Tonåringar
Ordet är fritt
  1. ÅJ67 m 3 kidz
    #1

    Tonåringar

    som gör slut på maten i huset och inte skriver upp det på inköpslistan borde få vara utan mat va? Har precis varit ute en sväng men tog ju för givet att det skulle finnas pasta hemma. Näää, så nu är frågan vad jag skall servera iställt för pasta för ta mig till affären en gång till orkar jag inte.
  2. 1
    Tonåringar som gör slut på maten i huset och inte skriver upp det på inköpslistan borde få vara utan mat va? Har precis varit ute en sväng men tog ju för givet att det skulle finnas pasta hemma. Näää, så nu är frågan vad jag skall servera iställt för pasta för ta mig till affären en gång till orkar jag inte.
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Eller så skickar du tonåringen som ätit upp pastan till affären för att köpa mer...?
  4. 2
    Eller så skickar du tonåringen som ätit upp pastan till affären för att köpa mer...?
  5. mandelblomma
    #3
    känner igen...och den här " mamma varför köper du aldrig oboy eller de där supergoda flingorna...
    Svaret chockade dem; det tar slut på två dagar och blir faktiskt sjukt dyrt!!
  6. 3
    känner igen...och den här " mamma varför köper du aldrig oboy eller de där supergoda flingorna...
    Svaret chockade dem; det tar slut på två dagar och blir faktiskt sjukt dyrt!!
  7. ÅJ67 m 3 kidz
    #4
    Hehe, skicka en tonåring , även om jag skulle lyckas med den bedriften så har jag inga kontanter hemma.
  8. 4
    Hehe, skicka en tonåring , även om jag skulle lyckas med den bedriften så har jag inga kontanter hemma.
  9. ÅJ67 m 3 kidz
    #5
    Här blev det också stopp på oboy-inköpen när jag kom på de små oskyldiga med att blanda 2 msk mjölk och 1 dl oboy-pulver typ. Duger tydligen som ersättning för godis när pengarna är slut 2 dagar efter de har fått dem.
  10. 5
    Här blev det också stopp på oboy-inköpen när jag kom på de små oskyldiga med att blanda 2 msk mjölk och 1 dl oboy-pulver typ. Duger tydligen som ersättning för godis när pengarna är slut 2 dagar efter de har fått dem.
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    Man får ha ett större lager hemma! Vi har alltid pasta (och ris och couscous etc) s att det ska rcka till en längre belgring.
    men det e lätt att vara efterklok.
  12. 6
    Man får ha ett större lager hemma! Vi har alltid pasta (och ris och couscous etc) s att det ska rcka till en längre belgring.
    men det e lätt att vara efterklok.
  13. ÅJ67 m 3 kidz
    #7
    Jo men det trodde jag ju att vi hade men nu har det tydligen konsumerats kilovis med pasta under höstlovet.
  14. 7
    Jo men det trodde jag ju att vi hade men nu har det tydligen konsumerats kilovis med pasta under höstlovet.
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Roligt att barnen e roade av matlagning!
  16. 8
    Roligt att barnen e roade av matlagning!
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    är det såpass alltså...
  18. 9
    är det såpass alltså...
  19. ÅJ67 m 3 kidz
    #10
    Ja inte nog med att de skall ha mat de kostar på andra sätt också . Jag brukar inte ha kontanter i plånboken, tycker det är smidigare med kortet. Nackdelen är att man inte kan köra iväg tonåringarna till affären då.
  20. 10
    Ja inte nog med att de skall ha mat de kostar på andra sätt också . Jag brukar inte ha kontanter i plånboken, tycker det är smidigare med kortet. Nackdelen är att man inte kan köra iväg tonåringarna till affären då.
  21. ÅJ67 m 3 kidz
    #11
    Ja i alla fall pasta med ketchup för jag tror ungefär det är vad de har ätit den här veckan. Tur att det är skola nästa vecka igen
  22. 11
    Ja i alla fall pasta med ketchup för jag tror ungefär det är vad de har ätit den här veckan. Tur att det är skola nästa vecka igen
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12
    Kanske lika bra att de slipper pasta i dag - ombyte förnöjer!
  24. 12
    Kanske lika bra att de slipper pasta i dag - ombyte förnöjer!
  25. Mr Z
    #13
    Varför inte? Jag har inga problem att låta barnen handla med mitt kort! Det är ju kod överallt nu.
  26. 13
    Varför inte? Jag har inga problem att låta barnen handla med mitt kort! Det är ju kod överallt nu.
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14
    Skicka ungen till affären, kortet kan du skicka med, eller så får han/hon betala själv ---> elaka mamman här
  28. 14
    Skicka ungen till affären, kortet kan du skicka med, eller så får han/hon betala själv ---> elaka mamman här
  29. ÅJ67 m 3 kidz
    #15
    Maken tar det på vägen hem från loppet han sprungit idag. Han kommer nog väcka uppmärksamhet i affären om inte annat när han kliver in i löpartights och en härlig svett-doft.

    Vi väntar in honom så behöver han inte värma på maten.
  30. 15
    Maken tar det på vägen hem från loppet han sprungit idag. Han kommer nog väcka uppmärksamhet i affären om inte annat när han kliver in i löpartights och en härlig svett-doft.

    Vi väntar in honom så behöver han inte värma på maten.

Liknande trådar

  1. Har ni som har tonåringar...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2010-01-03, 00:02
  2. Tonåringar
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 21:31
  3. På Tonåringar
    By AJ aj in forum Medelålders 45+
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 19:10
  4. när ni var tonåringar
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 21:45
  5. Era tonåringar
    By Orolig mamma in forum Tonåringar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 18:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar