Badhus
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Badhus

    Upp till vilken ålder anser du att man får ha med sig barn i "fel" omklädningsrum?
  2. 1
    Badhus Upp till vilken ålder anser du att man får ha med sig barn i "fel" omklädningsrum?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2

    Lite olika

    så länge barnet känner sig bekväm med det. Mina har själva signalerat i 6 - 7 års åldern att de vill vara i "rätt" omklädningsrum.
  4. 2
    Lite olika så länge barnet känner sig bekväm med det. Mina har själva signalerat i 6 - 7 års åldern att de vill vara i "rätt" omklädningsrum.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Håller med - om barnet är äldre och man inte har ngn vuxen av barnets kön att ta med, brukar det funka med en kompis (om barnet inte vill gå själv).
    På en del badhus finns det familjerum för omklädning och dusch där alla kan byta om samtidigt i en familj.
  6. 3
    Håller med - om barnet är äldre och man inte har ngn vuxen av barnets kön att ta med, brukar det funka med en kompis (om barnet inte vill gå själv).
    På en del badhus finns det familjerum för omklädning och dusch där alla kan byta om samtidigt i en familj.
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    Om en 12-åring känner sig bekväm i fel omlädningsum.. ska man neka med hänsyn till dem som är i rätt rum sas?
  8. 4
    Om en 12-åring känner sig bekväm i fel omlädningsum.. ska man neka med hänsyn till dem som är i rätt rum sas?
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    Till 7 år med ett års variation upp- och nedåt.
  10. 5
    Till 7 år med ett års variation upp- och nedåt.
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6
    Är nog många (särskilt män)I som skulle känna sig mer än bekväma i "fel omklädningsrum" hela livet :-)!
  12. 6
    Är nog många (särskilt män)I som skulle känna sig mer än bekväma i "fel omklädningsrum" hela livet :-)!
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7
    Jag skulle inte känna mig bekväm om det fanns killar över 10 år i damernas omklädningsrum.
  14. 7
    Jag skulle inte känna mig bekväm om det fanns killar över 10 år i damernas omklädningsrum.
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8

    Måste fråga...

    går din son ensam till herrarnas och byter om när ni går och badar? Jag skulle nämligen inte skicka min 7-åring ensam till herrarnas Av flera anledningar.... (som jag inte har lust att redogöra just nu för jag ska gå å laga mat )
  16. 8
    Måste fråga... går din son ensam till herrarnas och byter om när ni går och badar? Jag skulle nämligen inte skicka min 7-åring ensam till herrarnas Av flera anledningar.... (som jag inte har lust att redogöra just nu för jag ska gå å laga mat )
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Så länge barnet känner sig bekvämt och man själv kan vara säker på att barnet klarar sig (m.a.o: öppna/låsa skåpet, duscha, hålla reda på sina saker och sig själv, veta rätt och fel och vart man vänder sig om ngt skulle krisa)
  18. 9
    Så länge barnet känner sig bekvämt och man själv kan vara säker på att barnet klarar sig (m.a.o: öppna/låsa skåpet, duscha, hålla reda på sina saker och sig själv, veta rätt och fel och vart man vänder sig om ngt skulle krisa)
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Beror ju på barnet, inte på ålder, tycker jag. I största allmänhet brukar de flesta i 7årsåldern byta om i "rätt" rum men sedan finns det ju alltid undantag. Barn med utvecklingsstörning eller liknande tex.
  20. 10
    Beror ju på barnet, inte på ålder, tycker jag. I största allmänhet brukar de flesta i 7årsåldern byta om i "rätt" rum men sedan finns det ju alltid undantag. Barn med utvecklingsstörning eller liknande tex.
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11
    Så känner jag me.
  22. 11
    Så känner jag me.
  23. Medlem sedan
    Mar 2008
    #12
    6, möjligtvis 7 år sedan är det inte roligt varken för det barnet eller de som redan är i rätt rum.
  24. 12
    6, möjligtvis 7 år sedan är det inte roligt varken för det barnet eller de som redan är i rätt rum.
  25. Medlem sedan
    Mar 2008
    #13
    man tar med en kompis itll dem såklart. Barnen får roligt och får känna sig lite stora.
  26. 13
    man tar med en kompis itll dem såklart. Barnen får roligt och får känna sig lite stora.
  27. Medlem sedan
    Jun 2007
    #14
    Till 6 år ungefär, vad tycker du själv?
  28. 14
    Till 6 år ungefär, vad tycker du själv?
  29. Medlem sedan
    Jun 2007
    #15
    Självklart! varför skulle man inte ta hänsyn till de andra menar du?
    Vuxna skiter väl om det är ett glin där av fel kön...men det är taskigt mot de yngre!
  30. 15
    Självklart! varför skulle man inte ta hänsyn till de andra menar du?
    Vuxna skiter väl om det är ett glin där av fel kön...men det är taskigt mot de yngre!
  31. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16
    Just därför tar man med sig någon kompis eller varför inte höra om en vuxen släkting eller kompis kan följa med?
  32. 16
    Just därför tar man med sig någon kompis eller varför inte höra om en vuxen släkting eller kompis kan följa med?
  33. Medlem sedan
    Jan 2000
    #17
    Nu har vårt lokala badhus en gräns på max 9 år och jag kan nog tycka att gränsen kan gå där.
  34. 17
    Nu har vårt lokala badhus en gräns på max 9 år och jag kan nog tycka att gränsen kan gå där.
  35. Medlem sedan
    Mar 2008
    #18
    men hu, stackars tjejer i tvåan-trean som står näck inför klasskompisen. Det är verkligen inte schysst.
  36. 18
    men hu, stackars tjejer i tvåan-trean som står näck inför klasskompisen. Det är verkligen inte schysst.
  37. Medlem sedan
    Sep 2006
    #19
    varför skulle man inte ta hänsyn till de andra menar du?
    Var "menar" jag det i min fråga?
  38. 19
    varför skulle man inte ta hänsyn till de andra menar du?
    Var "menar" jag det i min fråga?
  39. Medlem sedan
    Sep 2006
    #20
    Inga av mina 5 barn har varit i "fel" rum efter 6 års ålder. Min gräns går nog vid 10... max.
  40. 20
    Inga av mina 5 barn har varit i "fel" rum efter 6 års ålder. Min gräns går nog vid 10... max.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Badhus
    By Komplex mamma in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 11:11
  2. badhus
    By <3bebis<3 in forum _1106 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 22:25
  3. Badhus och ÄL?
    By Maria H in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 20:39
  4. Badhus?
    By myet in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 15:23
  5. På tal om badhus
    By Smilla... in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 18:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar