Draperi under loftsäng
En bra idé
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Draperi under loftsäng

    Min 8-åriga dotter har en hög loftsäng och hennes önskan nu är att vi ska göra en koja under, dvs draperi så hon själv kan öppna o stänga kojan.

    Mindre praktisk som jag är : /, så undrar jag nu om jag ska sätta upp en stång / gardinstång under sängen (insidan av träplankan?) eller något annat bra förslag?

    Tacksam för idéer från mig som inte är så duktig på sådant här.

    PS. Jag vet inte om detta var rätt forum, så jag sätter ut samma fråga på Hus & Hem.
  2. 1
    Draperi under loftsäng Min 8-åriga dotter har en hög loftsäng och hennes önskan nu är att vi ska göra en koja under, dvs draperi så hon själv kan öppna o stänga kojan.

    Mindre praktisk som jag är : /, så undrar jag nu om jag ska sätta upp en stång / gardinstång under sängen (insidan av träplankan?) eller något annat bra förslag?

    Tacksam för idéer från mig som inte är så duktig på sådant här.

    PS. Jag vet inte om detta var rätt forum, så jag sätter ut samma fråga på Hus & Hem.
  3. Annam.4
    #2
    Det går säkert bra att sätta upp en gardinstång under
    Kom bara att tänka på att vi bytte gardin på sonens rum för ett tag sen. Då bytte vi ut den gamla trista gardinstången mot en slags "gardinvajer", köpt på ikea och "coolare" än gardinstång enligt sonen själv
    Din dotter kanske inte bryr sig om hur coolt det är , men det kanske är smidigare än en stång under sängen? Man skruvar fast ett fäste på varje sida och spänner vajern emellan, och hänger upp gardinen/draperiet med klämmor med krokar på.

    Lycka till!
  4. 2
    Det går säkert bra att sätta upp en gardinstång under
    Kom bara att tänka på att vi bytte gardin på sonens rum för ett tag sen. Då bytte vi ut den gamla trista gardinstången mot en slags "gardinvajer", köpt på ikea och "coolare" än gardinstång enligt sonen själv
    Din dotter kanske inte bryr sig om hur coolt det är , men det kanske är smidigare än en stång under sängen? Man skruvar fast ett fäste på varje sida och spänner vajern emellan, och hänger upp gardinen/draperiet med klämmor med krokar på.

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Mina barn har loftsängar och i kanten på dem har vi fäst rullgardiner. SÅ kan de dra ner när de vill vara i fred och dra upp när de behöver större yta.
  6. 3
    Mina barn har loftsängar och i kanten på dem har vi fäst rullgardiner. SÅ kan de dra ner när de vill vara i fred och dra upp när de behöver större yta.
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
    Sonen här hemma har samma önskar. Jag hade tänkt sätta upp tygstycken med hjälp av kardborreband, Finns sådana band med klistersida ju och så får jag sy fast det på tyget. Då lossnar det ju lätt om de i leken skulle glmma att hålla reda på kanten och dra med sig allt ner.
  8. 4
    Sonen här hemma har samma önskar. Jag hade tänkt sätta upp tygstycken med hjälp av kardborreband, Finns sådana band med klistersida ju och så får jag sy fast det på tyget. Då lossnar det ju lätt om de i leken skulle glmma att hålla reda på kanten och dra med sig allt ner.
  9. Medlem sedan
    Aug 1999
    #5
    en klädd vajer borde väl fungera bra tycker jag. De har säkert nåt speciellt namn men sånt vet inte jag.
  10. 5
    en klädd vajer borde väl fungera bra tycker jag. De har säkert nåt speciellt namn men sånt vet inte jag.

Liknande trådar

  1. ett sånt här draperi
    By Millan med 4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 16:52
  2. Draperi idé
    By higher in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 09:39
  3. Draperi typ... med eld på.
    By woogie in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 09:32
  4. draperi ?
    By Lena in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-29, 17:31
  5. Draperi.
    By Lotta in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 15:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar