Bebis täppt i näsan...
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2009
    #1

    Bebis täppt i näsan...

    Hej, vår lilla Max snart 5 veckor är så himla täppt i näsan, verkar inte vara ngn förkylning eftersom han inte är kinkig eller ngt sådant, men väldigt täppt låter svårt att andas för honom när han sover...
    Vad kan jag göra för att hjälpa honom?
    Ngn som vet?

    Mvh
    L
  2. 1
    Bebis täppt i näsan... Hej, vår lilla Max snart 5 veckor är så himla täppt i näsan, verkar inte vara ngn förkylning eftersom han inte är kinkig eller ngt sådant, men väldigt täppt låter svårt att andas för honom när han sover...
    Vad kan jag göra för att hjälpa honom?
    Ngn som vet?

    Mvh
    L
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    1. spraya in renässans koksaltlösning, finns i sprayform oh det är bättre än dropparna, annars kan man koka koksaltlösningsjälv och droppa i näsan. Tipset är att "överdosera" dvs om man sprayar, så spraya två tre omgångar i vardera näsborre.

    2. Därefter sug rent med näsfrida (bästa apparaten evver!) Om inte näsfrida finnes så amma direkt efterpåt..

    3. Därefter spraya med nezeril nässpray (finns för små barn). Om du inte har näsfrida så spraya med nezeril innan du ammar.

    Om bebis blir "torrsnorig" så använd nozoil.

    lycka till!!
  4. 2
    1. spraya in renässans koksaltlösning, finns i sprayform oh det är bättre än dropparna, annars kan man koka koksaltlösningsjälv och droppa i näsan. Tipset är att "överdosera" dvs om man sprayar, så spraya två tre omgångar i vardera näsborre.

    2. Därefter sug rent med näsfrida (bästa apparaten evver!) Om inte näsfrida finnes så amma direkt efterpåt..

    3. Därefter spraya med nezeril nässpray (finns för små barn). Om du inte har näsfrida så spraya med nezeril innan du ammar.

    Om bebis blir "torrsnorig" så använd nozoil.

    lycka till!!
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    Ammar du så är bröstmjölk det absolut bästa.
    Försök spruta,droppa i hans näsborrar så skall du se att han snart blir kry igen.
  6. 3
    Ammar du så är bröstmjölk det absolut bästa.
    Försök spruta,droppa i hans näsborrar så skall du se att han snart blir kry igen.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Jag använde också bröstmjölk. Liten var täppt pga fostervatten och det slog koksalt med hästlängder
  8. 4
    Jag använde också bröstmjölk. Liten var täppt pga fostervatten och det slog koksalt med hästlängder
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    Kan bara instämma i de tips du fått redan. Min ordning är bröstmjölk, koksaltlösning och sist nezeril.

    Hoppas nästäppan släpper snart för Max för det är jobbigt för de små både att sova och äta när de inte kan andas ordentligt!
  10. 5
    Kan bara instämma i de tips du fått redan. Min ordning är bröstmjölk, koksaltlösning och sist nezeril.

    Hoppas nästäppan släpper snart för Max för det är jobbigt för de små både att sova och äta när de inte kan andas ordentligt!

Liknande trådar

  1. Täppt i näsan?
    By Sienna10 in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-29, 15:23
  2. Täppt i näsan
    By Plingis6 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 10:54
  3. Täppt i näsan
    By Jensah in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 21:01
  4. täppt i näsan?
    By alinea in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 20:33
  5. täppt i näsan
    By -Jenn- in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 11:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar