Vul eller ul i v14?
_1005 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2009
    #1

    Vul eller ul i v14?

    Jag är nybörjare på detta men jag ska åka in till gyn för att se att allt är okej då jag har haft blödningar.

    Är det vul eller ul man får göra så här tidigt?

    Jag är jätte rädd för att ens åka dit och om jag får göra vul så vet jag inte vad jag ska ta mig till, men jag vill ju se att barnet mår bra.

    Jätte orolig!
  2. 1
    Vul eller ul i v14? Jag är nybörjare på detta men jag ska åka in till gyn för att se att allt är okej då jag har haft blödningar.

    Är det vul eller ul man får göra så här tidigt?

    Jag är jätte rädd för att ens åka dit och om jag får göra vul så vet jag inte vad jag ska ta mig till, men jag vill ju se att barnet mår bra.

    Jätte orolig!
  3. Marsipan
    #2
    Jag vet inte vilket det blir, men VUL är inget obehagligt, tycker jag och när frågan kom upp här tidigigare i höst så fanns det inga negativa erfarenheter av VUL. Det ska nog gå bra ska du se!
  4. 2
    Jag vet inte vilket det blir, men VUL är inget obehagligt, tycker jag och när frågan kom upp här tidigigare i höst så fanns det inga negativa erfarenheter av VUL. Det ska nog gå bra ska du se!
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Kan inte svara säkert men nog borde de väl göra ett vanligt UL. VUL gör det väl bara tidigare i graviditeten. Annars kan du säkert säga att du inte vill göra ett VUL och be om ett UL. Ja menar de gör ju vanliga UL vid KUBtesten och det är ju före v14. Och då ser de ju allt jättebra.
  6. 3
    Kan inte svara säkert men nog borde de väl göra ett vanligt UL. VUL gör det väl bara tidigare i graviditeten. Annars kan du säkert säga att du inte vill göra ett VUL och be om ett UL. Ja menar de gör ju vanliga UL vid KUBtesten och det är ju före v14. Och då ser de ju allt jättebra.
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4