Måste man ha feber för att ha influensa?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Måste man ha feber för att ha influensa?

    någon som vet?
    jag har alla symtom som hosta rinnsnuva huvudvärk matt i kroppen yr.
    Vill ju inte speinga till läkaren om det visar sig att det är virus.
    Vad tror ni?
    fånga dagen.=)
  2. 1
    Måste man ha feber för att ha influensa? någon som vet?
    jag har alla symtom som hosta rinnsnuva huvudvärk matt i kroppen yr.
    Vill ju inte speinga till läkaren om det visar sig att det är virus.
    Vad tror ni?
  3. Medlem sedan
    Nov 1998
    #2
    Som jag har hört det så är det inte influensa om man inte har feber. Och även om det skulle vara influensa så kan väl läkaren inte göra så mycket.
  4. 2
    Som jag har hört det så är det inte influensa om man inte har feber. Och även om det skulle vara influensa så kan väl läkaren inte göra så mycket.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    nä det är ju det jag undrar,behöver man gå till läkaren då eftersom jag inte har feber,det kanske är något som kan botas med meducin,snörvel
  6. 3
    nä det är ju det jag undrar,behöver man gå till läkaren då eftersom jag inte har feber,det kanske är något som kan botas med meducin,snörvel
  7. Salander
    #4
    äter du Alvedon eller Ipren eller likn. hela tiden så att febern döljs? Annars är det inte troligt att du har influensa utan feber, nej. Men febern kan ju komma senare
  8. 4
    äter du Alvedon eller Ipren eller likn. hela tiden så att febern döljs? Annars är det inte troligt att du har influensa utan feber, nej. Men febern kan ju komma senare
  9. Medlem sedan
    Nov 1998
    #5
    Men hur länge har du mått sådär då? De symptom du har låter ju mer som förkylning och det finns det väl inga direkta botemedel mot heller.
  10. 5
    Men hur länge har du mått sådär då? De symptom du har låter ju mer som förkylning och det finns det väl inga direkta botemedel mot heller.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    men kan det vara så att jag kanske behöver meducin
    ja,jag äter alvedon som inte hjälper mot huvudvärken.
  12. 6
    men kan det vara så att jag kanske behöver meducin
    ja,jag äter alvedon som inte hjälper mot huvudvärken.
  13. Salander
    #7
    Inte nu nej det tror jag inte. Men ring sjukvårdsrådgivningen om du är orolig. Andningsproblem och hög feber är väl bra att söka för.
  14. 7
    Inte nu nej det tror jag inte. Men ring sjukvårdsrådgivningen om du är orolig. Andningsproblem och hög feber är väl bra att söka för.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    För majoriteten verkar det som att feber är det som svinen börjar med och det med ett snabbt förlopp och hög feber.

    Det är ju troligast att det är virus, för de flesta förkylningar osv är just det. Även av en kraftig förkylning kan man ju känna sig helt sänkt även om man inte har feber, och det går ju många förkylningar just nu.

    Och även om man tror sig ha svinen så ska man ju inte söka vård om man inte är riktigt dåligt.

    Men sen kan man ju alltid ringa sjukvårdsupplysningen och höra.
  16. 8
    För majoriteten verkar det som att feber är det som svinen börjar med och det med ett snabbt förlopp och hög feber.

    Det är ju troligast att det är virus, för de flesta förkylningar osv är just det. Även av en kraftig förkylning kan man ju känna sig helt sänkt även om man inte har feber, och det går ju många förkylningar just nu.

    Och även om man tror sig ha svinen så ska man ju inte söka vård om man inte är riktigt dåligt.

    Men sen kan man ju alltid ringa sjukvårdsupplysningen och höra.
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    Feber ska du ha och rejält.
  18. 9
    Feber ska du ha och rejält.
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    Menar du svininfl eller vanlig influensa? Här säger de att är det svininfluensa så får du hög feber snabbt typ över en natt. Inget som kommer smygande med lite snuva i några dar och sen lite stegring direkt utan pang tjoff jättesjuk och hög feber.
  20. 10
    Menar du svininfl eller vanlig influensa? Här säger de att är det svininfluensa så får du hög feber snabbt typ över en natt. Inget som kommer smygande med lite snuva i några dar och sen lite stegring direkt utan pang tjoff jättesjuk och hög feber.
  21. Medlem sedan
    Sep 2001
    #11
    Nej, inte alla som testat pos har haft hög feber. Däremot låter dina symtom precis som virus... sen om det är H1N1 eller vanlig bonnförkylning låter sig ju inte sägas. Är du inte riskgrupp så stanna hemma o kurera dig. Får du andningsbesvär, sök såklart vård bums.
  22. 11
    Nej, inte alla som testat pos har haft hög feber. Däremot låter dina symtom precis som virus... sen om det är H1N1 eller vanlig bonnförkylning låter sig ju inte sägas. Är du inte riskgrupp så stanna hemma o kurera dig. Får du andningsbesvär, sök såklart vård bums.

Liknande trådar

  1. Influensa
    By -Kikou- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-16, 22:27
  2. Influensa
    By Karin m A & N in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 08:02
  3. Influensa...nån som vet?
    By ulrika gi in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 23:54
  4. Går det influensa nu?
    By Emmylou in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 13:23
  5. Måste fråga: Kvällsaktivitet m feber?
    By aasha in forum _05 Vårbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 22:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar