Enkätdax!!
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Enkätdax!!

    Vilken vecka är du i?

    Hur mår du överlag?

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?

    Vad ska du göra idag?

    Vad har du på dig idag?

    Passar dina kläder fortfarande?

    Hur länge till ska du jobba?
    Mamma till världens bästa Tindra & Hugo!!!!
  2. 1
    Enkätdax!! Vilken vecka är du i?

    Hur mår du överlag?

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?

    Vad ska du göra idag?

    Vad har du på dig idag?

    Passar dina kläder fortfarande?

    Hur länge till ska du jobba?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Mina egna svar!

    Vilken vecka är du i?
    * v 27+0 i morgon!

    Hur mår du överlag?
    * Sådär, är konstant trött, har ont på höger sida i ryggen och i bäckenet, tycker oxå att jag har mkt sammandragningar. Nu låter det väldigt negativt, men jag har ingen lust eller motivation.... hoppas den kommer tillbaka snart!

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    * 4 kg tror jag ungefär fast det känns som mer

    Vad ska du göra idag?
    * Har jobbat mellan kl 13-19.30 och nu slappar jag i soffan med lite godis!

    Vad har du på dig idag?
    * Svarta tighta byxor och en lång typ finstickad svart poloklänning

    Passar dina kläder fortfarande?
    * Absolut inga byxor, men mina tunikot kan jag ha. Använder mest mammakläder då jag tycker det är skönast.

    Hur länge till ska du jobba?
    * Jobbar min sista dag den 2 dec efter det är jag hemma med havandeskapspenning!!! Å jag längtar!!!
    Mamma till världens bästa Tindra & Hugo!!!!
  4. 2
    Mina egna svar! Vilken vecka är du i?
    * v 27+0 i morgon!

    Hur mår du överlag?
    * Sådär, är konstant trött, har ont på höger sida i ryggen och i bäckenet, tycker oxå att jag har mkt sammandragningar. Nu låter det väldigt negativt, men jag har ingen lust eller motivation.... hoppas den kommer tillbaka snart!

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    * 4 kg tror jag ungefär fast det känns som mer

    Vad ska du göra idag?
    * Har jobbat mellan kl 13-19.30 och nu slappar jag i soffan med lite godis!

    Vad har du på dig idag?
    * Svarta tighta byxor och en lång typ finstickad svart poloklänning

    Passar dina kläder fortfarande?
    * Absolut inga byxor, men mina tunikot kan jag ha. Använder mest mammakläder då jag tycker det är skönast.

    Hur länge till ska du jobba?
    * Jobbar min sista dag den 2 dec efter det är jag hemma med havandeskapspenning!!! Å jag längtar!!!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    mina svar

    Vilken vecka är du i?
    - 27

    Hur mår du överlag?
    - förutom foglossning så har jag halsbranna konstant och blir lätt illamående, tjejen ligger högt upp

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    - 2 kg

    Vad ska du göra idag?
    - jag har inte gjort så mycket idag, plockat i ordning och dammsugit lite klarar inte så mycket pga av foglossningarna

    Vad har du på dig idag?
    - svart mysbyxor och ett svart linne

    Passar dina kläder fortfarande?
    ja om jag slipper knäppa dom ) jag har helt och hållet med mamma byxor

    Hur länge till ska du jobba?
    - Jag jobbar inte, har sjukersättning ett tag till
  6. 3
    mina svar

    Vilken vecka är du i?
    - 27

    Hur mår du överlag?
    - förutom foglossning så har jag halsbranna konstant och blir lätt illamående, tjejen ligger högt upp

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    - 2 kg

    Vad ska du göra idag?
    - jag har inte gjort så mycket idag, plockat i ordning och dammsugit lite klarar inte så mycket pga av foglossningarna

    Vad har du på dig idag?
    - svart mysbyxor och ett svart linne

    Passar dina kläder fortfarande?
    ja om jag slipper knäppa dom ) jag har helt och hållet med mamma byxor

    Hur länge till ska du jobba?
    - Jag jobbar inte, har sjukersättning ett tag till
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Mina svar!

    Vilken vecka är du i?
    V.26

    Hur mår du överlag?

    Mkt hårda sd samt svår huvudvärk 1-2 d/vecka. Annars ok

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?

    3 kg

    Vad ska du göra idag?

    Snart sova, imorgon städa L

    Vad har du på dig idag?

    Tights o norsk ulltröja

    Passar dina kläder fortfarande?

    Ja, om byxan är låg i modellen

    Hur länge till ska du jobba?

    Jaa, vet nog inte. Tills kroppen säger stopp.
    Hagasessorna
  8. 4
    Mina svar! Vilken vecka är du i?
    V.26

    Hur mår du överlag?

    Mkt hårda sd samt svår huvudvärk 1-2 d/vecka. Annars ok

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?

    3 kg

    Vad ska du göra idag?

    Snart sova, imorgon städa L

    Vad har du på dig idag?

    Tights o norsk ulltröja

    Passar dina kläder fortfarande?

    Ja, om byxan är låg i modellen

    Hur länge till ska du jobba?

    Jaa, vet nog inte. Tills kroppen säger stopp.
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
    Vilken vecka är du i?
    - 26 +2

    Hur mår du överlag?
    - Tipptopp, inga problem än så länge förutom kramp om jag sträcker ut tårna, så försöker undvika det. Än så länge inga fogproblem eller ischias, nej nu kom jag föresten på nått mer, har mer sammandragningar än sist.

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    - 3 -4 kg, varierar

    Vad ska du göra idag?
    - Ta med sonen och åka till bm för att kika hur lillasyster mår därinne. Sedan blir det lunchdejt med sambon och därefter ska jag och sonen på bibblan och låna lite böcker. Mer vet jag inte riktigt ännu.

    Vad har du på dig idag?
    - Jeansleggings och svart tunika.

    Passar dina kläder fortfarande?
    - En del, men avskyr tryck mot magen så har köpt mammakläder som är råsköna. Byxor är enbart mammabyxor och mjukisar, men tröjorna kan jag ha en del, och alla tunikor.

    Hur länge till ska du jobba?
    - Planen är att jobba till den 29:e januari (är ledig 30, 31 enl schema), då jag har bf först den 6:e, och är väldigt säker på att gå över då jag var överbärare med sonen (mer än 14 dagar) och enl statistik så brukar vi gå över igen, minus 2-3 dagar, så är inställd på det. Skulle det dock inte gå att jobba så länge så har jag en vikarie för mig som är redo att hoppa in omg.
  10. 5
    Vilken vecka är du i?
    - 26 +2

    Hur mår du överlag?
    - Tipptopp, inga problem än så länge förutom kramp om jag sträcker ut tårna, så försöker undvika det. Än så länge inga fogproblem eller ischias, nej nu kom jag föresten på nått mer, har mer sammandragningar än sist.

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    - 3 -4 kg, varierar

    Vad ska du göra idag?
    - Ta med sonen och åka till bm för att kika hur lillasyster mår därinne. Sedan blir det lunchdejt med sambon och därefter ska jag och sonen på bibblan och låna lite böcker. Mer vet jag inte riktigt ännu.

    Vad har du på dig idag?
    - Jeansleggings och svart tunika.

    Passar dina kläder fortfarande?
    - En del, men avskyr tryck mot magen så har köpt mammakläder som är råsköna. Byxor är enbart mammabyxor och mjukisar, men tröjorna kan jag ha en del, och alla tunikor.

    Hur länge till ska du jobba?
    - Planen är att jobba till den 29:e januari (är ledig 30, 31 enl schema), då jag har bf först den 6:e, och är väldigt säker på att gå över då jag var överbärare med sonen (mer än 14 dagar) och enl statistik så brukar vi gå över igen, minus 2-3 dagar, så är inställd på det. Skulle det dock inte gå att jobba så länge så har jag en vikarie för mig som är redo att hoppa in omg.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Vilken vecka är du i?
    25+0 imorgon

    Hur mår du överlag?
    Ganska bra! Foglossningarna kommer och går lite, jag känner mig tung och orörlig och har lite andningssvårigheter...tror att barnet ligger högt.

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    Jag vet faktiskt inte. Slutade väga mig när jag hade gått upp 10 kilo Det är så deppigt, så jag vill inte veta!

    Vad ska du göra idag?
    Jobbar heltid, hämta barnen..laga mat..en helt vanlig dag.

    Vad har du på dig idag?
    Svarta mammajeans från Polarn, tunika och kofta.

    Passar dina kläder fortfarande?
    Använder mammakläder!

    Hur länge till ska du jobba?
    Till den 18 december, sedan tar jag semester fram tills Bf 8 februari...jag längtar dit väldigt mycket!!
  12. 6
    Vilken vecka är du i?
    25+0 imorgon

    Hur mår du överlag?
    Ganska bra! Foglossningarna kommer och går lite, jag känner mig tung och orörlig och har lite andningssvårigheter...tror att barnet ligger högt.

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    Jag vet faktiskt inte. Slutade väga mig när jag hade gått upp 10 kilo Det är så deppigt, så jag vill inte veta!

    Vad ska du göra idag?
    Jobbar heltid, hämta barnen..laga mat..en helt vanlig dag.

    Vad har du på dig idag?
    Svarta mammajeans från Polarn, tunika och kofta.

    Passar dina kläder fortfarande?
    Använder mammakläder!

    Hur länge till ska du jobba?
    Till den 18 december, sedan tar jag semester fram tills Bf 8 februari...jag längtar dit väldigt mycket!!
  13. Medlem sedan
    Apr 2007
    #7

    Här kommer mina svar!

    Vilken vecka är du i?
    ** Vecka 26 (25+3).

    Hur mår du överlag?
    ** Jag mår bra!

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    ** 5.9 kg vid bm-besöket förra veckan.

    Vad ska du göra idag?
    ** Jag har nästan precis kommit hem efter att ha lämnat sonen i skolan och dottern på dagis. Yngsta dottern sover sin förmiddagslur nu så jag njuter av mitt te och en macka.
    Senare idag ska jag tvätta och hämta barnen. Det blir lite allmänt plock här hemma, behöver dammsuga också.

    Vad har du på dig idag?
    ** Hade mammajeans när jag var ute innan men byter oftast när jag kommer hem till något bekvämare, nu har jag på mig ett par svarta byxor och svart top.

    Passar dina kläder fortfarande?
    ** Inte vanliga byxor/jeans men jag använder i stort sett samma tröjor. Har köpt "muddar" som man kan ha under tröjan så ser det ut som om man har en tröja under och det gör inget att den vanliga tröjan slutar en bit upp på magen.

    Hur länge till ska du jobba?
    ** Jag jobbar inte, har varit hemmamamma i snart 2½ år.
  14. 7
    Här kommer mina svar! Vilken vecka är du i?
    ** Vecka 26 (25+3).

    Hur mår du överlag?
    ** Jag mår bra!

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    ** 5.9 kg vid bm-besöket förra veckan.

    Vad ska du göra idag?
    ** Jag har nästan precis kommit hem efter att ha lämnat sonen i skolan och dottern på dagis. Yngsta dottern sover sin förmiddagslur nu så jag njuter av mitt te och en macka.
    Senare idag ska jag tvätta och hämta barnen. Det blir lite allmänt plock här hemma, behöver dammsuga också.

    Vad har du på dig idag?
    ** Hade mammajeans när jag var ute innan men byter oftast när jag kommer hem till något bekvämare, nu har jag på mig ett par svarta byxor och svart top.

    Passar dina kläder fortfarande?
    ** Inte vanliga byxor/jeans men jag använder i stort sett samma tröjor. Har köpt "muddar" som man kan ha under tröjan så ser det ut som om man har en tröja under och det gör inget att den vanliga tröjan slutar en bit upp på magen.

    Hur länge till ska du jobba?
    ** Jag jobbar inte, har varit hemmamamma i snart 2½ år.
  15. Medlem sedan
    Sep 2006
    #8
    Black Lady svarar:

    Vilken vecka är du i?
    24 +6 eller v 25, beror på hur man ser det

    Hur mår du överlag?
    Idag är en av dom jobbiga dagarna med illamående som ligger och små lurar. Annars mår jag toppen. Är pigg och alert, orkar så mycket. Har inte märkt av magen så mycket, Igår skulle jag ner i badkaret och såg mig naken i spegeln, Vilken jätte mage jag helt plötsligt har fått

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    Jag skrev in mig i v 18 och har inte gått upp ett gram sedan dess, tror dock att det hela har omfördelat sig på kroppen.

    Vad ska du göra idag?
    Det första är att jag ska ut och ge hästen morgonfodret. Sen är det dammsugning och våttorkning som står på schemat. Annars har jag inget inplanerat.

    Vad har du på dig idag?
    gympabyxor som har tappat sin resår i midjan, rosa/vit randig tröja och grå munkjacka

    Passar dina kläder fortfarande?
    Inga vanliga byxor kan jag ha längre, men tröjorna funkar, vissa glipar i linningen, men det funkar hemma.
    Några mammajeans har blivit för tajta i midjan, stramar när jag sitter. Har helst leggings om dagarna.

    Hur länge till ska du jobba?
    Eftersom jag fortfarande är mammaledig med min 1 åring så kommer jag inte att återgå till jobbet förrens denna bebis har kikat ut. Tanken var att jag skulle börja jobba i Januari, men,,,,, planerna fick ändras
  16. 8
    Black Lady svarar:

    Vilken vecka är du i?
    24 +6 eller v 25, beror på hur man ser det

    Hur mår du överlag?
    Idag är en av dom jobbiga dagarna med illamående som ligger och små lurar. Annars mår jag toppen. Är pigg och alert, orkar så mycket. Har inte märkt av magen så mycket, Igår skulle jag ner i badkaret och såg mig naken i spegeln, Vilken jätte mage jag helt plötsligt har fått

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    Jag skrev in mig i v 18 och har inte gått upp ett gram sedan dess, tror dock att det hela har omfördelat sig på kroppen.

    Vad ska du göra idag?
    Det första är att jag ska ut och ge hästen morgonfodret. Sen är det dammsugning och våttorkning som står på schemat. Annars har jag inget inplanerat.

    Vad har du på dig idag?
    gympabyxor som har tappat sin resår i midjan, rosa/vit randig tröja och grå munkjacka

    Passar dina kläder fortfarande?
    Inga vanliga byxor kan jag ha längre, men tröjorna funkar, vissa glipar i linningen, men det funkar hemma.
    Några mammajeans har blivit för tajta i midjan, stramar när jag sitter. Har helst leggings om dagarna.

    Hur länge till ska du jobba?
    Eftersom jag fortfarande är mammaledig med min 1 åring så kommer jag inte att återgå till jobbet förrens denna bebis har kikat ut. Tanken var att jag skulle börja jobba i Januari, men,,,,, planerna fick ändras
  17. Medlem sedan
    Sep 2006
    #9
    blev så glad när jag såg en som var i samma vecka som mig, men du skrev att du har bff den 8 feb, då borde du ligga på 26+ imorgon?
    Jag har BF 16 feb och ligger på 24+6 idag.
    någon har räknat fel... skulle inte förvåna mig om det är jag,,,, hur gör jag ?
  18. 9
    blev så glad när jag såg en som var i samma vecka som mig, men du skrev att du har bff den 8 feb, då borde du ligga på 26+ imorgon?
    Jag har BF 16 feb och ligger på 24+6 idag.
    någon har räknat fel... skulle inte förvåna mig om det är jag,,,, hur gör jag ?
  19. Medlem sedan
    Sep 2006
    #10
    blev så glad när jag såg en som var i samma vecka som mig, men du skrev att du har bf den 8 feb, då borde du ligga på 26+ imorgon?
    Jag har BF 16 feb och ligger på 24+6 idag.
    någon har räknat fel... skulle inte förvåna mig om det är jag,,,, hur gör jag ?
  20. 10
    blev så glad när jag såg en som var i samma vecka som mig, men du skrev att du har bf den 8 feb, då borde du ligga på 26+ imorgon?
    Jag har BF 16 feb och ligger på 24+6 idag.
    någon har räknat fel... skulle inte förvåna mig om det är jag,,,, hur gör jag ?
  21. Medlem sedan
    Jul 2009
    #11
    Vilken vecka är du i?
    24+5

    Hur mår du överlag?
    Sådär, haft influensa två ggr

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    10 kg

    Vad ska du göra idag?
    Jobba

    Vad har du på dig idag?
    Kavaj och kjol - sååååå snygg idag för första gången på länge.... ska bli intervjuad av en tidning

    Passar dina kläder fortfarande?
    Nej de har inte passat sen länge...

    Hur länge till ska du jobba?
    Till Jan får se hur jag mår dock::
  22. 11
    Vilken vecka är du i?
    24+5

    Hur mår du överlag?
    Sådär, haft influensa två ggr

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    10 kg

    Vad ska du göra idag?
    Jobba

    Vad har du på dig idag?
    Kavaj och kjol - sååååå snygg idag för första gången på länge.... ska bli intervjuad av en tidning

    Passar dina kläder fortfarande?
    Nej de har inte passat sen länge...

    Hur länge till ska du jobba?
    Till Jan får se hur jag mår dock::
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Vilken vecka är du i?
    V 26+1 tror jag.


    Hur mår du överlag?
    Ok, men jag är trött, halsbränna när jag ska lägga mig, får lite ont efter några timmars natt sömn, flåsar för minsta lilla och stor otymplig mage, men annars är det bra :-)


    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    Kan nog vara ca 12 kg.

    Vad ska du göra idag?
    Jobba och ta det lugnt på kvällen.

    Vad har du på dig idag?
    Linnebyxor, maringrönt linne från HM och en varm randig tröja från HM.

    Passar dina kläder fortfarande?
    Hehe det var länge sedan som jag fick börja med mammakläder!

    Hur länge till ska du jobba?
    Har inte bestämt mig helt, men jag tror att jag ska jobba längre den här gången än vad jag gjort tidigare gånger, så nån gång till mitten av februari.
  24. 12
    Vilken vecka är du i?
    V 26+1 tror jag.


    Hur mår du överlag?
    Ok, men jag är trött, halsbränna när jag ska lägga mig, får lite ont efter några timmars natt sömn, flåsar för minsta lilla och stor otymplig mage, men annars är det bra :-)


    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    Kan nog vara ca 12 kg.

    Vad ska du göra idag?
    Jobba och ta det lugnt på kvällen.

    Vad har du på dig idag?
    Linnebyxor, maringrönt linne från HM och en varm randig tröja från HM.

    Passar dina kläder fortfarande?
    Hehe det var länge sedan som jag fick börja med mammakläder!

    Hur länge till ska du jobba?
    Har inte bestämt mig helt, men jag tror att jag ska jobba längre den här gången än vad jag gjort tidigare gånger, så nån gång till mitten av februari.
  25. Medlem sedan
    Jul 2002
    #13
    hm...det är lite snurrigt med veckorna Jag ska vara 25 fulla veckor imorgon. Mitt "riktiga" Bf är också 16 feb...men eftersom jag snittas, så blir det den 8:e!
  26. 13
    hm...det är lite snurrigt med veckorna Jag ska vara 25 fulla veckor imorgon. Mitt "riktiga" Bf är också 16 feb...men eftersom jag snittas, så blir det den 8:e!
  27. Medlem sedan
    Sep 2006
    #14
    Aha,,, då förstår jag. Jag ska bli igångsatt men vet inte vilket datum ännu.
    Då ligger vi lika ändå
  28. 14
    Aha,,, då förstår jag. Jag ska bli igångsatt men vet inte vilket datum ännu.
    Då ligger vi lika ändå
  29. Medlem sedan
    Aug 2009
    #15
    Vilken vecka är du i?
    v.23 går in i v.24 på Torsdag

    Hur mår du överlag?
    Väldigt bra och har gjort det under hela graviditeten!

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    3 kilo

    Vad ska du göra idag?
    Jag och min sambo har varit och tittat på en passat kombi bil som vi nog kommer köpa!!! Jag har varit och tränat body vive och nu är jag på jobbet å ska jobba fram till 22.00!

    Vad har du på dig idag?
    Mammajeans ett vitt linne och en grå koffta!

    Passar dina kläder fortfarande?
    Ja jag kan ha alla mina kläder fortfarande, men väljer att ha mammabyxor för det är bekvämare!

    Hur länge till ska du jobba?
    Jag vet inte riktigt än men jag har massa komp å semester att ta ut så jag hoppas väl kunna gå i början av jan eller början av feb!!!
  30. 15
    Vilken vecka är du i?
    v.23 går in i v.24 på Torsdag

    Hur mår du överlag?
    Väldigt bra och har gjort det under hela graviditeten!

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    3 kilo

    Vad ska du göra idag?
    Jag och min sambo har varit och tittat på en passat kombi bil som vi nog kommer köpa!!! Jag har varit och tränat body vive och nu är jag på jobbet å ska jobba fram till 22.00!

    Vad har du på dig idag?
    Mammajeans ett vitt linne och en grå koffta!

    Passar dina kläder fortfarande?
    Ja jag kan ha alla mina kläder fortfarande, men väljer att ha mammabyxor för det är bekvämare!

    Hur länge till ska du jobba?
    Jag vet inte riktigt än men jag har massa komp å semester att ta ut så jag hoppas väl kunna gå i början av jan eller början av feb!!!
  31. Medlem sedan
    Nov 2008
    #16

    mina svar :)

    Vilken vecka är du i?
    - Jag är nu i vecka 27 (26+2)

    Hur mår du överlag?
    - Det är upp och ner. Jag har mycket problem med foglossning och det känns tråkigt, sen så pendlar humöret ganska mycket också. Men överlag är jag glad och kär i min fästman och lycklig över dottern i magen

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    - Jag har gått upp 15 kilo sedan jag plussade, men i pappren står det 12 kilo eftersom dom räknar sedan inskrivningen i vecka 10. Jag är lite orolig över att gå upp allt för mycket, men samtidigt vet jag inte riktigt vad allt för mycket innebär. Det här är min första graviditet och vi mår ju bra, jag och bebisen, så jag försöker ta det med ro och se till att äta nyttigt bara.

    Vad ska du göra idag?
    - Idag jobbar jag (jobbar mellan 75-100%) på bibliotek. Har informationsdiskpass och inre tjänst med planering av en internetkurs för seniorer på schemat

    Vad har du på dig idag?
    -Jag har ett par jeans (H&M mama), en svart långärmad tröja (från Gina Tricot tror jag) och en svart och vit stickad kofta (från Lindex).

    Passar dina kläder fortfarande?
    - Vissa av mina byxor kan jag fortfarande ha, men de går inte alls att stänga. Men jag kan ha det mesta av mina tröjor, tunikor och koftor, det är vissa som blivit för korta över magen bara Känns rätt otroligt att det är så med tanke på min viktuppgång, vet inte riktigt vart kilona satt sig (utom på kulan då )

    Hur länge till ska du jobba?
    - I nuläget får jag gå kvar på mitt vikariat januari ut om jag orkar. Men de senaste veckorna har foglossningen blivit allt värre så jag misstänker att det inte kommer fungera så länge till. Jag ska till en läkare nästa vecka för att prata om sjukskrivning. Helst skulle jag vilja fortsätta jobba året ut i alla fall, men det viktigaste är ju att bebisen mår bra och att jag inte förstör min kropp på något vis.
  32. 16
    mina svar :) Vilken vecka är du i?
    - Jag är nu i vecka 27 (26+2)

    Hur mår du överlag?
    - Det är upp och ner. Jag har mycket problem med foglossning och det känns tråkigt, sen så pendlar humöret ganska mycket också. Men överlag är jag glad och kär i min fästman och lycklig över dottern i magen

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    - Jag har gått upp 15 kilo sedan jag plussade, men i pappren står det 12 kilo eftersom dom räknar sedan inskrivningen i vecka 10. Jag är lite orolig över att gå upp allt för mycket, men samtidigt vet jag inte riktigt vad allt för mycket innebär. Det här är min första graviditet och vi mår ju bra, jag och bebisen, så jag försöker ta det med ro och se till att äta nyttigt bara.

    Vad ska du göra idag?
    - Idag jobbar jag (jobbar mellan 75-100%) på bibliotek. Har informationsdiskpass och inre tjänst med planering av en internetkurs för seniorer på schemat

    Vad har du på dig idag?
    -Jag har ett par jeans (H&M mama), en svart långärmad tröja (från Gina Tricot tror jag) och en svart och vit stickad kofta (från Lindex).

    Passar dina kläder fortfarande?
    - Vissa av mina byxor kan jag fortfarande ha, men de går inte alls att stänga. Men jag kan ha det mesta av mina tröjor, tunikor och koftor, det är vissa som blivit för korta över magen bara Känns rätt otroligt att det är så med tanke på min viktuppgång, vet inte riktigt vart kilona satt sig (utom på kulan då )

    Hur länge till ska du jobba?
    - I nuläget får jag gå kvar på mitt vikariat januari ut om jag orkar. Men de senaste veckorna har foglossningen blivit allt värre så jag misstänker att det inte kommer fungera så länge till. Jag ska till en läkare nästa vecka för att prata om sjukskrivning. Helst skulle jag vilja fortsätta jobba året ut i alla fall, men det viktigaste är ju att bebisen mår bra och att jag inte förstör min kropp på något vis.
  33. Medlem sedan
    Jun 2008
    #17
    Vilken vecka är du i?
    v 24+6 idag

    Hur mår du överlag?
    Kass. Eller sådär. Är glad och positiv. Känns skönt att tänka att detta är min sista graviditet, det gör det lättare att uthärda liksom. Mår konstant illa, och spyr varje dag, trots Lergigan. Foglossningen gör ONT!

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    Tror jag ligger på + 8 kg nu ungefär. Sist slutade jag på +42(!). Brukar samla mycket vatten, så jag förväntar mig explodera snart nu med. Det blir tungt, och mycket smärta i fötter mm, men det är iaf vikt som snabbt försvinner sedan.

    Vad ska du göra idag?
    Jobbar halvtid, så jag var på jobbet i fm. Sedan har jag gosat med barnen. Nu sover minstingen och jag ska snart pyssla med de stora barnen.

    Vad har du på dig idag?
    Just nu: ett par marinblå mamma-linnebyxor, vitt linne och över det en lång lila t-shirt, barfota.

    Passar dina kläder fortfarande?
    Ja, tunikor och långa tröjor använder jag, men byxor kör jag mamma-modeller numera.

    Hur länge till ska du jobba?
    Fram till jul, 50 %. Är nu föräldraledig med minstingen på halvtid, men ska vara ledig med henne på heltid från januari, så vi hinner komma in i rutiner innan Glutten kommer och omställningen blir så liten som möjligt för henne.
  34. 17
    Vilken vecka är du i?
    v 24+6 idag

    Hur mår du överlag?
    Kass. Eller sådär. Är glad och positiv. Känns skönt att tänka att detta är min sista graviditet, det gör det lättare att uthärda liksom. Mår konstant illa, och spyr varje dag, trots Lergigan. Foglossningen gör ONT!

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    Tror jag ligger på + 8 kg nu ungefär. Sist slutade jag på +42(!). Brukar samla mycket vatten, så jag förväntar mig explodera snart nu med. Det blir tungt, och mycket smärta i fötter mm, men det är iaf vikt som snabbt försvinner sedan.

    Vad ska du göra idag?
    Jobbar halvtid, så jag var på jobbet i fm. Sedan har jag gosat med barnen. Nu sover minstingen och jag ska snart pyssla med de stora barnen.

    Vad har du på dig idag?
    Just nu: ett par marinblå mamma-linnebyxor, vitt linne och över det en lång lila t-shirt, barfota.

    Passar dina kläder fortfarande?
    Ja, tunikor och långa tröjor använder jag, men byxor kör jag mamma-modeller numera.

    Hur länge till ska du jobba?
    Fram till jul, 50 %. Är nu föräldraledig med minstingen på halvtid, men ska vara ledig med henne på heltid från januari, så vi hinner komma in i rutiner innan Glutten kommer och omställningen blir så liten som möjligt för henne.
  35. Medlem sedan
    Nov 2000
    #18

    Mina svar

    Vilken vecka är du i?
    25+1

    Hur mår du överlag?
    Mycket bra! Har fruktansvärd foglossning och lite halsbränna, men än har jag inte gett upp.

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    7 kg

    Vad ska du göra idag?
    Har jobbat, hämtat barnen, hjälpt dem med läxorna så nu återstår mest att slappa.

    Vad har du på dig idag?
    Mammabyxor och en t-shirt.

    Passar dina kläder fortfarande?
    I byxväg använder jag bara mammabyxor, men tröjor varierar jag lite.

    Hur länge till ska du jobba?
    Siktar på att jobba januari ut (är beräknad 14 feb), men är redan sjukskriven 25% och vi får se hur länge jag kan jobba.
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  36. 18
    Mina svar Vilken vecka är du i?
    25+1

    Hur mår du överlag?
    Mycket bra! Har fruktansvärd foglossning och lite halsbränna, men än har jag inte gett upp.

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    7 kg

    Vad ska du göra idag?
    Har jobbat, hämtat barnen, hjälpt dem med läxorna så nu återstår mest att slappa.

    Vad har du på dig idag?
    Mammabyxor och en t-shirt.

    Passar dina kläder fortfarande?
    I byxväg använder jag bara mammabyxor, men tröjor varierar jag lite.

    Hur länge till ska du jobba?
    Siktar på att jobba januari ut (är beräknad 14 feb), men är redan sjukskriven 25% och vi får se hur länge jag kan jobba.
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19

    Ulle svarar

    Vilken vecka är du i?
    24+0

    Hur mår du överlag?
    Inte så bra, graviditet är inte min grej. Har svåra foglossningar och hyperemesis.

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    +2kg ca. Jag pendlar en del beronde på hur mycket jag kräks.

    Vad ska du göra idag?
    Nu är det bara vila för mig, kan inte göra så mycket på kvällarna.

    Vad har du på dig idag?
    Fiskbensmönstrade byxor och en svart topå med vit fusk blus under.

    Passar dina kläder fortfarande?
    Inte jeans men byxor med lite stretch funkar.

    Hur länge till ska du jobba?
    Jag är sjukskriven på halvtid, är det fram till årsskiftet funderar på att vara hemma från Jan. Får väll se hur jag mår.
  38. 19
    Ulle svarar Vilken vecka är du i?
    24+0

    Hur mår du överlag?
    Inte så bra, graviditet är inte min grej. Har svåra foglossningar och hyperemesis.

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    +2kg ca. Jag pendlar en del beronde på hur mycket jag kräks.

    Vad ska du göra idag?
    Nu är det bara vila för mig, kan inte göra så mycket på kvällarna.

    Vad har du på dig idag?
    Fiskbensmönstrade byxor och en svart topå med vit fusk blus under.

    Passar dina kläder fortfarande?
    Inte jeans men byxor med lite stretch funkar.

    Hur länge till ska du jobba?
    Jag är sjukskriven på halvtid, är det fram till årsskiftet funderar på att vara hemma från Jan. Får väll se hur jag mår.
  39. Medlem sedan
    Mar 2003
    #20
    Vilken vecka är du i?
    Vecka 26 (25+3)

    Hur mår du överlag?
    Sådär, har foglossning, halsbränna, och är bara enormt trött, fryser som bara den för stunden (vill inte bli sjuk...)

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    Ingenting.. Sist hade jag gått ner 0,6 kg

    Vad ska du göra idag?
    Idag har jag varit till vårdcentralen med dottern, som haft feber och frossa i natt. Plus att hon var sjuk förra veckan så jag behövde läkarintyg för henne. Förra veckan var det feber och röda utslag, men det var efter vaccination (mot mässling, påssjuka, röda hund) tror jag... Sedan var det ombesiktning på bilen, ingen höjdare att ta med sig sjuk dotter, men kan vara bra att ha en bil att köra med... Hämta sonen, laga middag, har sovit en timme med dottern nu - som bara var så trött och grinig, men nu har nog alvedonen börjat verka för nu är hon lite gladare i alla fall. Men det blir tidigt i säng idag. Är så trött.... efter att ha vaknat 2 gånger i timmen natten som var...

    Vad har du på dig idag?
    Just nu kjol och grå-vit-svart tröja. Tidigare idag egenhändigt omsydda mammajeans.

    Passar dina kläder fortfarande?
    Tröjor ja, men byxor nej. Kan inte ha något som sitter åt runt magen... Mjuka tights funkar... Och jeanskjolen funkar fortfarande.

    Hur länge till ska du jobba?
    Är sjukskriven 50% tom 15 december, sedan vet jag inte hur det blir. Hoppas jag kan fortsätta på 50% till januari i alla fall, eller så länge som möjligt.
  40. 20
    Vilken vecka är du i?
    Vecka 26 (25+3)

    Hur mår du överlag?
    Sådär, har foglossning, halsbränna, och är bara enormt trött, fryser som bara den för stunden (vill inte bli sjuk...)

    Hur mycket har du gått upp i vikt..?
    Ingenting.. Sist hade jag gått ner 0,6 kg

    Vad ska du göra idag?
    Idag har jag varit till vårdcentralen med dottern, som haft feber och frossa i natt. Plus att hon var sjuk förra veckan så jag behövde läkarintyg för henne. Förra veckan var det feber och röda utslag, men det var efter vaccination (mot mässling, påssjuka, röda hund) tror jag... Sedan var det ombesiktning på bilen, ingen höjdare att ta med sig sjuk dotter, men kan vara bra att ha en bil att köra med... Hämta sonen, laga middag, har sovit en timme med dottern nu - som bara var så trött och grinig, men nu har nog alvedonen börjat verka för nu är hon lite gladare i alla fall. Men det blir tidigt i säng idag. Är så trött.... efter att ha vaknat 2 gånger i timmen natten som var...

    Vad har du på dig idag?
    Just nu kjol och grå-vit-svart tröja. Tidigare idag egenhändigt omsydda mammajeans.

    Passar dina kläder fortfarande?
    Tröjor ja, men byxor nej. Kan inte ha något som sitter åt runt magen... Mjuka tights funkar... Och jeanskjolen funkar fortfarande.

    Hur länge till ska du jobba?
    Är sjukskriven 50% tom 15 december, sedan vet jag inte hur det blir. Hoppas jag kan fortsätta på 50% till januari i alla fall, eller så länge som möjligt.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Enkätdax!
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 21:24
  2. Enkätdax!!!!
    By nyfikensomen strut in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 13:23
  3. Enkätdax!
    By Hoppfulla hoppan in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 08:06
  4. Enkätdax
    By Zilba in forum Ordet är fritt
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 02:54
  5. Enkätdax!!
    By Tess in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 11:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar