Hjälp mig räkna!
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Hjälp mig räkna!

    Hej alla!

    Jag behöver hjälp med att räkna ut min BIM eftersom ägglossningen spökat denna månaden..

    Normalt sett har jag en 28 dagars cykel och hade mens första dagen den 8 oktober. Jag brukar ha ägglossning på dag 16 efter första mensen och ny mens 12 dagar efter den.

    Här till spöket- jag hade ägglossning redan efter 10 dagar denna månaden alltdå den 18de. Jag antar att det innebär att jag ska ha mens en vecka innan beräkning oxå?

    Jag känner mig gravid, inte alls som vanlig pms (men det kan ju vara önsketänkande oxå) men teststickan i morse visade ingenting. Vid förra graviditeten plusade jag bara dagen före BIM, inte innan dess.. Och dessa stickorna skulle visa tidigast 10 dagar efter ägglossning, men nu när jag räknar är det bara 9 dagar sen..

    När ska jag ha mens? Och när bör jag kunna testa? I en normal cykel är det ju nästan en och en halv vecka till mens..
  2. 1
    Hjälp mig räkna! Hej alla!

    Jag behöver hjälp med att räkna ut min BIM eftersom ägglossningen spökat denna månaden..

    Normalt sett har jag en 28 dagars cykel och hade mens första dagen den 8 oktober. Jag brukar ha ägglossning på dag 16 efter första mensen och ny mens 12 dagar efter den.

    Här till spöket- jag hade ägglossning redan efter 10 dagar denna månaden alltdå den 18de. Jag antar att det innebär att jag ska ha mens en vecka innan beräkning oxå?

    Jag känner mig gravid, inte alls som vanlig pms (men det kan ju vara önsketänkande oxå) men teststickan i morse visade ingenting. Vid förra graviditeten plusade jag bara dagen före BIM, inte innan dess.. Och dessa stickorna skulle visa tidigast 10 dagar efter ägglossning, men nu när jag räknar är det bara 9 dagar sen..

    När ska jag ha mens? Och när bör jag kunna testa? I en normal cykel är det ju nästan en och en halv vecka till mens..
  3. cosinus
    #2

    Jag skulle gissa så här

    Normalt sett har jag lite varierande cykler och då brukar ÄL variera men tiden efter ÄL brukar vara rätt konstant.

    Så har du haft ÄL 6 dagar tidigt skulle jag gissa på att du kan flytta fram BIM 6 dagar också.

    Lycka till!
  4. 2
    Jag skulle gissa så här Normalt sett har jag lite varierande cykler och då brukar ÄL variera men tiden efter ÄL brukar vara rätt konstant.

    Så har du haft ÄL 6 dagar tidigt skulle jag gissa på att du kan flytta fram BIM 6 dagar också.

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Oct 2009
    #3
    Hej alla!

    Jag behöver hjälp med att räkna ut min BIM eftersom ägglossningen spökat denna månaden..

    Normalt sett har jag en 28 dagars cykel och hade mens första dagen den 8 oktober. Jag brukar ha ägglossning på dag 16 efter första mensen och ny mens 12 dagar efter den.

    Här till spöket- jag hade ägglossning redan efter 10 dagar denna månaden alltdå den 18de. Jag antar att det innebär att jag ska ha mens en vecka innan beräkning oxå?

    Jag känner mig gravid, inte alls som vanlig pms (men det kan ju vara önsketänkande oxå) men teststickan i morse visade ingenting. Vid förra graviditeten plusade jag bara dagen före BIM, inte innan dess.. Och dessa stickorna skulle visa tidigast 10 dagar efter ägglossning, men nu när jag räknar är det bara 9 dagar sen..

    När ska jag ha mens? Och när bör jag kunna testa? I en normal cykel är det ju nästan en och en halv vecka till mens..
    Jag skulle nog med flytta fram 6 dagar, men jag kan ha fel....
    JAg ar själv problem .... sista mens ca den 4 och ägglossning 16 och nu på söndag så är det BM för min del , men testade neg i morse, sååå hilma frustrerande....
  6. 3
    Hej alla!

    Jag behöver hjälp med att räkna ut min BIM eftersom ägglossningen spökat denna månaden..

    Normalt sett har jag en 28 dagars cykel och hade mens första dagen den 8 oktober. Jag brukar ha ägglossning på dag 16 efter första mensen och ny mens 12 dagar efter den.

    Här till spöket- jag hade ägglossning redan efter 10 dagar denna månaden alltdå den 18de. Jag antar att det innebär att jag ska ha mens en vecka innan beräkning oxå?

    Jag känner mig gravid, inte alls som vanlig pms (men det kan ju vara önsketänkande oxå) men teststickan i morse visade ingenting. Vid förra graviditeten plusade jag bara dagen före BIM, inte innan dess.. Och dessa stickorna skulle visa tidigast 10 dagar efter ägglossning, men nu när jag räknar är det bara 9 dagar sen..

    När ska jag ha mens? Och när bör jag kunna testa? I en normal cykel är det ju nästan en och en halv vecka till mens..
    Jag skulle nog med flytta fram 6 dagar, men jag kan ha fel....
    JAg ar själv problem .... sista mens ca den 4 och ägglossning 16 och nu på söndag så är det BM för min del , men testade neg i morse, sååå hilma frustrerande....
  7. Medlem sedan
    Sep 2007
    #4
    Jag har normalt sett en extremt regelbunden cykel.. Utom den gången min dotter blev till och nu.. Jag testade som sagt i morse utan något resultat, men jag har varit ute för tidigt.. Eller oxå är det inget.
  8. 4
    Jag har normalt sett en extremt regelbunden cykel.. Utom den gången min dotter blev till och nu.. Jag testade som sagt i morse utan något resultat, men jag har varit ute för tidigt.. Eller oxå är det inget.
  9. Medlem sedan
    Sep 2007
    #5
    Min mens borde beräknas till den 31 om den som vanligt ligger 12 dagar efter ägglossning? Då ska jag försöka hålla mig till torsdag och göra ett nytt test då.
  10. 5
    Min mens borde beräknas till den 31 om den som vanligt ligger 12 dagar efter ägglossning? Då ska jag försöka hålla mig till torsdag och göra ett nytt test då.

Liknande trådar

  1. Hjälp mig räkna här!
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 10:17
  2. Hjälp mig räkna...
    By anonym B in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 14:56
  3. Hjälp att räkna?
    By ledig in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 18:01
  4. Hjälp mig VV-räkna!!
    By Ann med 7 kilo för mycket in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 12:40
  5. Hjälp att räkna!
    By Mamman in forum Föräldraledighet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar