Fick provsvaren idag
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Fick provsvaren idag

    På det som Kasper provades för förra måndagen. Allt såg normalt ut *puh* så då är han "bara" liten då.

    Nästa steg skulle som jag förstod dietisten bli en matregistrering över 4 dagar för att se om han får i sig det han borde. Tror jag måste skaffa en digital våg
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  2. 1
    Fick provsvaren idag På det som Kasper provades för förra måndagen. Allt såg normalt ut *puh* så då är han "bara" liten då.

    Nästa steg skulle som jag förstod dietisten bli en matregistrering över 4 dagar för att se om han får i sig det han borde. Tror jag måste skaffa en digital våg
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    men vad gött att ni fick svar så snabbt. och självklart härligt att höra att allt var som det ska. Hoppas ni får några bra tips efter matregistreringen. hur lång och vilken vikt har han nu?
  4. 2
    men vad gött att ni fick svar så snabbt. och självklart härligt att höra att allt var som det ska. Hoppas ni får några bra tips efter matregistreringen. hur lång och vilken vikt har han nu?
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Vi vägde då i förra veckan

    När vi ändå var på barn och drygt 8.7 vägde han till 78 cm tror jag. Hur stor är Vanda nu?
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  6. 3
    Vi vägde då i förra veckan När vi ändå var på barn och drygt 8.7 vägde han till 78 cm tror jag. Hur stor är Vanda nu?
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    jaa du. för en månad sedan var hon 79 lång och vägde 1160g hon är proportionerlig men ouj vad svårt det är med byxor, till och med tajtsen påsar sig och ärför stora i midjan och det på "tjej"avdelningen där det ofta är för smala kläder för andra bebisar man känner=(
  8. 4
    jaa du. för en månad sedan var hon 79 lång och vägde 1160g hon är proportionerlig men ouj vad svårt det är med byxor, till och med tajtsen påsar sig och ärför stora i midjan och det på "tjej"avdelningen där det ofta är för smala kläder för andra bebisar man känner=(
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Vi kör Lindex velourtights

    och polarns långkallingar. Det är i princip de byxorna som inte är alldeles för stora i midjan. Sen har en kompis flickvän måttsytt två byxor också. De sitter alldeles underbart snyggt på plutten.

    Vad vägde hon, 9160? (du skrev 1160)
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  10. 5
    Vi kör Lindex velourtights och polarns långkallingar. Det är i princip de byxorna som inte är alldeles för stora i midjan. Sen har en kompis flickvän måttsytt två byxor också. De sitter alldeles underbart snyggt på plutten.

    Vad vägde hon, 9160? (du skrev 1160)
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    hehe 10160 tror jag det var meningen att jag skulle skriva. samma vikt som storasyster när hon var ett år.
  12. 6
    hehe 10160 tror jag det var meningen att jag skulle skriva. samma vikt som storasyster när hon var ett år.
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Ursäkta att jag lägger mig i... tänkte bara höra om ni provat Me&Is plyschtajts och plyschbyxor? De är ju rätt så smala och dessutom ställbara i midjan. Just plyschtajtsen är underbart smala... 74/80 sitter perfekt på längden till min 87 cm långa kille.... så jag antar att kanske 62/68 skulle sitta fint på era barn? Tajtsen kan man dock vika upp snyggt, så då kan man ha en storlek större.
  14. 7
    Ursäkta att jag lägger mig i... tänkte bara höra om ni provat Me&Is plyschtajts och plyschbyxor? De är ju rätt så smala och dessutom ställbara i midjan. Just plyschtajtsen är underbart smala... 74/80 sitter perfekt på längden till min 87 cm långa kille.... så jag antar att kanske 62/68 skulle sitta fint på era barn? Tajtsen kan man dock vika upp snyggt, så då kan man ha en storlek större.
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Nej jag har inte provat

    Jag funderade på ett par till J men de var för stora (även med resåren) blev inte snyggt mot rumpan alls. Hon är ju så långbent att hon hade behövt 110/116 fast hon bara är 108 lång att det inte alls blev bra.

    Däremot har vi provat meandis puffbyxor till Jennie och Pontus men jag gillar dem inte alls, svåra att stoppa i sockar och ner i vinterskor och dessutom knölade sig den här resåren i midjan som justerar vidden.

    Men Lindex funkar kanon till Kasper, till Jennie har faktiskt en kompis fått sy upp byxor i år då inget funkar (förbaskade långbenta unge )
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  16. 8
    Nej jag har inte provat Jag funderade på ett par till J men de var för stora (även med resåren) blev inte snyggt mot rumpan alls. Hon är ju så långbent att hon hade behövt 110/116 fast hon bara är 108 lång att det inte alls blev bra.

    Däremot har vi provat meandis puffbyxor till Jennie och Pontus men jag gillar dem inte alls, svåra att stoppa i sockar och ner i vinterskor och dessutom knölade sig den här resåren i midjan som justerar vidden.

    Men Lindex funkar kanon till Kasper, till Jennie har faktiskt en kompis fått sy upp byxor i år då inget funkar (förbaskade långbenta unge )
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9

    Just ja, skulle ju också skriva

    Att även Kasper är långbent för sin längd. Han är nu runt 78 cm och redan för några månader sen när jag var på meandivisning så provade jag en sån där plyschsparkbyxa åt honom och det gick inte alls. Han behövde 74/80 för benlängden (det var inte ens för stort utan väldigt precis) men 62/68 på överkroppen var jättrymlig och 74/80 ska vi bara inte prata om, det var 15 cm för mycket överkropp där. Så då orkade jag inte ens prova beställa tightsen åt honom eftersom jag hade behövt 74/80 även där och då blir de inte så jättetighta längre.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  18. 9
    Just ja, skulle ju också skriva Att även Kasper är långbent för sin längd. Han är nu runt 78 cm och redan för några månader sen när jag var på meandivisning så provade jag en sån där plyschsparkbyxa åt honom och det gick inte alls. Han behövde 74/80 för benlängden (det var inte ens för stort utan väldigt precis) men 62/68 på överkroppen var jättrymlig och 74/80 ska vi bara inte prata om, det var 15 cm för mycket överkropp där. Så då orkade jag inte ens prova beställa tightsen åt honom eftersom jag hade behövt 74/80 även där och då blir de inte så jättetighta längre.
  19. Medlem sedan
    Feb 2007
    #10
    Fast den där sparkbyxan är enormt konstig i modellen... Min Leon är nog inte så långbent, rätt normal, men när han hade den där i 74/80 förra vintern så var den som du säger... Jättefin i benen men själva "kroppen" gick inte.... Dock så var plyschbyxorna i 74/80 en aningens för stora förra vintern, nu är de perfekta på längden!

    Jag älskar deras tajts, plyschtajts och plyschbyxor... vågar nog inte räkna på hur många jag har här hemma
  20. 10
    Fast den där sparkbyxan är enormt konstig i modellen... Min Leon är nog inte så långbent, rätt normal, men när han hade den där i 74/80 förra vintern så var den som du säger... Jättefin i benen men själva "kroppen" gick inte.... Dock så var plyschbyxorna i 74/80 en aningens för stora förra vintern, nu är de perfekta på längden!

    Jag älskar deras tajts, plyschtajts och plyschbyxor... vågar nog inte räkna på hur många jag har här hemma

Liknande trådar

  1. Fick provsvaren idag....
    By mirka72 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 14:29
  2. Fått provsvaren idag....
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 20:23
  3. fick provsvaren idag
    By ~Marie~ in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 19:27
  4. fick provsvaren idag
    By ~Marie~ in forum _0605 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 18:48
  5. Provsvaren på mig kom idag!!!!
    By Linnie med tre in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 08:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar