Vul eller ul i v14?
_1005 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2009
    #1

    Vul eller ul i v14?

    Jag är nybörjare på detta men jag ska åka in till gyn för att se att allt är okej då jag har haft blödningar.

    Är det vul eller ul man får göra så här tidigt?

    Jag är jätte rädd för att ens åka dit och om jag får göra vul så vet jag inte vad jag ska ta mig till, men jag vill ju se att barnet mår bra.

    Jätte orolig!
  2. 1
    Vul eller ul i v14? Jag är nybörjare på detta men jag ska åka in till gyn för att se att allt är okej då jag har haft blödningar.

    Är det vul eller ul man får göra så här tidigt?

    Jag är jätte rädd för att ens åka dit och om jag får göra vul så vet jag inte vad jag ska ta mig till, men jag vill ju se att barnet mår bra.

    Jätte orolig!
  3. Marsipan
    #2
    Jag vet inte vilket det blir, men VUL är inget obehagligt, tycker jag och när frågan kom upp här tidigigare i höst så fanns det inga negativa erfarenheter av VUL. Det ska nog gå bra ska du se!
  4. 2
    Jag vet inte vilket det blir, men VUL är inget obehagligt, tycker jag och när frågan kom upp här tidigigare i höst så fanns det inga negativa erfarenheter av VUL. Det ska nog gå bra ska du se!
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Kan inte svara säkert men nog borde de väl göra ett vanligt UL. VUL gör det väl bara tidigare i graviditeten. Annars kan du säkert säga att du inte vill göra ett VUL och be om ett UL. Ja menar de gör ju vanliga UL vid KUBtesten och det är ju före v14. Och då ser de ju allt jättebra.
  6. 3
    Kan inte svara säkert men nog borde de väl göra ett vanligt UL. VUL gör det väl bara tidigare i graviditeten. Annars kan du säkert säga att du inte vill göra ett VUL och be om ett UL. Ja menar de gör ju vanliga UL vid KUBtesten och det är ju före v14. Och då ser de ju allt jättebra.
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Håller med om att VUL inte var nå otrevligt alls. Man känner det knappt och så "glömmer" man typ vad som händer när man ser det lilla hjärtat på skärmen
  8. 4
    Håller med om att VUL inte var nå otrevligt alls. Man känner det knappt och så "glömmer" man typ vad som händer när man ser det lilla hjärtat på skärmen
  9. Medlem sedan
    Mar 2009
    #5
    Puh! så skönt att höra. Det var verkligen lugnande. Jag hoppas verkligen på ett UL iaf. Har tid kl elva är så nervös och orolig. hoppas hoppas att allt är bra
  10. 5
    Puh! så skönt att höra. Det var verkligen lugnande. Jag hoppas verkligen på ett UL iaf. Har tid kl elva är så nervös och orolig. hoppas hoppas att allt är bra
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Man får göra UL i v. 14 - lycka till!!!
  12. 6
    Man får göra UL i v. 14 - lycka till!!!
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7
    Har gjort UL både vid 9v och i v.14. Fast nu är du ju där, så detta inlägg kommer lite sent inser jag.
  14. 7
    Har gjort UL både vid 9v och i v.14. Fast nu är du ju där, så detta inlägg kommer lite sent inser jag.
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8
    man gör ett vanligt ul. iaf så gjorde dom det på mig när dom skulle fastställa vilken vecka jag var i för en vecka sedan. var enl mätningarna då i v 13+0. vul gör dom nog om man är under v 10/12 veckor är osäker på gänsen.

    så du behöver inte oroa dig för ett vul.
  16. 8
    man gör ett vanligt ul. iaf så gjorde dom det på mig när dom skulle fastställa vilken vecka jag var i för en vecka sedan. var enl mätningarna då i v 13+0. vul gör dom nog om man är under v 10/12 veckor är osäker på gänsen.

    så du behöver inte oroa dig för ett vul.
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9
    oj, såg nu att mitt inlägg var för sent. du har förmodligen redan fått se ditt pyre sedan.
  18. 9
    oj, såg nu att mitt inlägg var för sent. du har förmodligen redan fått se ditt pyre sedan.
  19. Medlem sedan
    Mar 2009
    #10
    hej på er
    Jag har nu fått se det lilla och det var ett MF igen andra gången nu! Det är tufft riktigt tufft.
    Jag kan ju säga till er som undrar att jag fick göra ett vul :s inte allt för trevligt försökte tänka mig bort till en annan plats. Jag ville ha en kvinnlig läkare men det fanns bara en manlig Det var jätte jobbigt. Jag har aldrig varit hos gyn tidigare och vill aldrig dit igen.

    Hoppas allt slutar väl för er andra hej då på er och lycka till...
  20. 10
    hej på er
    Jag har nu fått se det lilla och det var ett MF igen andra gången nu! Det är tufft riktigt tufft.
    Jag kan ju säga till er som undrar att jag fick göra ett vul :s inte allt för trevligt försökte tänka mig bort till en annan plats. Jag ville ha en kvinnlig läkare men det fanns bara en manlig Det var jätte jobbigt. Jag har aldrig varit hos gyn tidigare och vill aldrig dit igen.

    Hoppas allt slutar väl för er andra hej då på er och lycka till...
  21. Medlem sedan
    Jan 2009
    #11
    Neej, en stor jätte kram till er. Konstigt att det blev så hemskt tråkigt, visst blödde du bara lite grann och det hade väl slutat blöda?
  22. 11
    Neej, en stor jätte kram till er. Konstigt att det blev så hemskt tråkigt, visst blödde du bara lite grann och det hade väl slutat blöda?
  23. Medlem sedan
    Mar 2009
    #12
    ja det var inte så värst mkt det blödde men det har återkommit och ökat idag. Barnet hade slutat utvecklats runt v 8
  24. 12
    ja det var inte så värst mkt det blödde men det har återkommit och ökat idag. Barnet hade slutat utvecklats runt v 8
  25. Medlem sedan
    Nov 2004
    #13
    usch neej! jag beklagar verkligen er sorg. det är så hemskt när något sånt här händer. önskar ibland att man hade ett trollspö som kunde trolla allt tillrätta igen, naivt jag vet, men det går ju inte.

    sköt om er! kram!!!
  26. 13
    usch neej! jag beklagar verkligen er sorg. det är så hemskt när något sånt här händer. önskar ibland att man hade ett trollspö som kunde trolla allt tillrätta igen, naivt jag vet, men det går ju inte.

    sköt om er! kram!!!
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14
    Så tråkigt . Stor kram till dig!
  28. 14
    Så tråkigt . Stor kram till dig!
  29. Eize/Wildas mamma
    #15
    Nä, fy vad orättvist, Stor kram till er!
  30. 15
    Nä, fy vad orättvist, Stor kram till er!
  31. Medlem sedan
    Oct 2004
    #16
    UL om du går till en BM men gynakuten kanske gör VUL? Om du haft blödningar ill de kanske göra gyn undersökning för att se vart blödningen kommer ifrån..

    LYCKA TILL KRRAMAR
  32. 16
    UL om du går till en BM men gynakuten kanske gör VUL? Om du haft blödningar ill de kanske göra gyn undersökning för att se vart blödningen kommer ifrån..

    LYCKA TILL KRRAMAR
  33. Medlem sedan
    Oct 2004
    #17
    Nej vad tråkigt!!!!!!! Har haft 4 mf, man tappar fan hoppet!! Men det kan gå bra!! Tro mig!! Ge inte upp!!!

    KRAMAR OM via nätet!
  34. 17
    Nej vad tråkigt!!!!!!! Har haft 4 mf, man tappar fan hoppet!! Men det kan gå bra!! Tro mig!! Ge inte upp!!!

    KRAMAR OM via nätet!
  35. Medlem sedan
    Oct 2004
    #18
    bortse från detta svar, missade helt att du redan varit där!!!! =( =( tänker på er.
  36. 18
    bortse från detta svar, missade helt att du redan varit där!!!! =( =( tänker på er.
  37. Marsipan
    #19
    Åh så oerhört tråkigt att höra. Jag önskar dig all lycka, jag är så ledsen för din skull...
  38. 19
    Åh så oerhört tråkigt att höra. Jag önskar dig all lycka, jag är så ledsen för din skull...
  39. Medlem sedan
    Sep 2009
    #20
    Men usch fy så tråkigt och orättvist! Förstår att det känns fruktansvärt tungt just nu men ge aldrig upp hoppet!! Tänker på er!
    Kramar Jenny
  40. 20
    Men usch fy så tråkigt och orättvist! Förstår att det känns fruktansvärt tungt just nu men ge aldrig upp hoppet!! Tänker på er!
    Kramar Jenny
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Kådis eller pessar=pest eller kolera?
    By Blivande frögurka? in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 19:09
  2. Fun eller Sing eller någon helt annan?
    By bigmouth in forum Bebissnack
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 15:09
  3. Mimmi eller Rosalie?Carlberg eller Lärn?
    By wasti in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 10:06
  4. Hjälp mig stryka eller lägga till eller
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 09:45
  5. Fint eller fult? Tjej eller kille?
    By Fryck in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 00:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar