Operation snart
_0806 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    Operation snart

    Hej!

    Har inte skrivit här inne på jäääättelänge men har varit inne och läst ibland när tiden har räckt till

    Nästa vecka ska vår lilleman opereras (han har extra tår som måste bort om han ska kunna ha några vanliga skor ). Nu i natt kom jag på en sak som jag inte har funderat på tidigare och tänkte att ni här inne kanske skulle kunna hjälpa mig med

    Han ska sövas och då ska man ju vara fastande. Jag ammar fortfarande framför allt på nätterna. Hur är det med bröstmjölk om man ska sövas, får man dricka det? Någon som vet?
    Jag hoppas det, annars blir det ingen rolig natt innan operationen. Men jag skulle tro att man inte får

    Kram på er!!
    **Cecilia med Andreas 040318 och Malte 080610**
  2. 1
    Operation snart Hej!

    Har inte skrivit här inne på jäääättelänge men har varit inne och läst ibland när tiden har räckt till

    Nästa vecka ska vår lilleman opereras (han har extra tår som måste bort om han ska kunna ha några vanliga skor ). Nu i natt kom jag på en sak som jag inte har funderat på tidigare och tänkte att ni här inne kanske skulle kunna hjälpa mig med

    Han ska sövas och då ska man ju vara fastande. Jag ammar fortfarande framför allt på nätterna. Hur är det med bröstmjölk om man ska sövas, får man dricka det? Någon som vet?
    Jag hoppas det, annars blir det ingen rolig natt innan operationen. Men jag skulle tro att man inte får

    Kram på er!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Amning bruka tillåtas till någon timma innan op, men det kanske är bäst att du ringer och kollar för säkerhets skull.

    Lycka till med operationen!
  4. 2
    Amning bruka tillåtas till någon timma innan op, men det kanske är bäst att du ringer och kollar för säkerhets skull.

    Lycka till med operationen!
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Hello!

    O kul o se dig här igen! ;o) Operationen kommer att gå finfint!!
    4h innan op får man dricka välling eller ammas, det är generella förhållningsregeln gällande narkos.

    Hur ofta ammar du lillemannen din?

    KRAM!!!
  6. 3
    Hello!

    O kul o se dig här igen! ;o) Operationen kommer att gå finfint!!
    4h innan op får man dricka välling eller ammas, det är generella förhållningsregeln gällande narkos.

    Hur ofta ammar du lillemannen din?

    KRAM!!!
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Tack för svar!!

    Jag får höra med sjukhuset när vi läggs in. Är det bara några timmar så går det bra, gäller bara att jag ska komma ihåg det på natten

    Ha det bra!
  8. 4
    Tack för svar!!

    Jag får höra med sjukhuset när vi läggs in. Är det bara några timmar så går det bra, gäller bara att jag ska komma ihåg det på natten

    Ha det bra!
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    Tack för svar!!!

    Jag ammar inte mycket. En stund på kvällen innan Malte somnar och sedan vid behov på natten. Vissa nätter vill han ha bröstet hela tiden (känns det som) och andra nätter vill han snutta en till två gånger bara. Det är mysigt även om det emellanåt är jobbigt. Få se hur länge vi står ut, han blir ju väldigt beroende av mig på nätterna.

    Blir storasyster sugen när hon ser lillasyster amma? Eller går det bra?

    Ha det så bra och grattis en en gång till lilltjejen!
  10. 5
    Tack för svar!!!

    Jag ammar inte mycket. En stund på kvällen innan Malte somnar och sedan vid behov på natten. Vissa nätter vill han ha bröstet hela tiden (känns det som) och andra nätter vill han snutta en till två gånger bara. Det är mysigt även om det emellanåt är jobbigt. Få se hur länge vi står ut, han blir ju väldigt beroende av mig på nätterna.

    Blir storasyster sugen när hon ser lillasyster amma? Eller går det bra?

    Ha det så bra och grattis en en gång till lilltjejen!
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Kram och lycka till!! Det kommer säkert gå jätte bra!!
    /Hannah och lille Y
  12. 6
    Kram och lycka till!! Det kommer säkert gå jätte bra!!
    /Hannah och lille Y
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Hello!

    nelli slutade ju tvärt att bli ammad när hon var 4-5månader, bara tvärvägrade, skrek som en galning i frustation när jag försökte få henne att bli ammad.
    Så hon har allt annat än visat intresse för att bli ammad. ,o) men däremot, hon är besatt av amningsinläggen. Hon älskar att ta bort lappen o pilla på klistret (de funkar tom som muta vid grinig läggning "lägg dig o så får du ett inlägg") och göra som mamma o stoppa dem under sin tröja (givetvis via halsöppningen) o ha dem på brösten. ,O)
  14. 7
    Hello!

    nelli slutade ju tvärt att bli ammad när hon var 4-5månader, bara tvärvägrade, skrek som en galning i frustation när jag försökte få henne att bli ammad.
    Så hon har allt annat än visat intresse för att bli ammad. ,o) men däremot, hon är besatt av amningsinläggen. Hon älskar att ta bort lappen o pilla på klistret (de funkar tom som muta vid grinig läggning "lägg dig o så får du ett inlägg") och göra som mamma o stoppa dem under sin tröja (givetvis via halsöppningen) o ha dem på brösten. ,O)
  15. Medlem sedan
    Sep 2007
    #8
    Vad kul att se dig igen och ja.. det var ju din lilla son som hade en xtratå
    Hoppas allt gått bra och att läkningen är full gång.

    Kram!
  16. 8
    Vad kul att se dig igen och ja.. det var ju din lilla son som hade en xtratå
    Hoppas allt gått bra och att läkningen är full gång.

    Kram!

Liknande trådar

  1. Snart dax för operation
    By amia in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 18:57
  2. Snart operation! :(
    By Jennifer med C,B & L in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 14:25
  3. Usa nästa, snart snart snart åker
    By EllaNora in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 12:07
  4. snart operation
    By Cina-lkg05 in forum Läpp-, käk- och gomspalt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:18
  5. Operation snart???
    By fogen in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 19:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar