Ang vaccinationen
_1004 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Ang vaccinationen

    Läste just detta och det kändes ju skönt, att vaccinet inte går över till fostret!


    Om man är gravid, får barnet i sig vaccin också?


    Vaccinet går inte över till fostret. Det finns ingen möjlighet att vaccinet skulle kunna passera moderkakan. Antikroppar som bildas hos modern kan dock ge ett visst skydd även till barnet.

    Läste på krisinformation.se
  2. 1
    Ang vaccinationen Läste just detta och det kändes ju skönt, att vaccinet inte går över till fostret!


    Om man är gravid, får barnet i sig vaccin också?


    Vaccinet går inte över till fostret. Det finns ingen möjlighet att vaccinet skulle kunna passera moderkakan. Antikroppar som bildas hos modern kan dock ge ett visst skydd även till barnet.

    Läste på krisinformation.se
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    men hur är det ens möjligt att det inte går över till fostret? låter märkligt tycker jag då allt man äter och dricker påverkar fostret såsom alkohol och rökning(jag vet man äter inte cigaretter men ändå). ja jag är bara nyfiken för jag får inte ihop det.
  4. 2
    men hur är det ens möjligt att det inte går över till fostret? låter märkligt tycker jag då allt man äter och dricker påverkar fostret såsom alkohol och rökning(jag vet man äter inte cigaretter men ändå). ja jag är bara nyfiken för jag får inte ihop det.
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Just den vetenskapliga biten har inte jag heller svar på...men denna info stod på den där krishemsidan som man hamnar på när man kollar Vårdguiden så....
  6. 3
    Just den vetenskapliga biten har inte jag heller svar på...men denna info stod på den där krishemsidan som man hamnar på när man kollar Vårdguiden så....
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Skulle gissa att det har och göra med att det du får i sprutan är ett försvagat virus för att din kropp ska tillverka antikroppar. Har aldrig märkt att mina virusförkylningar har smittat bäbisen i magen. Annars hade du nog känt av nysningar och hostningar.
  8. 4
    Skulle gissa att det har och göra med att det du får i sprutan är ett försvagat virus för att din kropp ska tillverka antikroppar. Har aldrig märkt att mina virusförkylningar har smittat bäbisen i magen. Annars hade du nog känt av nysningar och hostningar.
  9. Anonym
    #5
    man får vaccinet i en muskel, inte i blodbanan
  10. 5
    man får vaccinet i en muskel, inte i blodbanan

Liknande trådar

  1. 18 mån vaccinationen
    By Nataluskan & Olga in forum _0906 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 15:13
  2. Vaccinationen
    By Maon in forum _0907 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 07:12
  3. Vaccinationen
    By Maon in forum _0906 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 12:05
  4. Vaccinationen
    By Fritz in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 14:57
  5. ang. vaccinationen.
    By Hanna Leia o *liten* in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 09:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar