Ett pip i natten!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Ett pip i natten!

    Det är en mörk natt. Mamma Mutt ligger och sover, ensam i huset med tre små barn. De vanligtvis så stillsamma katterna för ett jävla liv, springer runt och håller på. *pip pip* låter det också. "Vad konstigt att katterna leker med en av valpens pipleksaker," tänker Mamma Mutt trött. Ännu konstigare att de fortsätter leka och springa med den där pipleksaken så länge. Väldigt konstigt. Något stämmer inte här! Mamma Mutt släpar sig upp ur sängen och tänder en lampa. Pipleksaken är visst bakom dammsugaren. Pipleksaken är visst ingen pipleksak. Pipleksaken är visst en stor jädra MUS! (Om det nu ens var en mus, alla musar jag har sett förr har varit små!)

    Sen följde en kvarts jakt på ömsom två galna katter och ömsom en (bokstavligt talat) livrädd mus, innan jag till slut fick ut alla tre genom altandörren. Det äckligaste var inte att vi hade en mus inne. Det äckligaste var att se våra två superlugna katter iklädda rollen som raptorerna från Jurassic Park, för det var fan i mej precis så de såg ut. De jagade ihop, liksom slängde musen emellan sig och den ena släppte den så den fick springa en bit och sen satt nästa runt hörnet och fångade den igen. Riktiga äckliga lustmördare! Man tror att de är så förfinade, men i själva verket är de inget annat än små tigrar.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  2. 1
    Ett pip i natten! Det är en mörk natt. Mamma Mutt ligger och sover, ensam i huset med tre små barn. De vanligtvis så stillsamma katterna för ett jävla liv, springer runt och håller på. *pip pip* låter det också. "Vad konstigt att katterna leker med en av valpens pipleksaker," tänker Mamma Mutt trött. Ännu konstigare att de fortsätter leka och springa med den där pipleksaken så länge. Väldigt konstigt. Något stämmer inte här! Mamma Mutt släpar sig upp ur sängen och tänder en lampa. Pipleksaken är visst bakom dammsugaren. Pipleksaken är visst ingen pipleksak. Pipleksaken är visst en stor jädra MUS! (Om det nu ens var en mus, alla musar jag har sett förr har varit små!)

    Sen följde en kvarts jakt på ömsom två galna katter och ömsom en (bokstavligt talat) livrädd mus, innan jag till slut fick ut alla tre genom altandörren. Det äckligaste var inte att vi hade en mus inne. Det äckligaste var att se våra två superlugna katter iklädda rollen som raptorerna från Jurassic Park, för det var fan i mej precis så de såg ut. De jagade ihop, liksom slängde musen emellan sig och den ena släppte den så den fick springa en bit och sen satt nästa runt hörnet och fångade den igen. Riktiga äckliga lustmördare! Man tror att de är så förfinade, men i själva verket är de inget annat än små tigrar.
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Jag skulle så himla gärna vilja ha katt, men när jag påminns om de där nattliga jakterna på diverse smådjur kan jag i alla fall se att det finns vissa fördelar med att inte ha katt... Men de är härliga djur!
  4. 2
    Jag skulle så himla gärna vilja ha katt, men när jag påminns om de där nattliga jakterna på diverse smådjur kan jag i alla fall se att det finns vissa fördelar med att inte ha katt... Men de är härliga djur!
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Välkommen i klubben jag gjorde ju samma sak för några veckor sedan iklädd nakenhet, sonens ´gympaskor modell 44 och en sopkvast:-) fast det var en pyttemus inne hos oss...
  6. 3
    Välkommen i klubben jag gjorde ju samma sak för några veckor sedan iklädd nakenhet, sonens ´gympaskor modell 44 och en sopkvast:-) fast det var en pyttemus inne hos oss...
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Haha, själv så satt jag en lugn o fin kväll i soffan med 2 taxdamer...plötsligt flyger de ur soffan och klipper en stackars mus som smög i kulisserna
  8. 4
    Haha, själv så satt jag en lugn o fin kväll i soffan med 2 taxdamer...plötsligt flyger de ur soffan och klipper en stackars mus som smög i kulisserna
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    Av de katter jag 1) haft (3-4 st.) eller 2) sett har det bara varit en enda jag sett fånga en mus eller råtta (några fåglar som retat dem har fått stryka på klon)
    Då var det superråttan superråttan som en unge släpade in till bästa fåtöljen medan sedan kattmamman förfärat föste ut både unge och råttrester från rummet...
    Annars är nog katter rädda för superbroiler-råttor och skärrade för en och annan mus... (söta, runda öron, jmfr Disney och Fievel).
    Schäfrar (/hundsläktet, "canin")
    brukar dock roa sig med att bita isär råttor...
    Vad tyckte valpen?
  10. 5
    Av de katter jag 1) haft (3-4 st.) eller 2) sett har det bara varit en enda jag sett fånga en mus eller råtta (några fåglar som retat dem har fått stryka på klon)
    Då var det superråttan superråttan som en unge släpade in till bästa fåtöljen medan sedan kattmamman förfärat föste ut både unge och råttrester från rummet...
    Annars är nog katter rädda för superbroiler-råttor och skärrade för en och annan mus... (söta, runda öron, jmfr Disney och Fievel).
    Schäfrar (/hundsläktet, "canin")
    brukar dock roa sig med att bita isär råttor...
    Vad tyckte valpen?
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Valpen var instängd i sin hage (hon får inte gå lös i huset på natten) och var en mycket intresserad åskådare till slakten.
  12. 6
    Valpen var instängd i sin hage (hon får inte gå lös i huset på natten) och var en mycket intresserad åskådare till slakten.

Liknande trådar

  1. OäF - natten före natten före dopparedan
    By Erindriel in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 00:55
  2. Natten
    By ellem in forum _0807 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 22:00
  3. Hej i natten
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 22:09
  4. Natten?
    By Elsasmamma + Lukas 18/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 19:11
  5. Äta på natten?
    By gunsan in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 21:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar