Hur länge i babysitter?
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2009
    #1

    Hur länge i babysitter?

    Ja, frågan är rubriken !

    Hur länge kan bebisarna sitta i babysittern när de bara är två veckor? Wilma gillar den starkt och kan sitta och titta ut genom fönstret tills hon somnar, då brukar jag försöka lägga henne istället, men hur länge är för länge?
    Em -- -,- -`- -@
  2. 1
    Hur länge i babysitter? Ja, frågan är rubriken !

    Hur länge kan bebisarna sitta i babysittern när de bara är två veckor? Wilma gillar den starkt och kan sitta och titta ut genom fönstret tills hon somnar, då brukar jag försöka lägga henne istället, men hur länge är för länge?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Mitt enkla svar är; tills de säger till. Härligt att hon gillar sin sitter, den är väldigt praktisk!
  4. 2
    Mitt enkla svar är; tills de säger till. Härligt att hon gillar sin sitter, den är väldigt praktisk!
  5. Medlem sedan
    Mar 2009
    #3
    Jag fick tipset att babysitter inte funkar alls förrän barnet är lite äldre så vi struntade i att köpa det. Men nu inser jag att det nog är fel. Så vi får nog inhandla en sådan illa kvickt:-)
  6. 3
    Jag fick tipset att babysitter inte funkar alls förrän barnet är lite äldre så vi struntade i att köpa det. Men nu inser jag att det nog är fel. Så vi får nog inhandla en sådan illa kvickt:-)
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4

    Bra fråga!

    Också nyfiken på detta. Vi har en enkel babysitter som inte går att ställa in i olika lägen. Den har vi inte velat använda alls ännu, då det känns som om Milla måste få bli lite starkare i ryggen först då den är ganska upprätt. Men hur är de babysitters med olika lägen? Vad har du för modell? Och ni andra? Blir nog till att införskaffa en bra sitter nu när tjejen börjar vara lite mer vaken och med! Tar gärna emot tips!
  8. 4
    Bra fråga! Också nyfiken på detta. Vi har en enkel babysitter som inte går att ställa in i olika lägen. Den har vi inte velat använda alls ännu, då det känns som om Milla måste få bli lite starkare i ryggen först då den är ganska upprätt. Men hur är de babysitters med olika lägen? Vad har du för modell? Och ni andra? Blir nog till att införskaffa en bra sitter nu när tjejen börjar vara lite mer vaken och med! Tar gärna emot tips!
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    När vi skule få Jakob skaffade jag en med fullt liggläge. Den låg han i från start. Med de båda stora hade vi mammas gamla som jag själv legat i. Den gick ju inte att ställa i lägen. Då började vi använda den lite senare. Men jag har även använt babyskyddet till bilen inomhus som en typ av babysitter. Men då får man ju vara extra noga med att spänna fast bebisen om man flyttar på skyddet.
  10. 5
    När vi skule få Jakob skaffade jag en med fullt liggläge. Den låg han i från start. Med de båda stora hade vi mammas gamla som jag själv legat i. Den gick ju inte att ställa i lägen. Då började vi använda den lite senare. Men jag har även använt babyskyddet till bilen inomhus som en typ av babysitter. Men då får man ju vara extra noga med att spänna fast bebisen om man flyttar på skyddet.
  11. Medlem sedan
    May 2009
    #6
    Det beror lite på vad du har för babysitter.. hur krökt bebisens rygg är och så. Men jag skulle nog inte oroa mig utan låta henne sitta i den om hon är nöjd med det.
  12. 6
    Det beror lite på vad du har för babysitter.. hur krökt bebisens rygg är och så. Men jag skulle nog inte oroa mig utan låta henne sitta i den om hon är nöjd med det.
  13. Medlem sedan
    Aug 2007
    #7
    Hm...hur länge är fööör länge? Bra fråga...
    I bärsele ska man ju helst inte bära innan bebisen är en månad och då kortare stunder på en halvtimme i början. Men i en babysitter blir ju inte belastningen lika tung eftersom de halvligger...så kanske kan en timme gå bra!?

    Vi har en Baby Seat från Babyproffsen (har jag för mig?) med fullt liggläge och nu när Maja nästan är 4 veckor har vi börjat fälla upp den ett hack.

    Oftast reglerar det sig självt här för Maja har sällan ork att sitta där mer än 10-15 minuter innan hon tappar tålamodet. Några gånger har det hänt att hon börjar somna till men då har jag snabbt fiskat upp henne och lagt henne i sängen istället

    Annars är babysittern jättepraktisk eftersom den har bärhandtag så jag kan bära med henne när jag går ut i köket eller ner i tvättstugan. Den har också en lekbåge som hon just nu struntar fullkomligt i men så småningom kommer hon tycka den är jättekul att titta på och fäkta med armarna efter

    http://www.alltforforaldrar.se/galle...&ppuser=625995

    http://www.alltforforaldrar.se/galle...&ppuser=625995
  14. 7
    Hm...hur länge är fööör länge? Bra fråga...
    I bärsele ska man ju helst inte bära innan bebisen är en månad och då kortare stunder på en halvtimme i början. Men i en babysitter blir ju inte belastningen lika tung eftersom de halvligger...så kanske kan en timme gå bra!?

    Vi har en Baby Seat från Babyproffsen (har jag för mig?) med fullt liggläge och nu när Maja nästan är 4 veckor har vi börjat fälla upp den ett hack.

    Oftast reglerar det sig självt här för Maja har sällan ork att sitta där mer än 10-15 minuter innan hon tappar tålamodet. Några gånger har det hänt att hon börjar somna till men då har jag snabbt fiskat upp henne och lagt henne i sängen istället

    Annars är babysittern jättepraktisk eftersom den har bärhandtag så jag kan bära med henne när jag går ut i köket eller ner i tvättstugan. Den har också en lekbåge som hon just nu struntar fullkomligt i men så småningom kommer hon tycka den är jättekul att titta på och fäkta med armarna efter

    http://www.alltforforaldrar.se/galle...&ppuser=625995

    http://www.alltforforaldrar.se/galle...&ppuser=625995
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Förtydligande...anledningen till att jag lyft över henne till sängen när hon börjar somna är att jag tror att hon får sova mer ostört i sängen än i babysittern (eftersom vi är ganska många i den här familjen ).

    Är jag ensam hemma och hon somnar i babysittern så är det bara att fälla den till liggläge och låta henne ligga kvar och sova
    I värsta fall kan jag bära in hela babysittern i sovrummet så får hon ändå sova ostört och ligger bra.
  16. 8
    Förtydligande...anledningen till att jag lyft över henne till sängen när hon börjar somna är att jag tror att hon får sova mer ostört i sängen än i babysittern (eftersom vi är ganska många i den här familjen ).

    Är jag ensam hemma och hon somnar i babysittern så är det bara att fälla den till liggläge och låta henne ligga kvar och sova
    I värsta fall kan jag bära in hela babysittern i sovrummet så får hon ändå sova ostört och ligger bra.

Liknande trådar

  1. Babysitter
    By sofie123 in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-10, 10:17
  2. Babysitter?
    By rubyblue in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 12:13
  3. Babysitter
    By Sofia m Ludvig in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 22:44
  4. Babysitter
    By Jesica in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 09:05
  5. Är det bra med babysitter?
    By Lindis m. Olivia -01 & Elvina 051021 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 14:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar