera i november misstänker jag.
    David är en liten kille: 89,5 (fick honom inte att sträcka på sig tyvärr) och vägde 13,7 kg. Språktestet belv godkänt även om han ligger lite under medel språkligt, men eftersom det är de senaste månaderna som han börjat prata på riktigt är vi jättenöjda. Det enda som blev ett streck är att han inte leker rollekar än, men han har ju varit lite sen med det mesta så det kommer säkert. Jag har begärt ett utvecklingssamtal på dagis så då får jag veta hur de uppfattar att han ligger till. Han är ett av de äldsta barnen i sin grupp på dagis så han identifierar sig ju med 2-åringarna och gör som de.
    Nyfiken på att höra hur stora övriga novemberbarn är när ni varit på 3-årskontroll.
  2. 1
    3-årskontroll här också Var också på 3-årskontroll i veckan. Han är ju inte riktigt 3 år än, men de ska väl ha tid att vaccinera i november misstänker jag.
    David är en liten kille: 89,5 (fick honom inte att sträcka på sig tyvärr) och vägde 13,7 kg. Språktestet belv godkänt även om han ligger lite under medel språkligt, men eftersom det är de senaste månaderna som han börjat prata på riktigt är vi jättenöjda. Det enda som blev ett streck är att han inte leker rollekar än, men han har ju varit lite sen med det mesta så det kommer säkert. Jag har begärt ett utvecklingssamtal på dagis så då får jag veta hur de uppfattar att han ligger till. Han är ett av de äldsta barnen i sin grupp på dagis så han identifierar sig ju med 2-åringarna och gör som de.
    Nyfiken på att höra hur stora övriga novemberbarn är när ni varit på 3-årskontroll.
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Japp, treårskontrollen är avklarad och Zelda fick godkänt och får växa vidare

    Hon är 96,5 cm lång och väger 15,8 kg. Lite över medelkurvan då, precis som alltid, men denna gång så sa sköterskan att vi nog måste tänka lite på kosten för att inte få en rund fyraåring sen... Hon menade att vi måste omedelbart sluta med välling på kvällarna, det var väl mest det. Men visst blev jag lite stressad och försöker komma på fler onödiga sockerkällor, vilket inte är helt lätt hos oss (godis bara på lördagar (om jag kommer ihåg), det dricks inte saft eller juice hos oss regelbundet, inte äter vi kakor och bullar heller särskilt ofta) men ändå...

    Talet och motoriken och allt det andra var precis som det skulle, och det var trevligt med en finsktalande sköterska som peppade mig lite med två språk
  4. 2
    Japp, treårskontrollen är avklarad och Zelda fick godkänt och får växa vidare

    Hon är 96,5 cm lång och väger 15,8 kg. Lite över medelkurvan då, precis som alltid, men denna gång så sa sköterskan att vi nog måste tänka lite på kosten för att inte få en rund fyraåring sen... Hon menade att vi måste omedelbart sluta med välling på kvällarna, det var väl mest det. Men visst blev jag lite stressad och försöker komma på fler onödiga sockerkällor, vilket inte är helt lätt hos oss (godis bara på lördagar (om jag kommer ihåg), det dricks inte saft eller juice hos oss regelbundet, inte äter vi kakor och bullar heller särskilt ofta) men ändå...

    Talet och motoriken och allt det andra var precis som det skulle, och det var trevligt med en finsktalande sköterska som peppade mig lite med två språk
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Kul att läsa om de andra novemberbarnen. Din tjej är ju betydligt större än min lille kille. Men det låter ju inte som ni äter onyttigt så det är säkert ingen fara med vikten. En del barn är ju lite mulligare bara.
  6. 3
    Kul att läsa om de andra novemberbarnen. Din tjej är ju betydligt större än min lille kille. Men det låter ju inte som ni äter onyttigt så det är säkert ingen fara med vikten. En del barn är ju lite mulligare bara.

Liknande trådar

  1. Vi har också varit på 1-årskontroll
    By Fiachra in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 07:26
  2. 4-årskontroll
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 17:42
  3. 2 1/2-årskontroll.
    By Cissi med Gustav in forum _0307 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 20:51
  4. 3-årskontroll
    By AnnaSv in forum _03 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 10:47
  5. 4-årskontroll
    By Sanna m Sacha-01 & Benjamin 20/7-05(v.35+2) in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 11:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar