Hur mycket ramlar era barn?
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Hur mycket ramlar era barn?

    Jag har en liten oktoberkille som är överrörlig i lederna. Personalen på dagis reagerade för något år sedan, vi själva hade inte tänkt så mycket på det (vi tyckte att han var så liten och tänkte att det var normalt för småbarn att ramla omkull då och då). Vi har träffat läkare som konstaterade att sonen är rejält överrörlig. Jag tycker att det är svårt att veta vad som är "normalt", man ser ju sitt eget barn som "norm" när man inte har så täta kontakter med andra barn i samma ålder (jag har visserligen äldre barn, men det känns som att man glömmer snabbt *s*)

    Så min fråga är helt enkelt, hur ofta trillar era barn omkul nuförtidenl? Jag har ju ingen aning om vad man ska vänta sig av nyblivna treåringar - är det vanligt att trilla flera gånger om dagen eller är det tvärtom så att andra nyblivna treåringar aldrig ramlar, eller är svaret någonstans mittemellan?

    Min lille grabb är glad, pigg och sprallig men jag tycker att han fortfarande ramlar rätt så ofta när han går eller springer.
  2. 1
    Hur mycket ramlar era barn? Jag har en liten oktoberkille som är överrörlig i lederna. Personalen på dagis reagerade för något år sedan, vi själva hade inte tänkt så mycket på det (vi tyckte att han var så liten och tänkte att det var normalt för småbarn att ramla omkull då och då). Vi har träffat läkare som konstaterade att sonen är rejält överrörlig. Jag tycker att det är svårt att veta vad som är "normalt", man ser ju sitt eget barn som "norm" när man inte har så täta kontakter med andra barn i samma ålder (jag har visserligen äldre barn, men det känns som att man glömmer snabbt *s*)

    Så min fråga är helt enkelt, hur ofta trillar era barn omkul nuförtidenl? Jag har ju ingen aning om vad man ska vänta sig av nyblivna treåringar - är det vanligt att trilla flera gånger om dagen eller är det tvärtom så att andra nyblivna treåringar aldrig ramlar, eller är svaret någonstans mittemellan?

    Min lille grabb är glad, pigg och sprallig men jag tycker att han fortfarande ramlar rätt så ofta när han går eller springer.
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    hon ramlar aldrig och hon går eller springer lungt, men jagas det runt så snubblas det ju över saker som ligger på golv osv,men knappt aldrig på plan mark.
  4. 2
    hon ramlar aldrig och hon går eller springer lungt, men jagas det runt så snubblas det ju över saker som ligger på golv osv,men knappt aldrig på plan mark.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Tack för svaret! Min lille grabb trillar rätt ofta tycker jag... dels är han nog lite vinglig men sen är han vild också. Svårt att veta vad som är vad...
  6. 3
    Tack för svaret! Min lille grabb trillar rätt ofta tycker jag... dels är han nog lite vinglig men sen är han vild också. Svårt att veta vad som är vad...
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Alva trillar lite nu och då, när hon är koncentrerad på något och sen kliver på nåt eller liknande. Jag tror att det till viss del hör lite till åldern att deär lite småfumliga och liksom snubblar på sig själva.
  8. 4
    Alva trillar lite nu och då, när hon är koncentrerad på något och sen kliver på nåt eller liknande. Jag tror att det till viss del hör lite till åldern att deär lite småfumliga och liksom snubblar på sig själva.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    Svaret från mig är väl någonstans mittemellan, visst händer det att han snubblar men inte så ofta att jag har reagerat på det.

    De kan ha att göra med hur utvecklad motoriken är, vilken framfart barnet har osv. men överlag tänker jag inte tre-åringar som överdrivet snubbliga.
  10. 5
    Svaret från mig är väl någonstans mittemellan, visst händer det att han snubblar men inte så ofta att jag har reagerat på det.

    De kan ha att göra med hur utvecklad motoriken är, vilken framfart barnet har osv. men överlag tänker jag inte tre-åringar som överdrivet snubbliga.

Liknande trådar

  1. Ramlar in här!!
    By zukits in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-15, 13:29
  2. ramlar in
    By Mizaja_5a in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 15:13
  3. Om ett barn ramlar å får
    By -mea- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 20:14
  4. Hur mycket gör era barn`....
    By ar72 in forum Autismspektrum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 12:06
  5. Hur gör ni när de ramlar?
    By ia-fia in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 15:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar