Förslag om det här forumet
Adoption
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Förslag om det här forumet

    Det är inte så mycket aktivitet på det här forumet, och det finns inget forum för foster- och jourföräldrar. Därför är mitt förslag att bredda det här forumet, så att också foster- och jourföräldrar kan skriva här - eller de som funderar på att bli det, eller t ex lärare som har kontakt med omhändertagna barn. Tanken är att det här forumet är då för de som tar emot andras barn, medan forumet omhändertagna barn är ett forum för de vems barn är omhändertagna av andra.
  2. 1
    Förslag om det här forumet Det är inte så mycket aktivitet på det här forumet, och det finns inget forum för foster- och jourföräldrar. Därför är mitt förslag att bredda det här forumet, så att också foster- och jourföräldrar kan skriva här - eller de som funderar på att bli det, eller t ex lärare som har kontakt med omhändertagna barn. Tanken är att det här forumet är då för de som tar emot andras barn, medan forumet omhändertagna barn är ett forum för de vems barn är omhändertagna av andra.
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2

    Gillar inte

    Att adoptera är inte att "ta emot andras barn", det är att ta emot sitt eget barn.

    Att ha fosterbarn eller jourbarn, är att ha barn till låns, ofta barn med speciella behov. I det ligger i att hjälpa barnet att komma tillbaka till en bra kontakt med sina riktiga föräldrar.

    Adoptivföräldrar ÄR barnens riktiga föräldrar.

    Att slå ihop snacken förstärker den felaktiga fördomen om att adoptivbarn inte är ens riktiga barn utan "någon annans barn som man tar hand om".

    Därför är jag emot att slå ihop dessa två snack.
  4. 2
    Gillar inte Att adoptera är inte att "ta emot andras barn", det är att ta emot sitt eget barn.

    Att ha fosterbarn eller jourbarn, är att ha barn till låns, ofta barn med speciella behov. I det ligger i att hjälpa barnet att komma tillbaka till en bra kontakt med sina riktiga föräldrar.

    Adoptivföräldrar ÄR barnens riktiga föräldrar.

    Att slå ihop snacken förstärker den felaktiga fördomen om att adoptivbarn inte är ens riktiga barn utan "någon annans barn som man tar hand om".

    Därför är jag emot att slå ihop dessa två snack.
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3
    Det här snacket "Utsatta barn & familjehem " är för familjehemsföräldrar. Lärare kan prata i både familjehemssnacket, omhändertagna barn, skol och förskolesnacken. Och på adoption om de vill. Adopterade bárn har ofta egna särskilda svårigheter att tampas med än vad andra barn har. Det blir inte samma saker.
  6. 3
    Det här snacket "Utsatta barn & familjehem " är för familjehemsföräldrar. Lärare kan prata i både familjehemssnacket, omhändertagna barn, skol och förskolesnacken. Och på adoption om de vill. Adopterade bárn har ofta egna särskilda svårigheter att tampas med än vad andra barn har. Det blir inte samma saker.
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Jag ber om ursäkt om jag har sårat någon, det var inte meningen.
  8. 4
    Jag ber om ursäkt om jag har sårat någon, det var inte meningen.

Liknande trådar

  1. Ny här på forumet BIM +6
    By Mammablues in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 11:19
  2. Ny på forumet!
    By Leilu in forum Planera för barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-21, 14:44
  3. Ny på forumet!
    By Floff in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-05, 10:51
  4. Ny här på forumet
    By Anonym in forum _0605 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 09:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar