sprutan??
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    sprutan??

    Hur har d blivit för er här inne..har ni vaccinerat er och barnen? eller har ni hoppat över d??
  2. 1
    sprutan?? Hur har d blivit för er här inne..har ni vaccinerat er och barnen? eller har ni hoppat över d??
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Vi vaccinerade oss i lördags, alla utom storasyster som a, redan har varit sjuk i något om var misstänkt likt svininfluensan och b, hon får det via skolan den här veckan.

    Vi har inte känt av några biverkningar annat än lite ont i armen.

    Fast jag blir inte klok på om vi har trängt oss i någon kö eller ej när det gäller riskgrupper/allmänheten....
    På vår vårdcentral så stod det att allmänheten var välkommen men i tidningarna diskuteras det om kändisar som går före riskgrupperna.

    Är det inte olika från landsting till landsting?
  4. 2
    Vi vaccinerade oss i lördags, alla utom storasyster som a, redan har varit sjuk i något om var misstänkt likt svininfluensan och b, hon får det via skolan den här veckan.

    Vi har inte känt av några biverkningar annat än lite ont i armen.

    Fast jag blir inte klok på om vi har trängt oss i någon kö eller ej när det gäller riskgrupper/allmänheten....
    På vår vårdcentral så stod det att allmänheten var välkommen men i tidningarna diskuteras det om kändisar som går före riskgrupperna.

    Är det inte olika från landsting till landsting?
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Love ska få i morgon, Meja nästa vecka i skolan. Vi vuxna ska få via företagshälsaovården när det nu blir dagsför allmänheten att få sina sprutor. Om inte vaccinet hinner komma till vårdcentralen före, för då tar vi det nog där. I vårt landsting har riskgrupperna fått, nu håller de på med barnen och sedan resten. Men det verkar ju vara väldigt olika beroende på vart man bor precis som loca_ skriver.
  6. 3
    Love ska få i morgon, Meja nästa vecka i skolan. Vi vuxna ska få via företagshälsaovården när det nu blir dagsför allmänheten att få sina sprutor. Om inte vaccinet hinner komma till vårdcentralen före, för då tar vi det nog där. I vårt landsting har riskgrupperna fått, nu håller de på med barnen och sedan resten. Men det verkar ju vara väldigt olika beroende på vart man bor precis som loca_ skriver.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Tilde och jag gick och vaccinerade oss i fredags, på vår lediga dag. Det gick snabbt (förutom kön in då ) och gjorde inte ont. Jag fick ont vid beröring i några dagar efteråt, men Tilde verkar inte ha känt av det.
  8. 4
    Tilde och jag gick och vaccinerade oss i fredags, på vår lediga dag. Det gick snabbt (förutom kön in då ) och gjorde inte ont. Jag fick ont vid beröring i några dagar efteråt, men Tilde verkar inte ha känt av det.
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5

    Alva fick vaccinet i tisdags..

    Hon har en liten "bulle" där hon fick sticket, lite rodnad runtom, o så har hon fått lite snuva o torrhosta..
    Hon tillhör ju riskgruppen pga sitt hjärta..
    Medans jag o sambon glat får vänta tills de blir dax för allmänheten att få vaccin.. Som just nu är lite oklart när de blir.. Men.. vecka 48 eller vecka 49..
    Vi får helt enkelt vänta o se..
    Jag ville ju ta de i tisdags samtidigt som ALva.. men, de fick vi inte.. Hehe..

    Kramar
  10. 5
    Alva fick vaccinet i tisdags.. Hon har en liten "bulle" där hon fick sticket, lite rodnad runtom, o så har hon fått lite snuva o torrhosta..
    Hon tillhör ju riskgruppen pga sitt hjärta..
    Medans jag o sambon glat får vänta tills de blir dax för allmänheten att få vaccin.. Som just nu är lite oklart när de blir.. Men.. vecka 48 eller vecka 49..
    Vi får helt enkelt vänta o se..
    Jag ville ju ta de i tisdags samtidigt som ALva.. men, de fick vi inte.. Hehe..

    Kramar
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6
    Vi är vaccinerade, jag, maken och Hedvig. De stora barnen får vänta några veckor till tror jag. Hedvig tog sprutan idag och fick ont i armen och i huvudet. Blev grinig och trött. Hoppas det går över snabbt!
  12. 6
    Vi är vaccinerade, jag, maken och Hedvig. De stora barnen får vänta några veckor till tror jag. Hedvig tog sprutan idag och fick ont i armen och i huvudet. Blev grinig och trött. Hoppas det går över snabbt!
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    Nu har vi båda tagit den och ingen av oss har känt av den alls så d känns väldigt skönt
  14. 7
    Nu har vi båda tagit den och ingen av oss har känt av den alls så d känns väldigt skönt
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    För en vecka sedan. Tre och femåringen fick inga problem alls. Jag .. en annan femma.
  16. 8
    För en vecka sedan. Tre och femåringen fick inga problem alls. Jag .. en annan femma.

Liknande trådar

  1. 3 mån sprutan
    By mirakel nr.2 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 08:57
  2. Sprutan?
    By Linda med Jonathan in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 08:58
  3. Sprutan
    By Camellis in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 12:40
  4. II: a sprutan
    By aarr in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 23:07
  5. 1 års sprutan...
    By malinsan in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 21:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar