Är jag besvärlig
_00/01 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Är jag besvärlig

    eller har jag helt enkelt en ovanligt trött tjej? Emma går och spelar instrument, tvärflöjt. Hon har vanlig träning efter skoltid men under fritidstid men nu ska hon börja spela i en orkester och den tiden är satt till 18,30-1915. Orkestern ingår liksom i undervisningen för övrigt och inget man själv väljer. Jag tycker den tiden är lite väl sen just för att barnen är små(7-9 år). Är det verkligen bara mina barn som hoppar i säng vid halvåtta senast??? Att då ha orkesterträning till den tiden känns sådär om jag ska vara ärlig för det innebär att Emma kommer vara trött varje onsdag.
    Kram!
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  2. 1
    Är jag besvärlig eller har jag helt enkelt en ovanligt trött tjej? Emma går och spelar instrument, tvärflöjt. Hon har vanlig träning efter skoltid men under fritidstid men nu ska hon börja spela i en orkester och den tiden är satt till 18,30-1915. Orkestern ingår liksom i undervisningen för övrigt och inget man själv väljer. Jag tycker den tiden är lite väl sen just för att barnen är små(7-9 år). Är det verkligen bara mina barn som hoppar i säng vid halvåtta senast??? Att då ha orkesterträning till den tiden känns sådär om jag ska vara ärlig för det innebär att Emma kommer vara trött varje onsdag.
    Kram!
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Alla har ju sina dygnsrytmer och det där med sömnbehov är individuellt. Mina barn (även lillasyster fem år gammal) är uppe till åtta-halvnio på kvällarna och kliver upp strax innan sju. För oss skulle det fungerar med 18:30 till 19:15 och jag tycker inte att det är så sent, men för er ÄR det sent. Det gör inte dig till en besvärlig person, tycker jag. Kan hon inte vara trött på onsdagarna? Skulle det störa skolan väldigt mycket? Om det verkligen inte fungerar, finns det någon annan orkester hon kan vara med i där det passar bättre?
  4. 2
    Alla har ju sina dygnsrytmer och det där med sömnbehov är individuellt. Mina barn (även lillasyster fem år gammal) är uppe till åtta-halvnio på kvällarna och kliver upp strax innan sju. För oss skulle det fungerar med 18:30 till 19:15 och jag tycker inte att det är så sent, men för er ÄR det sent. Det gör inte dig till en besvärlig person, tycker jag. Kan hon inte vara trött på onsdagarna? Skulle det störa skolan väldigt mycket? Om det verkligen inte fungerar, finns det någon annan orkester hon kan vara med i där det passar bättre?
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Det här är en sk miniorkester som anpassar musiken till det som de lär sig på vanliga undervisningen. Nu tex är det bara sånger med typ tre toner i
    Visst kan hon vara trött på onsdagar men grejen är den att hon inte fixar det. Det räcker med en dag som hon inte kommer i säng så är cirkusen igång med okäftig tjej och oro i gemenskapen med kompisar. Skulle gladeligen ta en unge som kan somna senare faktiskt för det är rätt drygt men nu är det bara gilla läget... Får prova några ggr och utvärdera samt kolla över möjligheterna med att få i säng henne tidigare båda dagarna runt omkring.
    Till saken hör väl också att hon kanske inte sover så mkt mer än dina tjejer utan hon behöver GOD tid på sig på morgonen. Hon går upp vid sex för att hinna bli klar till halv8 när gåtåget avgår.
    Tack för dina reflektioner!
  6. 3
    Det här är en sk miniorkester som anpassar musiken till det som de lär sig på vanliga undervisningen. Nu tex är det bara sånger med typ tre toner i
    Visst kan hon vara trött på onsdagar men grejen är den att hon inte fixar det. Det räcker med en dag som hon inte kommer i säng så är cirkusen igång med okäftig tjej och oro i gemenskapen med kompisar. Skulle gladeligen ta en unge som kan somna senare faktiskt för det är rätt drygt men nu är det bara gilla läget... Får prova några ggr och utvärdera samt kolla över möjligheterna med att få i säng henne tidigare båda dagarna runt omkring.
    Till saken hör väl också att hon kanske inte sover så mkt mer än dina tjejer utan hon behöver GOD tid på sig på morgonen. Hon går upp vid sex för att hinna bli klar till halv8 när gåtåget avgår.
    Tack för dina reflektioner!
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Jag förstår absolut vad du menar - jag vill a mina i säng halv 8, varav iafall 2 eller 3 faktiskt sover då. K skulle kanske orka själva vara uppe, men inte allt annat det innebär.
  8. 4
    Jag förstår absolut vad du menar - jag vill a mina i säng halv 8, varav iafall 2 eller 3 faktiskt sover då. K skulle kanske orka själva vara uppe, men inte allt annat det innebär.
  9. Medlem sedan
    Mar 1998
    #5
    Jag tycker absolut INTE att du är besvärlig. Min 8-åring går och lägger sig halv 8 - 8och det räcker med en sen kväll för att resten av veckan ska bli knasig. Jag tycker att du ska fråga om de inte kan ha orkestern tidigare på dagen.
  10. 5
    Jag tycker absolut INTE att du är besvärlig. Min 8-åring går och lägger sig halv 8 - 8och det räcker med en sen kväll för att resten av veckan ska bli knasig. Jag tycker att du ska fråga om de inte kan ha orkestern tidigare på dagen.
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Skönt att det inte bara är min som är trött på kvällen Emma klarar inte heller av en senare kväll utan att humöret är "på topp" dagen efter.
    Jag har frågat om byte av tid men det går inte för orkesterledaren just nu men jag har fått höra att jag inte är den enda som önskat byte av dag och tid. Scouterna i kyrkan har samma tid och det krockar för dem. LIte olyckligt om två barnverksamheter för barn i samma ålder kolliderar. Hoppas att det löser sig efter jul. Nu var dock tiderna spikade fram till dess.
  12. 6
    Skönt att det inte bara är min som är trött på kvällen Emma klarar inte heller av en senare kväll utan att humöret är "på topp" dagen efter.
    Jag har frågat om byte av tid men det går inte för orkesterledaren just nu men jag har fått höra att jag inte är den enda som önskat byte av dag och tid. Scouterna i kyrkan har samma tid och det krockar för dem. LIte olyckligt om två barnverksamheter för barn i samma ålder kolliderar. Hoppas att det löser sig efter jul. Nu var dock tiderna spikade fram till dess.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Skönt att höra att fler av våra halvstora barn är trötta på kvällen!
  14. 7
    Skönt att höra att fler av våra halvstora barn är trötta på kvällen!

Liknande trådar

  1. Besvärlig?
    By -a-k- in forum _1005 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 12:48
  2. Besvärlig j'**el var jag idag
    By Fia med 4 in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-30, 18:15
  3. Besvärlig bil! OT
    By Nugga in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 11:05
  4. Besvärlig mamma:)
    By Sicily in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 08:34
  5. Besvärlig mamma
    By Maxi in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 21:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar